וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור נאם לראשונה - והתקבל ככוכב רוק

17.3.2013 / 21:19

ימים ספורים אחרי מינויו נשא פרנציסקוס את מיסת יום ראשון בוותיקן וזכה לתשואות רמות מקרב 150 אלף מאמינים נרגשים. ההמונים זעקו בשמו והופתעו מאופיו הידידותי במיוחד

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

האפיפיור פרנציסקוס נשא בצהריים (ראשון) את מיסת יום ראשון מול יותר מ-150 אלף מאמינים נרגשים בוותיקן. הייתה זו הדרשה הראשונה שנשא פרנציסקוס, שמונה לתפקיד בשבוע שעבר.

"אני שולח ברכות לבביות לכל עולי הרגל", אמר פרנציסקוס ממרפסת האפיפיורים בכיכר פטרוס הקדוש. "אני מודה לכם על קבלת הפנים והתפילות, ואני קורא לכם להמשיך להתפלל עבורי. חידשתי את הקשר ההדוק לאמונתי, ואני מרחיב אותו אל כל מי שהגיע ממקומות שונים באיטליה ובעולם".

הדרשה הראשונה של האפיפיור פרנציסקוס. הוותיקן, מרץ 2013. רויטרס
ריגש והתרגש. פרנציסקוס נואם מחלון דירת האפיפיורים בוותיקן, הבוקר/רויטרס

האפיפיור - ששמו האמיתי חורחה מריו ברגוליו - הסביר לקהל מדוע הוא בחר דווקא בשם פרנציסקוס - על שם פרנציסקוס מאסיזי, מייסד מסדר הפרנציסקנים שנחשב למושיע העניים ובישר את ערכי השלום והצניעות. "בחרתי בשמו של הפטרון האיטלקי, פרנציסקוס הקדוש, כדי לחזק את קשריי הרוחניים למדינה הזו. כפי שאתם יודעים, מוצאה של משפחתי הוא מכאן".

פרנציסקוס זכה לקבלת פנים משמחת במיוחד, וההמונים שמילאו את רחבת הכיכר ניצלו כל רגע כדי לצעוק בשמו האיטלקי, "פרנצ'סקו, פרנצ'סקו". אופיו הידידותי של האפיפיור החדש וחוש ההומור שלו מבדילים אותו באופן משמעותי מקודמו בתפקיד, בנדיקטוס ה-16, שנחשב לשמרן מאוד ומפקיד על כללי הטקס הרשמיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
קהל מאמינים ממתין לדרשה הראשונה של האפיפיור פרנציסקוס. הוותיקן, מרץ 2013. רויטרס
רבים מהנוכחים נופפו בדגל ארגנטינה, ארץ הולדתו של האפיפיור/רויטרס

מוקדם יותר היום, ערך פרנציסקוס מיסה לכמה מאות עובדי הוותיקן בכנסיה קטנה. רבים בקהל התרגשו באופן ניכר מהמגע הבלתי-אמצעי עם האפיפיור החדש, שנראה שטרם התרגל למעמדו הרם ועדיין התייחס אליהם ככומר מן המניין. פרנציסקוס גם ניצל את הבוקר כדי לצייץ לראשונה בחשבון הטוויטר הרשמי של האפיפיור, וכתב: "חברים יקרים, אני מודה לכם מעומק לבי ומבקש מכם להמשיך ולהתפלל עבורי".

אורלה סמית', שבאה לוותיקן מאירלנד, אמרה: "מדהים להיות פה. זה יום פטריק הקדוש היום וזה מאורע מאוד מיוחד עבורנו". פרנצ'סקה, מאמינה מאיטליה, סיפרה: "האפיפיור ריגש אותנו מאוד. הוא פשוט, וכך גם המילים בהן הוא משתמש". ג'ימי, תייר מארגנטינה, הביע תקווה שפרנציסקוס, יליד ארצו, יהיה אפיפיור טוב. "אני מקווה שהוא יסייע לנו להשיב את האמונה לכל המאמינים שזנחו את הכנסייה הקתולית. יחי האפיפיור, אני שמח מאוד".

קהל מאמינים ממתין לדרשה הראשונה של האפיפיור פרנציסקוס. הוותיקן, מרץ 2013. רויטרס
ואחרים בקהל החזיקו בדגלי סוריה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully