וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה בציר הדמים בפתח תקווה: "מגרדים פה גופות"

6.3.2013 / 19:38

מאות המפגינים ברחוב ז'בוטינסקי קראו לנתניהו שלא למנות את שר התחבורה ישראל כץ לשר בממשלה הבאה. אמם של האחים שנהרגו בתאונה ברחוב: "שייפסק כבר מחול הדמים הזה"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

מאות בני אדם הפגינו אחר הצהריים (רביעי) ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה, המכונה ציר הדמים, בשל המספר הגבוה של נפגעים בתאונות דרכים במקום - הכביש גבה בארבע השנים האחרונות את חייהם של 17 בני אדם, שישה מתוכם נהרגו ב-2012 ושלושה נהרגו בו מתחילת השנה הנוכחית. בני משפחת חכם שבניהם יותם ויואב נהרגו לפני כחודשיים מפגיעת אוטובוס כאשר חצו את הרחוב, היו בין המפגינים שדרשו כי שר התחבורה, ישראל כץ, לא ימונה לשר בממשלה הבאה וכן שהכביש, שנסגר עקב התאונה שבה נהרגו שני האחים, יישאר סגור ויימצא לו כביש חלופי. על חלק מהשלטים שנישאו בהפגנה וחולצות שלבשו המפגינים נכתב "17 הרוגים לא הולכים ברגל".

הפגנת מחאה בציר ז'בוטינסקי בפתח תקווה, מרץ 2013. דרור עינב
על חולצות המפגינים נכתב: "17 הרוגים לא הולכים ברגל"/דרור עינב

מלכה חכם, אמם של יואב ויותם, אמרה כי החליטה לפעול בשל המחדל המתמשך. "למחדל הזה יש למעשה שלושה ראשים", האשימה. "הראש האחד הוא עיריית פתח תקווה שבאמת התריעה, אבל רק אחרי האסון שלנו סגרה את הכביש ולא קודם לכן. הראש השני זו המשטרה שכל כמה ימים מגרדת פה גופות ועולם כמנהגו נוהג וברוב המקרים מסקנותיה הן שהולכי הרגל אשמים. ומעל הכל, זה משרד התחבורה שכל ההפניות הועברו אליו ומכתב שהופנה ישירות למר כץ כחודש לפני שבניי נדרסו, בו ראש העיר ביקש ממנו שהכביש ייסגר לאלתר, כדי שייפסק מחול הדמים הזה ולא נעשה פה דבר וחצי דבר. הייתה שאננות מוחלטת. השר כץ רוצה באופן בוטה שאנחנו הציבור פשוט נשתוק ונתמקד באבלנו ואילולא עשינו את הפעילות הזו, הכל היה ממשיך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הפגנת מחאה בציר ז'בוטינסקי בפתח תקווה, מרץ 2013. דרור עינב
"השר רוצה שנשתוק". מלכה חכם/דרור עינב

בהמשך דבריה אמרה חכם כי אסור שהשר כץ יתמנה לשר בממשלה הבאה. "השר שיודע כל כך יפה להתפעל בהישגו ולתאר כמה הוא מוצלח ובדבר כזה, כשהוא צריך לתת פתרונות מעשיים, באופן ביריוני הוא מציע לאנשים שכואבים את כאבם ולטפל בבעיה שלהם, להתמקד באבלם", אמרה. "אני חושבת שהשר הזה כנורמה חברתית במדינת ישראל ובממשלת ישראל לא צריך לכהן כשר ואני באופן אישי מבקשת מבנימין נתניהו שלא ימנה אותו לשר".

סבם של יותם ויואב הפנה שאלה לשר התחבורה: "האם היית נוהג באותה צורה אילו בניך היו נהרגים בתאונה במקום?". אחת המפגינות במקום אמרה שילדי בית הספר הסמוך עוברים את הכביש הזה מדי יום, אך עד היום איש לא עשה דבר כדי לשפר את ביטחונם. מפגינה נוספת אמרה כי "שר צריך להנחות את המנכ"ל שלו שאם הוא מקבל מכתב שמצביע על בעיה כזו צריך להעיר אותו אפילו באמצע הלילה ולטפל בזה במהירות המרבית".

משרד התחבורה: "הכביש עבר תיקונים עוד לפני התאונה"

ממשרד התחבורה נמסר כי "נתיב התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי עבר שורה של שינויים ושיפורים עוד לפני התאונה האחרונה, שבה נהרגו יותם ויואב חכם. השינויים כללו בין השאר שינוי במיקום תחנות האוטובוסים, התקנת גדרות למניעת חצייה של הולכי רגל, ביטול רמזורים, מעבר חצייה בצומת ז'בוטינסקי-דנמרק והתקנת שילוט בטיחות נוסף לאורך הציר. כל פנייה שהגיעה למשרדנו בנושא טופלה מידית על ידי גורמי המקצוע במשרד. המכתב שנטען כי נשלח על ידי עיריית פתח תקווה, לשר התחבורה, מעולם לא הגיע למשרדנו ולכן גם לא קיבל מענה".

באשר לתאונה שבה נהרגו האחים יותם ויואב חכם נמסר ממשרד התחבורה כי "נסיבות התאונה עדיין נחקרות על ידי המשטרה ולא ברור בשלב זה כיצד התרחשה התאונה. אמם של האחים שוחחה בטלפון עם שר התחבורה והוזמנה על ידו ועל ידי מנכ"ל המשרד לקבל דיווח על החקירה והבדיקות שמתבצעות על ידי הצוותים השונים, לצערנו עד כה כל פניותינו הושבו ריקם. מנכ"ל משרד התחבורה הקים שלושה צוותים מקצועיים שבודקים באופן מעמיק את בטיחות הציר ואת תאונת הדרכים הטרגית שארעה בינואר 2013. צוות אחד, בראשות המדען הראשי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, יבצע חקירה לעומק של תאונת הדרכים הקטלנית. צוות שני, בראשות מבקרת המשרד, התמנה לבדוק את כל התנהלות הגופים הנוגעים בדבר אישור הנת"צ ואופן הפעלתו. צוות שלישי בראשות המפקח על התחבורה שנועד להציג פתרונות מיידיים נוספים להגברת הבטיחות בציר. עד להגשת ממצאי הצוותים הורה שר התחבורה לסגור את נתיב התחבורה הציבורית לתנועת אוטובוסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully