וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלום מאייר פורס וואן": כך נחת המטוס הנשיאותי

20.3.2013 / 17:40

בצהריים נסגר המרחב האווירי מעל נמל התעופה בן גוריון, לקראת נחיתת המטוס ועליו הנשיא ברק אובמה. רגע לפני שהגלגלים נגעו במסלול, פנו הטייסים בעברית אל מגדל הפיקוח

צילום: משטרת ישראל - היחידה האווירית, עריכה: מיכאל ברגמן

בשעות הצהריים (רביעי), עם התקרבות המטוס הנשיאותי ועליו נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הוכרז סגר אווירי בנמל התעופה בן גוריון. אנשי מגדל הפיקוח הנרגשים יצרו קשר עם הטייסים של ה"אייר פורס 1" לקראת נחיתתו הראשונה בישראל.

ביקור אובמה בישראל - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
ביקור הנשיא אובמה בישראל: עדכונים שוטפים
כשאובמה פגש את לפיד: "היזהר במה שאתה מאחל לעצמך"
אובמה מוריד את הז'קט - הממיסטים מרימים את הפוטושופ

נחיתת המטוס הנשיאותי "אייר פורס 1" בנתב"ג, צילום מהאוויר. דוברות משטרת ישראל, חטיבת דובר המשטרה
מבט מלמעלה על אזור הנחיתה בנתב"ג/חטיבת דובר המשטרה, דוברות משטרת ישראל

"בוקר טוב, כאן אייר פורס 1", פנה הקברניט למגדל הפיקוח הישראלי. "שלום", השיבו בעברית הפקחים למטוס הנשיאותי. "שלום מאייר פורס 1", החזיר להם הטייס. "מבקש לרדת מגובה של 3,000 רגל". "אייר פורס 1 – מאושר. מסלול 08 פנוי לנחיתה". מעט אחרי השעה 12:00 נגעו גלגלי המטוס במסלול הנחיתה, ואז החל הביקור ההיסטורי שכולל אבטחה חסרת תקדים.

בהתאם לסידורים הביטחוניים הקפדניים בין גורמי הביטחון בישראל לבין מערך האבטחה הרחב של אובמה הוחלט על סגירת המרחב האווירי לא רק היום, אלא גם בזמן ביקורו הצפוי של אובמה ביריחו וברמאללה.

יותר מ-15 אלף שוטרים ואנשי אבטחה, בנוסף ל-600 אנשי הפמליה האמריקאית, לוקחים חלק במבצע "ברית עמים", המבצע הכלל-ארצי לאבטחה ולשמירת הסדר במהלך שהותו של אובמה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully