וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 חיילי צבא סוריה נמלטו לעירק - ונרצחו שם

מלחמת האזרחים בסוריה ממשיכה לזלוג לשכנותיה. בתוך סוריה, קצרו המורדים את אחד מהישגיהם הגדולים: כיבוש העיר הצפונית רקה, בת כרבע מיליון תושבים, והפלת פסלו של אסד

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בהפלת פסלו של חאפז אל-אסד בעיר רקה)

שפיכות הדמים בסוריה נמשכת בקנה מידה עצום - וממשיכה גם לזלוג גם לשכנותיה של המדינה השסועה. גורמים רשמיים בבגדד בירת עירק אישרו היום (שני) לכלי התקשורת כי לפחות 40 חיילים מצבא סוריה ועוד כמה עירקים נרצחו היום במערב המדינה.

לפי הדיווח, החיילים מצבאו של הנשיא בשאר אסד נלטו לשטח עירק מאימת המורדים, שממשיכים לקצור הישגים במזרח סוריה. הרשויות העירקיות תפסו אותם והחלו בהסעתם בחזרה לגבול - אלא שאז הותקפו בידי חמושים שהציבו להם מארב, ונטבחו. דובר של משרד ראש הממשלה העירקי מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי האירוע "מאשש את חששותינו שגורמים מסוממים מנסים להעתיק את הקונפליקט הסורי אל תוך עירק". בשבוע שעבר הזהיר ראש ממשלת עירק, נורי אל מאליכי, בדיוק מתסריט כזה.

הריסות מהפצצות צבא סוריה בעיר דיר א-זור, 3 מרץ 2013. רויטרס
הריסות מהפגזות הצבא, אתמול בעיר דיר א-זור/רויטרס

בתוך סוריה, בינתיים, קצרו היום המורדים את אחד מהישגיהם הגדולים ביותר מאז פרוץ ההתקוממות לפני שנתיים, כשההשלימו את כיבוש רקה שבצפון המדינה - עיר בת קרוב לרבע מיליון תושבים, הנמצאת כ-160 קילומטרים ממזרח לחלב, העיר הגדולה במדינה, שגם בה ממשיכים המורדים לרשום הישגים. בסרטונים שפורסמו ברשת נראים המונים חוגגים את הניצחון בראקא, ןובין היתר מפילים את פסלו של הנשיא חאפז אל-אסד, אביו של בשאר.

ארגון זכויות האדם הסורי, המצייג את המורדים, דיווח היום כי אנשי "הצבא הסורי החופשי" נמצאים כבר ב"שליטה כמעט מלאה" על העיר, בתום ימים ארוכים של קרבות קשים. עוד נמסר כי מפקד המשטרה בעיר נהרג בקרבות, ושני אנשי ממשל בכירים נלקחו בשבי.

מדים של חיילי צבא סוריה באקדמיה למשטרה בעיר חלב, אחרי שנכבשה בידי המורדים מארגון "הצבא הסורי החופשי", 4 מרץ 2013. רויטרס
מדים של חיילי צבא סוריה שנותרו זרוקים באקדמיה למשטרה בעיר חלב, אחרי כיבושה היום בידי המורדים/רויטרס

מלחמת האזרחים הסורית גבתה כבר לפחות 70 אלף קורבנות מאז פרצה במרץ 2011, ועוד מאות אלפי פליטים סורים נמלטו אל מחוץ לגבולות המדינה. בשבועות האחרונים מנו המורדים כמה הישגים משמעותייים, והם מחזיקים כיום בנתחים ניכרים מהערים הגדולות במדינה, ובהן חלב, חומס ופרברי הבירה דמשק.

עוד כותרות מסוריה:
שני פלסטינים נתלו בדמשק: "העבירו מודיעין לאסד"
אסד: "המערב ישלם את המחיר על חוסר היציבות"
שוב: שלוש פצצות מרגמה מסוריה נפלו בדרום רמת הגולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully