וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בבית הנשיא: "אין לישראל ידידה טובה יותר מאשר ארה"ב"

20.3.2013 / 17:20

מנהיג העולם החופשי נועד עם הנשיא שמעון פרס במשכנו, חתם בספר האורחים ונטע עץ שהביא עמו בגינת בית הנשיא. פרס הודה לאובמה: "אין מנהיג טוב ממך להביא עתיד טוב יותר"

צילום: סטלינק, עריכה: רן מנחם

לאחר שנחת על אדמת ישראל והספיק לעבור במלון המלך דוד בירושלים שבו יתארח במהלך ביקורו בארץ, סייר בשעות הצהריים (רביעי) נשיא ארצות הברית ברק אובמה בבית הנשיא וקיים פגישה מדינית ראשונה עם נשיא המדינה שמעון פרס. עם הגיעו לבית הנשיא, חתם אובמה על ספר האורחים ונטע בגינה עץ מסוג מגנוליה שהביא עמו מארה"ב. "זה כבוד גדול לבקר בישראל ולאשר מחדש שנים של חברות בין שתי המדינות שלנו ובין שני העמים שלנו", כתב אובמה בספר הנשיא. "כבוד גדול עבורי להתארח על ידי הנשיא פרס שתרם בכל מובן לחברה הישראלית".

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ונשיא המדינה, שמעון פרס. רויטרס
פרס ואובמה מסיירים בגינת בית הנשיא/רויטרס

בתום הפגישה מסרו פרס ואובמה הצהרה משותפת לכלי התקשורת. "זה כבוד גדול עבורי ועבור עם ישראל לארח אותך כאן בירושלים", אמר פרס. "זה תענוג גדול לראות ידיד אמיתי ולראות שאנו יכולים לדון איתך באופן פתוח וחופשי. אחרי פגישתנו, יש לי ביטחון רב יותר שהחזון שלך בר השגה. יש לך רקורד מרשים מאוד במיוחד בתחום הביטחון. אני רוצה להודות לך על לילות ללא שינה בהם עסקת בענייני המדינה שלנו".

ביקור אובמה בישראל - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
אובמה נאם בעברית: ”טוב להיות שוב בארץ”
ביקור הנשיא אובמה בישראל: עדכונים שוטפים
אובמה בכיפת ברזל: ”אתם עושים עבודה נפלאה”
כשאובמה פגש את לפיד: ”היזהר במה שאתה מאחל לעצמך”
יחסים חמים? אובמה הוריד הז’קט - נתניהו אחריו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ונשיא המדינה, שמעון פרס. רויטרס
ילדים מקבלים את פניו של אובמה בבית הנשיא בדגלי ישראל וארה"ב/רויטרס

"חזון משותף מאחד אותנו", הוסיף פרס. "למרות כל הסכנות, השלום אפשרי. הסכנה הגדולה ביותר היא אירן גרעינית. אנחנו בוטחים במדיניות שלך שמנסה לקדם תהליך דיפלומטי, אך מדגישה שכל האפשרויות על השולחן. לגבי הפלסטינים, הסכמנו כבר על פתרון שתי מדינות לשני עמים, כל אחת בת השגה. אנו רואים באבו מאזן שותף לאותה מטרה להשיג שלום להפסיק את הטרור. חמאס נשאר ארגון טרור שפוגע בחפים מפשע. שלוחת אירן, חיזבאללה, מאיימת על האוכלוסייה האזרחית וגם הם פוגעים ומכוונים לעבר חפים מפשע. חיזבאללה גם תומך בטבח הברוטלי שנעשה בסוריה". פרס סיכם את דבריו בפנייה לאובמה: "אתה באת עם מסר: זה לא רק משאלה, אלא דבר אפשרי. אנו מקווים לעתיד טוב יותר ואין מנהיג טוב יותר לכך ממך".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בפגישה עם נשיא המדינה שמעון פרס, מרץ 2013. AP
אובמה נוטע עץ בגינת בית הנשיא/AP

אובמה הודה לנשיא פרס על קבלת הפנים החמה. "היה לי הכבוד לבקר בגנך הנפלא. אני חושב שזה סמלי לחברות", אמר והוסיף: "תפקיד ראש הממשלה הוא להוביל, תפקיד הנשיא הוא להקסים. העיר הנצחית הזאת ירושלים, כאן אני רוצה לומר שתפקידה של ארה"ב ומחויבותה לשלום ישראל. הנשיא פרס שהצטרף למאבק הלאומי מביט קדימה אל עבר העתיד".

"החלומות של הילדים בישראל הם כחלומות של ילדים בכל מקום", אמר אובמה. "הם רוצים להיות בטוחים הרחק מאיום הטילים והרקטות. הם רוצים לייצר ולא להרוס. לדבריו, "למישל ולי יש זכרונות חמים מביקורך, הנשיא פרס, אצלנו. הענקנו לך את האות הגבוה ביותר של ארה"ב. היום זו הייתה עוד הזדמנות ליהנות מהפרספקטיבה של הנשיא פרס על אירן, על תהליך השלום בין ישראלים לפלסטינים". הוא הדגיש: "לישראל לא תהיה ידידה טובה יותר וגדולה יותר מאשר ארצות הברית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אובמה חותם על ספר האורחים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אובמה סיכם את דבריו בהבטחה שלילדי ישראל יהיה עתיד טוב יותר. "בתלמוד יש את סיפורו של חוני, שנטע עץ וחיכה לראות את ההתקדמות. נמשיך לחפש את השלום ולהתקדם לקראתו", הבטיח. "אני מאמין שאם נטפח את הקשרים בין שתי המדינות, הם ישאו פרי לכל הילדים הישראלים והפלסטינים באזור, ובעצם גם לילדי ארה"ב. לא יכולתי לבקש שותף טוב ממך הנשיא פרס, בעל מחשבה מעמיקה".

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ונשיא המדינה, שמעון פרס. רויטרס
פרס ואובמה/רויטרס

הפגישה נערכה בנוכחות יועצים בכירים, בהם היועץ לביטחון לאומי של אובמה טום דונילון ומזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי, שנחת אתמול בישראל. לבית הנשיא הגיעו גם שגריר ישראל בארה"ב מייקל אורן ושגריר ארה"ב בישראל דן שפירו. במהלך הפגישה דנו פרס ואובמה בשלושה נושאים עיקריים: האיום האירני, הנשק הכימי בסוריה ותהליך השלום עם הפלסטינים. פרס אמר לאובמה כי ישראל וארה"ב רואות עין בעין בנושא האירני וכן הדגיש כי אבו מאזן הינו פרטנר אמיתי לשלום, כפי שכבר אמר בעבר.

חתימת נשיא ארצות הברית בספר האורחים בבית נשיא המדינה שמעון פרס, מרץ 2013. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
חתימתו של אובמה בספר האורחים של פרס/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

במהלך הביקור העניק פרס לאובמה שעון שולחן של חברת "עדי" המציג הן את השעה בוושינגטון והן את השעה בירושלים. באמצע השעון נחרט "זהו הזמן לאמת ולשלום". לרעייתו של אובמה, מישל, שלח פרס ענק של המעצבת אילנה גור ובו סמלים של האומה האמריקנית והאומה הישראלית, בהם יונת שלום. לבנותיו של אובמה הוענקו צמידים זהים. הנשיא פרס ביקש גם להפתיע את אובמה במתנה מיוחדת ובמהלך פגישתם העניק לו תרגום לעברית של ספרו של אובמה "חלומות מאבי", כרוך בכריכת עור בצורה של אבני הכותל. כותרת הספר נכתבה באותיות זהב, והנשיא פרס הקדיש את הספר לנשיא אובמה ונתן לו אותו בחדר הסגור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר הביקור יצא אובמה מבית הנשיא לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולארוחת ערב משותפת. בתום הפגישה, צפויים נתניהו ואובמה לקיים מסיבת עיתונאים משותפת בבית ראש הממשלה.

אובמה נחת עם מטוסו "אייר פורס 1" סמוך לשעה 12:25 (שעון ישראל) בנמל התעופה בן גוריון, לאחר שהמריא מבסיס חיל האוויר אנדרוז בוושינגטון בשעה 02:14. את פניו של אובמה קיבלו ראש הממשלה ונשיא המדינה. "זה יום נפלא, טוב לראות אתכם", אמר אובמה לשניים ואז פנה להתחבק עם שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, ובירך אותו לשלום.

ברק אובמה בישראל, מרץ 2013. בן קלמר
ברק אובמה בישראל, מרץ 2013/בן קלמר
ברק אובמה בישראל, מרץ 2013. בן קלמר
ברק אובמה בישראל, מרץ 2013/בן קלמר
ברק אובמה בישראל, מרץ 2013. בן קלמר
ברק אובמה בישראל, מרץ 2013/בן קלמר
אובמה בביקור בסוללת כיפת ברזל, מרץ 2013. דרור עינב
אובמה בביקור בסוללת כיפת ברזל, מרץ 2013/דרור עינב
ברק אובמה ובנימין נתניהו בסיור בסוללת כיפת ברזל. לשכת העיתונות הממשלתית
ברק אובמה ובנימין נתניהו בסיור בסוללת כיפת ברזל/לשכת העיתונות הממשלתית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully