וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הבחירות במצרים: משפטו החוזר של מובארק

3.3.2013 / 14:07

הנשיא המודח ובניו יזכו למשפט חוזר ב-13 באפריל. המשפט ייערך בעיתוי רגיש מבחינה פוליטית - תשעה ימים לפני הבחירות לפרלמנט, המוחרמות על-ידי מתנגדיו של הנשיא מורסי

בית המשפט במצרים הודיע הבוקר (ראשון) כי בחודש הבא יתקיים משפטו החוזר של הנשיא המודח חוסני מובארק. מובארק, שהודח במהפכה עממית ב-2011, נידון בחודש יוני של השנה שעברה למאסר עולם אחרי שהורשע באחריות להרג מפגינים. לאחרונה הורה בית הדין בקהיר לערוך לו משפט חוזר.

מובארק, בן 84, סובל מבעיות בריאות רבות ומאושפז כיום בתנאי מעצר בבית חולים צבאי. אחרי שהתקבלו ערעורו של הנשיא לשעבר העריך פרקליטו, מוחמד עבד א-ראזק, כי המשפט החוזר "יתבסס על אותן ראיות וללא הגשת ממצאים חדשים". הוא הביע תקווה כי חבר השופטים החדש יתחשב במצבו הרפואי של מובארק.

מתן גזר דינו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק. קהיר, יוני 2012. רויטרס
חוסני מובארק בבית המשפט בחודש יוני האחרון/רויטרס

שני בניו של מובארק, עלא וגמאל, ופקידים בכירים אחרים בממשלו, בהם שר הפנים לשעבר חביב אל-עאדלי, הנאשמים בעבירות שחיתות ובניצול כספי ציבור, יזכו גם הם למשפט חוזר. איש העסקים חוסיין סאלם, שנידון בהיעדרו לשבע שנות מאסר בגין עסקאות גז לא-חוקיות עם ישראל ולקנס של מאות מיליוני דולרים, יהיה גם הוא בין המורשעים שיעמדו למשפטו חוזר. סאלם שוהה כעת בספרד מחשש שיוסגר למצרים.

המשפט יתקיים בעיתוי רגיש מבחינה פוליטית, ב-13 באפריל, תשעה ימים לפני הבחירות לפרלמנט, שיתקיימו בארבעה סבבים עד חודש יוני. מפלגות רבות באופוזיציה, המתנגדות לשלטונו של הנשיא מוחמד מורסי, אמרו כי בכוונתן להחרים את הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully