וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק: מכירת משקאות ממותקים תותר ללא הגבלה

בית המשפט דחה ברגע האחרון יוזמה של ראש העיר, מייקל בלומברג, שביקש להילחם בהשמנת-היתר של התושבים על ידי הגבלת מכירת משקאות עתירי סוכר לחצי ליטר בלבד

מכה למייקל בלומברג: בית המשפט במנהטן ביטל אתמול (שני) ברגע האחרון את החוק המהפכני של ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, שהציע בשנה שעברה לאסור מכירה של משקאות ממותקים בכוסות של מעל חצי ליטר בתחומי העיר. האיסור היה אמור להיכנס לתוקפו היום, אולם בית המשפט במנהטן קבע כי קיימות בו מספר פרצות אשר "פוסלות באופן אפקטיבי את ההצעה".

מחאה נגד הגבלת מכירת משקאות ממותקים בניו יורק, יולי 2012. GettyImages
הפגנה נגד היוזמה להגביל מכירת משקאות קלים בניו יורק, יולי 2012/GettyImages

החוק היה אמור לאסור מכירה של משקאות מוגזים לא-דיאטטיים ומשקאות מומתקים אחרים במכלים באותו הנפח, ואמור היה לחול על בתי עסק מגוונים – מפיצריות ועד אצטדיונים – אך לא במרכולים ובחנויות מכולת. גורמים בעירייה מסרו כי החוק נועד להילחם בהשמנת-יתר ולהקל על הצרכנים להימנע ממשקאות עתירי-קלוריות בנפח העולה על חצי ליטר. כצפוי, תעשיית המשקאות הקלים התנגדה בשעתו להצעה וטענו כי היא תפגע בבתי עסק.

לפי נתונים שפורסמו בשנה שעברה בניו יורק טיימס, יותר ממחצית מהמבוגרים בעיר סובלים מעודף משקל, ושלושה מתוך כל עשרה תושבים שותים לפחות משקה ממותק אחד בכל יום. "השמנת יתר היא בעיה לאומית", אמר בלומברג לניו יורק טיימס, בהציגו את היוזמה יוצאת הדופן, "אני חושב שזה מה שהציבור מעוניין שראש העיר יעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully