וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה מאיימת: נפציץ בגרעין את ארצות הברית

7.3.2013 / 15:13

פיונגיאנג זועמת על תרגיל משותף לארה"ב ודרום קוריאה. האיום מגיע כמה שעות לפני הדיון במועצת הביטחון לגבי הטלת עיצומים נוספים על המשטר המבודד. סיאול: נכה חזרה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בסרטון: תשדיר תעמולה של צפון קוריאה, בו נראה ברק אובמה "עולה באש")

צפון קוריאה מאיימת לתקוף את ארה"ב בנשק גרעיני. האיום מגיע בצהריים (חמישי), שעות ספורות לפני שמועצת הביטחון של האו"ם צפויה להתכנס כדי לדון בהטלת עיצומים חדשים על המשטר המבודד. באו"ם דורשים להחריף את העיצומים על פיונגיאנג בגלל הניסוי הגרעיני שערכה לאחרונה, חרף האזהרות המרובות שלא תעשה כן. באו"ם מקווים לרתום ליישום העיצומים את סין, בת-בריתה הקרובה ביותר של צפון קוריאה.

בימים האחרונים ערכה ארה"ב תמרונים צבאיים עם דרום קוריאה. בתגובה, האשימה צפון קוריאה את וושינגטון כי מדובר ב"הכנה למלחמה גרעינית", ודרשה ממנה להפסיק לתרגל את כוחותיה באזור. פיונגיאנג אף הכריזה כי היא מבטלת את הסכם הפסקת האש עם הדרום, ששם קץ למלחמה בין שתי המדינות בשנות ה-50. שני הצדדים עדיין מצויים במלחמה באופן טכני, שכן מעולם לא נחתם הסכם שלום בין המדינות.

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-און, צופה בשיגור טיל לחלל. דצמבר 2012. רויטרס
שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, צופה בשיגור טיל לחלל/רויטרס

בהודעה שפרסם היום משרד החוץ של צפון קוריאה, נאמר כי "ארצות הברית עומדת להצית מלחמה גרעינית, ולכן נשתמש בזכות שלנו למכה גרעינית מקדימה נגד מפקדותיו של התוקפן כדי לשמור על האינטרסים העליונים שלנו". כמו כן נמסר כי המדינה שומרת לעצמה לנקוט פעולות צבאיות אחרות החל מ-11 במרץ, ביום שבו ארה"ב ודרום קוריאה אמורות להגדיל את היקף התמרון שלהם.

אתמול דיווחו כלי תקשורת בדרום קוריאה כי המדינה השכנה סגרה את גבולותיה הימיים והאווירים ואסרה על כלי שיט ומטוסים לטוס בקרבתה. לפי הדיווחים בדרום, מדובר בהכנה לתרגיל צבאי או אף לשיגור נוסף של טילים בליסטיים. בהודעה נדירה באופיה, הודיע אמש צבא דרום קוריאה כי הוא יגיב חזרה נגד מתקפה מצד הצפון, ויתקוף את ההנהגה בפיונגיאנג.

דיון מועצת הביטחון של האו"ם על סוריה, 31 בינואר 2012. רויטרס
מועצת הביטחון תנסה לקדם היום עיצומים נוספים נגד צפון קוריאה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully