וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריחת האסיר בירושלים: כהן לא היה כבול באזיקים

בשירות בתי הסוהר לא העריכו כי סרבן הגט, שי כהן, עלול לברוח מהדיון בבית הדין הרבני, ולכן הוא לא נכבל. הוקמה ועדת חקירה לבדיקת נסיבות הבריחה. המשטרה מנהלת מצוד אחריו

צילום: באדיבות חדשות ערוץ 10, עריכה: טל רזניק

שירות בתי הסוהר (שב"ס) הקים ועדת חקירה בראשות קצין בדרגת גונדר-משנה, לבדיקת נסיבות בריחתו של האסיר שי כהן, במהלך דיון בבית הדין הרבני בירושלים. מחקירה ראשונית עולה כי כהן, תושב חולון בן 40 אשר מרצה עונש מאסר בגין סירובו להעניק גט לפרודתו זה 13 שנים, ביקש לצאת לשירותים ממלוויו. סוהר מיחידת "נחשון" של שב"ס ליווה אותו לתא השירותים, והמתין מחוץ לחדר. כהן, שלא היה כבול באזיקים, קפץ מחלון תא השירותים שבקומה השנייה, ונמלט מהמקום ברגל. במהלך הסריקות בסמוך לבית המשפט נמצאו שתי נעליו של האסיר שאותן כנראה הוריד במהלך בריחתו.

על פי פקודות שב"ס, אסיר או עציר השוהה מחוץ לבית הסוהר, ייכבל רק במקרה שבו קיים חשש כי יימלט, יפגע בסביבתו או יבצע מעשה שיגרום לשיבוש ראיות, וזאת רק בהוראת שופט. אסירים המוגדרים ברמת מסוכנות א' שוהים מחוץ לכותלי בית הסוהר כשהם כבולים. בשב"ס לא העריכו כי כהן נמצא ברמת סיכון המצריכה לכבול אותו מחוץ לבית הסוהר.

החלון בבית המשפט ממנו ברח שי כהן, האסיר סרבן הגט שנמלט בירושלים, מרץ 2013. יואב דודקביץ'
המבנה שממנו נמלט כהן ברחוב אגרון בירושלים/יואב דודקביץ'

המשטרה עורכת סריקות אחר כהן באזור ירושלים, שנמלט מהבניין ברחוב אגרון בעיר. הוא לבש מעיל כחול של "אינטל", חולצה לבנה עם פסים ומכנסיים בצבע אפור. לצורך הבדיקה מינה הנציב ועדת חקירה פנימית בראשות קצין בדרגת תת גונדר, ולטובת החיפושים הקצה את יחידת מצדה וכוחות תגבור מיחידת נחשון. כהן נמצא תחת השגחת שב"ס מאז אוקטובר 2007 ולאחרונה הורה בית הדין הרבני להאריך את מעצרו בשנה נוספת. פרודתו של כהן, בת 40, ממתינה לגט מגיל 27. היא מתגוררת עם שני ילדיה בבית הוריה. הפרודה מיוצגת על ידי הקליניקה המשפטית במרכז רקמן. ראש מרכז רקמן פרופ' רות הלפרין–קדרי אמרה כי "המקרה מציג את המציאות הבלתי נתפסת הקיימת במדינת ישראל, בה נשים כלואות בנישואיהן משך שנים, במקרה זה למעלה מעשור, ונתונות לשרירות ליבם של בעלים סרבני גט, כאשר גם השמתם בכלא במשך שנים לא יכולה להביאם לשחרר את הנשים".

מבית הדין הרבני נמסר בתגובה כי "הנהלת בתי הדין פועלת רבות ביד קשה נגד סרבני גט, כולל מאסר ממושך לסרבנים. לצערנו המקרה הנוכחי טרם נסתיים ואנו מקווים שהמשטרה תעשה ככל שביכולתה כדי לתפוס את הסרבן ולהביא לסיום הפרשה המצערת". בעקבות בריחתו של כהן מהדיון הודיעו חברות כנסת ממפלגת יש עתיד כי בכוונתן להילחם למען שחרור נשים עגונות מבעליהן. המקרה המצער מוכיח פעם נוספת כי יש צורך בשינוי מהותי ביחס לסרבני גט", אמרה ח"כ עליזה לביא.

לדבריה, "יש להתייחס לסרבני גט כעבריינים לכל דבר ועניין. אני בטוחה שמשטרת ישראל תנקוט את כל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להביא למעצרו של העציר הנמלט". ח"כ יעל גרמן אמרה כי "צריך לשים קץ למצב הבלתי נסבל שבו נשים מסורבות גט נמצאות בין שמיים לארץ - לא נשואות ולא גרושות. לא יעלה על הדעת ש-11 שנים גבר מסרב לתת גט".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully