וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: המורדים חטפו 20 פקחי או"ם ברמת הגולן

6.3.2013 / 18:56

גדודי "השהידים של ירמוכ" פרסמו סרטון שבו נראים 3 פקחי או"ם ושיירת משוריינים, שלטענתם נחטפה ברמת הגולן. הם דורשים מצבא אסד לסגת מג'מלה. האו"ם: נחטפו 20 מאנשינו

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

כוחות המורדים בסוריה הודיעו היום (רביעי) כי השתלטו על שיירת משקיפים מטעם האו"ם שהוצבו ברמת הגולן. על פי הדיווח, אנשי גדודי "השהידים של ירמוכ" חטפו שלושה מאנשי הכוח הבינלאומי , אונדו"ף. הם טענו כי משקיפי האו"ם לא ישוחררו עד שכוחות צבא סוריה, הנאמנים למשטרו של הנשיא, בשאר אסד, ייסוגו מהכפר ג'מלה שבאזור רמת הגולן. המורדים העלו סרטון ליוטיוב שבו נראה אחד מאנשיהם ליד שני כלי רכב משוריינים ומשאית בצבע לבן, עם הכיתוב "UN" עליהם. שלושה אנשים במדי או"ם יושבים בתוך כלי הרכב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנשי האו"ם שנחטפו מציגים תעודות זהות/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון האו"ם הודיע הערב כי לפחות 20 מאנשיו נחטפו על ידי המורדים הסורים. בהודעה שפורסמה מטעם האומות המאוחדות נכתב כי 30 חמושים השתלטו על שיירת האו"ם סמוך לגבול בין סוריה לישראל. "משקיפי האו"ם היו בפעילות שגרתית והם עצרו ליד עמדה מספר 58, כדי לאמוד נזקים שנגרמו לה בשבוע שעבר, במהלך קרבות בין כוחות המורדים לצבא סוריה, סמוך לכפר ג'מלא", נכתב בהודעה. ככל הנראה מדובר בגדוד מהפליפינים המוצב באזור. מועצת הביטחון של האו"ם גינתה הערב את חטיפת הפקחים ודרשה מהמורדים לשחררם באופן מידי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תמונה מתוך סרטון המורדים בסוריה, מרץ 2013. צילום מסך
המורדים הסורים מודיעים על חטיפת אנשי האו"ם/צילום מסך

במקביל, הליגה הערבית פרסמה היום הצהרה לפיה מדינות ערב החברות בארגון רשאיות להציע לכוחות המורדים הסורים תמיכה צבאית, אם ברצונן לעשות כן. ההצהרה התקבלה בתום פגישה של שרי המדינות החברות בליגה הערבית בקהיר. הליגה הערבית פרסמה לאחרונה הודעה לפיה יש לספק ציוד הומניטרי לכוחות המורדים הסורים, הנלחמים נגד צבא אסד זה כשנתיים. על פי ההערכות, כ-70 אלף בני אדם נהרגו במהלך ההתקוממות העממית נגד משטרו של הנשיא אסד, שהפכה למלחמת אחים. קרוב למיליון אזרחים סורים נמלטו מארצם השסועה.

כו"ח אונדו"ף של האו"ם המפריד בין ישראל לסוריה. רמת הגולן, מרץ 2012. רויטרס
אנשי כוח האו"ם המוצבים בסוריה/רויטרס

בחודש דצמבר 2012 הודיע מפקד כוח האו"ם, הרווה לדסוס, על הגדלת מצבת הכוח הבינלאומי שנמצא על הגבול בין ישראל לבין סוריה, לאור האיום הגובר מהעימותים בסוריה. לדבריו, כלי רכב משוריינים נוספים יישלחו לכוח באזורים אסטרטגיים בגולן, בהם גברה המתיחות בחודשים האחרונים עם התפשטות העימותים בסוריה.

"אנו מעניקים חשיבות רבה לביטחונם של אנשי אונדו"ף", אמר לדסוס בשיחה עם עיתונאים. נוסף על שליחת רכבים משוריינים, הכוח יגביר את "יכולת הניתוח הפוליטית שלו", ולדסוס הדגיש כי "אנו עושים זאת בהתייעצות קרובה עם המדינות המרכיבות את הכוח". בכוח הבינלאומי משתתפים חיילים מאוסטריה, קרואטיה, הודו, יפן והפיליפינים. קנדה משכה לאחרונה את חייליה מהכוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully