וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו במלון הפאר אובמה יצטרך להסתדר בלי חמץ

קלינטון, שיראק, בוש האב ובוש הבן. כל כך הרבה מנהיגים כבר ביקרו במלון הירושלמי המלך דוד, אך הגעת הנשיא מצליחה לרגש כמו בפעם הראשונה. ואיך מפיגים את הלחץ? רצים מרתון

כתבתה של דניאל רוזנבאום; צילום: טל אנגלנדר, רויטרס; עריכה: רן מנחם, טל רזניק

זכוכית דלת הכניסה המסתובבת הוברקה למשעי, מדי הצוות נתפרו מבעוד מועד, הסדין נמתח, הכריות אובקו, הדגלים נתלו והפרחים נשתלו, כך שלא נשאר מקום לספק - מלון המלך דוד בירושלים דרוך ומוכן לביקורו ההיסטורי של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה.

לכאורה, ההתרגשות אמורה להיות בשיאה. אלא שבמקרה של "המלך דוד", מה עוד אפשר לחדש לעובדי המלון שראו כבר את כולם? לאורך השנים התארחו כאן אינספור נשיאים, ראשי מדינות, אמנים בינלאומיים ואנשי אקדמיה, ובכל זאת, רגע לפני ביקור הנשיא אובמה, ההתרגשות בין כתליו ניכרת בהחלט.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, יולי 2012. AP
תראו מי בא! הנשיא שמצליח לרגש גם את מי שראו כבר הכל/AP

בשבוע הבא, ביום רביעי, ייסגר המלון על כל 233 חדריו עבור הנשיא וחברי המשלחת האמריקאית שישהו במלון במשך שלושה ימים. "כל המחלקות עובדות ביחד, אנחנו דואגים שיהיה ביקור מצוין", מספרת וגה חנא, מנהלת הקבלה. "העיקר שיהיה מרוצה. זה מאוד חשוב לנו".

דרור דנינו, שמנהל את המלון זה שנתיים, מספר כי מדובר בסדר גודל אחר של ביקור מבחינת ההכנות אליו, ובחודש האחרון עובד צוות המלון סביב השעון כדי לספק שהייה מכובדת וראויה לאובמה ופמלייתו. "אנחנו אמנם מורגלים באירוח של נשיאים וראשי מדינות, אבל נשיא אמריקאי לא היה פה כמה שנים טובות", הוא מספר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דרור דנינו, מנהל מלון המלך דוד. טל אנגלנדר
"ביקשנו יפה מהאורחים לעבור למלונות אחרים, הם היו מאוד נחמדים". דרור דנינו, מנהל המלון/טל אנגלנדר

אורחי המלון שרגילים לפקוד אותו כמעט כל שנה לקראת הפסח יאלצו הפעם לשנות את תכניותיהם בשל הביקור הנשיאותי שמתקיים סמוך מאוד לחג. "היו לנו אורחים שהזמינו חדרים אבל ביקשנו מהם יפה לעבור למלונות אחרים", מספר דרור בחיוך. "זה היה מעט לא נעים, אבל הם היו מאוד נחמדים ועברו לחברים שלנו ממלונות אחרים בעיר, והם יחזרו אלינו מיד בתום הביקור".

דנינו מודה כי העבודה תהיה לא פשוטה. בכל חדרי המלון ישהו חברי המשלחת, שעל הצוות יהיה לנקות את חדריהם, להאכיל אותם כשירצו וגם לשלוח להם את הבגדים לכביסה. "לרוב העובדים זו אינה הפעם הראשונה שהם יעבדו כשמגיע למלון נשיא אמריקאי או נשיא כלשהו, אך העובדים מאוד מתרגשים לקראת הביקור הספציפי הזה. זה באמת משהו מיוחד עבור כולם".

מרתון, מקלחת - ובחזרה לעבודה

כדי להפיג מעט את הלחץ ואולי כדי להכניס את העובדים לכושר לקראת הימים הבאים שהולכים להיות קשים וארוכים, ישתתפו עובדי המלון במרתון תל אביב, במקצים שלא בוטלו. "עוד לפני הביקור ידענו שקבוצת הרצים שלנו רוצה לרוץ ביחד את המרתון. אז נרשמנו. חלקנו ירוצו את חצי המרתון, חלקנו את המקצה של עשרת הקילומטרים. נעשה את זה יפה ואני בטוח שבאותו יום, אחרי מקלחת וארוחה, כולנו נהיה בחזרה בעבודה כי יש עוד הרבה מה לעשות", מסכם דרור.

דגלי ארצות הברית במלון המלך דוד בירושלים לקראת ביקור אובמה. טל אנגלנדר
"העיקר שיהיה מרוצה". הדגלים כבר מתרגלים התנופפות מכובדת ברוח/טל אנגלנדר

אך מי שללא ספק גונב את ההצגה הוא מוריס אוטמזגין, מנהל "לה רג'נס" - מסעדת השף של המלון. מוריס, שעובד במלון מאז 1967 כבר ראה בעיניו ושירת את כל מי שרק ניתן לעלות על הדעת, אך זה לא משנה את העובדה שהוא מתייחס ביראת כבוד לכל אורח ואורח, ללא משוא פנים. "שירתתי את כל העולם", הוא מספר בגאווה.

תוך מספר דקות של שיחה הוא מפליג בזכרונו לעבר ביקורים שהותירו אצלו חותם עמוק. "הדבר שהכי ריגש אותי היה כשסאדאת הגיע לארץ ב-77' עם בגין. הם הזמינו אותי לעלות אליהם לסוויטה המלכותית, ביקשו תה בקומקום. היד שלי רעדה ובגין אמר לי 'בני, מה קרה'?. אמרתי לו 'בגין, פעם ראשונה אני מתרגש'. זה היה משהו". אירוע היסטורי נוסף שמוריס מדבר עליו בעיניים נוצצות הוא הגעתם למלון של משה דיין, יצחק רבין וחיים בר לב, לאחר שביקרו בכותל בתום מלחמת ששת הימים. "הם באו עם המדים. כשהם נכנסו כמה התרגשתי. הצטלמתי איתם כדי להראות להורים שלי".

מוריס אוטמזגין, מנהל מסעדת "לה רג'נס" במלון המלך דוד. טל אנגלנדר
מעניק יחס של כבוד גם לאורח הכי פשוט. מוריס אוטמזגין, מנהל מסעדת השף "לה רג'נס" במלון/טל אנגלנדר

בין עריכת השולחנות מתפנה מוריס לערוך סיור מודרך קצר בהיכל התהילה של המלון - קירות מעוטרים בתמונות המנהיגים והידוענים שהתארחו במלון. "ז'אק שיראק לא היה נחמד", הוא נזכר, אך את חיבתו לנשיאים האמריקאים הוא לא מסתיר: בוש האב ובוש הבן, לדבריו, שניהם מאוד נחמדים, וגם ביל קלינטון, "שכל הזמן היה מחייך לנו". את ברק אובמה פגש מוריס בעת שזה ביקר בישראל והתארח במלון כשהיה סנאטור. "הוא היה נחמד, חייכן, מאוד מנומס. הוא לחץ ידיים לכולם. אובמה בסדר גמור".

מוריס אוטמזגין, מנהל מסעדת "לה רג'נס" במלון המלך דוד מציג את היכל התהילה של המלון. טל אנגלנדר
"אובמה חייכן, מאוד מנומס, הוא בסדר גמור". מוריס מציג את היכל התהילה של המלון/טל אנגלנדר

ומה באשר להעדפותיו הקולינריות של הנשיא? ובכן, צוות המלון שומר בקנאות על הפרטים ולא מנדב מידע אישי עליו, אך בשל הקרבה לחג הפסח, יהיה זה ברור כי אובמה ייאלץ לוותר על חמץ בתחומי המלון, משום שזה כבר יוכשר. "יש מגוון רחב מאוד של חומרי גלם באמת טובים ואיכותיים", ממהר להרגיע, סגן השף, ערן גפן.

ערן גפן, סגן השף במלון המלך דוד. טל אנגלנדר
המבורגר בלחמנייה הוא לא יכין לנשיא אובמה. ערן, סגן השף/טל אנגלנדר

הוא מספר כי גם הוא כבר חווה אירוח של נשיאים, ומציין כי הם זוכים להתחשבות והבנה של העדפותיהם. "לפוטין הכנו לא מעט דגים שהוא מאוד מאוד אוהב. שילבנו כמובן מאכלים ישראלים, לאו דווקא פלאפל, כדי שהאורחים יכירו יותר את המטבח הארצישראלי". לדבריו, מנהיגים כבר זכו לטעום צלעות טלה מקומי או דג פורל שמקורו בנחל דן. למרות שהוא מנסה לשמור על ארשת רצינית, ניכר כי סגן השף נרגש. "אנחנו מתכוננים לעבודה אינטנסיבית. כולנו נערכים להפתעות, בין אם זה ברום-סרוויס שיעבוד 24 שעות ביממה, ובין אם מנות מיוחדות שנצטרך להכין. אני מקווה לא להיות עייף". אולי המרתון יעזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully