וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המזכיר קרי על התבטאות ארדואן: "מעוררת התנגדות"

לאחר שהבית הלבן כבר גינה את התבטאותו של ראש הממשלה הטורקי, "לפיה הציונות היא פשע נגד האנושות", ביקר מזכיר המדינה בטורקיה וחיזק את ההתנגדות לדברים. "הערה פוגענית"

מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, אמר אתמול (שישי) כי ארצות הברית מגדירה את התבטאותו של ראש הממשלה הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן, לפיה הציונות היא פשע נגד האנושות, כ"מעוררת התנגדות". במסיבת עיתונאים שנערכה בטורקיה עם שר החוץ אחמט דאווטאולו אמר קרי כי ארצות הברית "לא רק שלא מסכימה עם האמירה, אלא מתנגדת לה נחרצות", וציין כי בכוונתו לדון ב"הערה הפוגענית" גם עם ארדואן עצמו. לדברי גורם אמריקאי בכיר, קרי הדגיש במסיבת העיתונאים כי הוא חש שהיחסים הדיפלומטיים בין טורקיה לישראל "מוקפאים".

מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי בפגישה עם שר החוץ הטורקי אחמט דאווטאולו. רויטרס
קרי ודאווטאולו במסיבת העיתונאים בטורקיה, היום/רויטרס

כזכור, השבוע אמר ארדואן כי "הציונות היא פשע נגד האנושות", והשווה אותה לאנטישמיות, לאיסלמופוביה ולפשיזם. ארדואן נשא דברים בווינה בנוכחותו של מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, בפורום שעסק בקידום יחסי המערב והאיסלם. הדברים נאמרו בשולי נאומו של ארדואן, שעסק בעליית הגזענות נגד המוסלמים באירופה. "בדיוק כמו הציונות, האנטישמיות והפשיזם, נחוץ שנתייחס לאיסלמופוביה כפשע נגד האנושות", אמר ראש הממשלה הטורקי.

"להוקיע פעולות של שנאה"

בתוך כך, לפנות בוקר פרסם הבית הלבן הודעה לפיה ארצות הברית מגנה את התבטאותו של ארדואן, ולדברי דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, טומי ויטור, "ארה"ב דוחה את הניסיון של ארדואן להציג את הציונות כפשע נגד האנושות, זהו ניסיון פוגעני ושגוי". הוא הוסיף כי "אנו קוראים לאנשים מכל האמונות והתרבויות להוקיע פעולות של שנאה ולהתגבר על המחלוקות של זמננו".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגדיר את דברי ארדואן כ"אמירה אפלה ושקרית שחשבנו שכמוה עברו מן העולם". עיתוי ההתבטאות מעט מתמיה משום שלאחרונה דווח על התחממות היחסים בין ישראל לטורקיה, כשהראשונה אישרה לשנייה להקים בית חולים בעזה, על חורבות גוש קטיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully