וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה תובעת 5 מיליון שקל: הפיטורים גרמו לי לנכות

גלעד גרוסמן

24.3.2013 / 14:29

בכתב התביעה של מורה מבית ספר יסודי במרכז הארץ, נטען שהושפלה על ידי מנהלת בית הספר שצרחה עליה ש"יש לה לב שחור". מאז הפיטורים היא סובלת מדיכאון ונקבעו לה 81% נכות

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה לאחרונה תביעה יוצאת דופן. מורה לשעבר תובעת חמישה מיליון שקלים ממשרד החינוך וממנהלת בבית ספר באזור המרכז, שלטענתה השפילה אותה מול הורים ותלמידים, וגרמה לה לנכות נפשית קשה.

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד יובל חרל"פ, התובעת, בת 53, עבדה במשך 27 שנים כמורה וב-20 השנים האחרונות הועסקה כמחנכת בבית ספר יסודי. במשך השנים היא זכתה בתעודות הוקרה והצטיינות על פועלה כמחנכת ומורה. תחילת הפרשה ב-2006, אז נחשד אחד מתלמידיה בגניבה מחדרו של השרת בבית הספר. המורה, ששמעה על כך מהוריו של הילד, הלכה אל המנהלת ואמרה לה שחבל שהיא לא סיפרה לה על כך.

אז, לטענת המורה, החלה המנהלת לצרוח עליה בנוכחותן של שתי מורות נוספות, ואמרה לה כי היא "צריכה להודות לה" על כך שהיא, המנהלת, מטפלת בנושא. בהמשך, כך נטען, התפרצה המנהלת על המורה ב"זעם בלתי נשלט לחלוטין". בהמשך דרשה המנהלת מהמורה שתתנצל בפניה וצרחה עליה ש"יש לה לב שחור". בתביעה נטען עוד, כי לאחר מכן אמרה המנהלת למורה שהיא חצופה ומפוטרת לאלתר. המורה יצאה מהחדר, אולם המנהלת רצה אחריה וצעקה עליה במסדרון בית הספר. כל זאת מול מורים, הורים ותלמידים שהתגודדו למשמע הצעקות. המורה, שספגה את ההשפלות והצרחות, החלה לבכות, עד שמורה אחרת הכניסה אותה לחדר השרת.

על פי התביעה, לאחר המקרה המורה חשה לחץ בחזה, התקשתה לאכול ולשתות והייתה "בהלם רציני ובטראומה כבדה". בשבע השנים שחלפו מאז המקרה סובלת המורה מדיכאון וחרדות. המקרה הוכר כתאונת עבודה, ומשרד הבריאות קבע לה 81% נכות, מתוכם 70% נכות נפשית. מומחה שבדק אותה לאחרונה קבע לה 100 אחוזי נכות נפשית.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה שהתביעה טרם התקבלה אצלם. לכשתתקבל היא תילמד והם יגיבו בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully