וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה הסורית: "ביקשנו מארה"ב טילי פטריוט"

26.3.2013 / 13:49

ועידת הפסגה של הליגה הערבית נפתחה בקטאר, כאשר מנהיג האופוזיציה תפס את כיסא הנציג הסורי. אמיר קטאר קרא להקים קרן בסך מיליארד דולר שתסייע לפלסטינים במזרח ירושלים

אימג'בנק GettyImages

דיוני הפסגה של הליגה הערבית נפתחו היום (שלישי) בדוחא בירת קטאר. לראשונה מאז שהושעתה חברות סוריה בליגה הערבית בנובמבר 2011, משתתף נציג סורי בדיונים, אולם הנציג בפסגה הנוכחית מגיע דווקא מכוחות האופוזיציה. מואז אל-חטיב, שהתפטר השבוע מתפקידו כראש הקואליציה הלאומית של כוחות המורדים, הגיע בכל זאת לוועידה בקטאר כנציג האופוזיציה הסורית.

המשטר הסורי גינה את ההחלטה לשתף בוועידה את מנהיג האופוזיציה. "מעשה הגניבה הזה של הנסיכות הקטארית ומשתפי פעולתה, בו ניתן לקואליציית המורדים המושב הסורי בוועידת הליגה הערבית, הינו פשע מבחינה חוקית, פוליטית ומוסרית", נכתב בעיתון "תישרין" המזוהה עם השלטון בדמשק.

ראשי מדינות ערב מתכנסים לוועידת הפסגה הערבית בדוחא, קטאר, 26 במרץ 2013. רויטרס
ועידת הליגה הערבית בקטאר, היום/רויטרס

אל-חטיב, אשר נשא דברים בפני באי הוועידה, סיפר כי ביקש מהממשל האמריקאי סיוע בהגנה על האזורים בצפון סוריה הנמצאים בשליטתם של המורדים. אל-חטיב, אמר כי ביקש משר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, סיוע בדמות סוללות טילי פטריוט, אשר יסייעו בהגנה האווירית של השטחים שבשליטתם של המורדים, מפני מסוקי, מטוסי וטילי צבא אסד.

"ביקשתי ממר ג'ון קרי להרחיב את המטריה האווירית שמספקים טילי הפטריוט כך שיכסו גם את צפון סוריה. קרי אמר שהוא ילמד את הנושא", אמר אל חטיב, כאשר הוא מתכוון לסוללות טילי הפטריוט שהוצבו על ידי נאט"ו בשנה שעברה בטורקיה. בתגובה לדברים אלו של אל-חטיב, אמר היום בכיר בנאט"ו כי "ברית נאט"ו לא תתערב מבחינה צבאית בנעשה בסוריה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מנהיג המורדים הסורים, מואז אל-חטיב, נפגש עם סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. רויטרס
אל-ח'טיב בפגישה עם סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לפני כחודשיים/רויטרס

באשר למעורבותה הכללית של ארצות הברית בנעשה בסוריה, אמר אל-חטיב כי היא צריכה "לשחק תפקיד גדול יותר" בהבאתה לסיום של מלחמת האזרחים הסורית המתחוללת זה שנתיים, זאת לאור סירובו של ממשל אסד "לפתור את המשבר".

להחלטה על צירופו של נציג האופוזיציה הסורית לפסגה, קדמו דיונים סוערים ומחלוקות בין חברות הליגה הערבית. גם ראש הממשלה מטעם האופוזיציה הסורית, שנבחר לפני מספר ימים, רסאן היטו, אמור להשתתף בדיונים בקטאר, על אף שהוא אינו זוכה לתמיכתו של "צבא סוריה החופשי", אשר אנשיו טוענים כי היטו הינו למעשה "מינוי מטעם" ארצות הברית.

נסיך קטאר, חמד בן חליפה אל-תאני, בוועידת הפסגה הערבית בדוחא, קטאר, 26 במרץ 2013. רויטרס
"להפסיק את שפיכות הדמים בסוריה", האמיר הקטארי בן חליפה נושא דברים בוועידה/רויטרס

המארח, האמיר הקטארי חמד בן חליפה אל ת'אני, אשר נשא דברים בפתח הוועידה, התייחס למלחמת האזרחים המתחוללת בסוריה וקרא למועצת הביטחון של האו"ם "לעצור את שפיכות הדמים" בסוריה.

כמו כן, התייחס בן חליפה לסוגייה הישראלית - פלסטינית ואמר כי קטאר מציעה להקים באופן מידי קרן בסך מיליארד דולר אשר תסייע לפלסטינים המתגוררים במזרח ירושלים. בן ח'ליפה הציע כי קטאר תתרום בעצמה 250 מיליון דולר לקרן, אך לא פירט לגבי האופן הפרקטי בו תוקם ותופעל הקרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully