וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר מארה"ב מגיע לדון בשחרור פולארד: "טרגדיה"

ד"ר לורנס קורב, שכיהן כתת-שר ההגנה בארה"ב בזמן פרשת הריגול, ייפגש עם ראשי המדינה טרם ביקור אובמה. "חוסר הפרופורציה של עונשו מנוגד לערכים שאני כאמריקני מאמין בהם"

"אני חש חובה לפעול על מנת לסיים את פרשת פולארד, זו טרגדיה שמפריעה לי כאמריקני", כך אומר ד"ר לורנס קורב, שכיהן כתת-שר ההגנה בזמן הפרשה, שיגיע במוצאי שבת לישראל על מנת לקדם את הטיפול בשחרורו של המרגל הישראלי הכלוא בארה"ב. קורב, שמשמש כיום כעמית בכיר במכון המחקר "אמריקן פרוגרס" המקורב לממשל, ייפגש עם ראשי המדינה וגורמים נוספים, זאת לאחר שבחודשים האחרונים קיים מפגשים ושיחות עם גורמים בארה"ב במטרה לקדם את השחרור. לקראת סוף ביקורו צפוי קורב לקיים מסיבת עיתונאים בירושלים בה יתייחס למאמציהם של בכירים אמריקנים לשחרור פולארד. כמו כן צפוי קורב להפגש עם רעייתו של פולארד, אסתר.

"פולארד עבר על החוק והיה צריך לשלם, אולם חוסר הפרופורציה של עונשו מנוגד לערכים שאני כאמריקני מאמין בהם", אמר קורב בשיחות עם עמיתיו בארה"ב בימים האחרונים. קורב הוא בעל היכרות מכלי ראשון עם הפרשה מאז שירת כתת-שר ההגנה תחת קספר וינברגר, מי שנחשב לגורם המרכזי למאסר העולם הבלתי קצוב שהוטל על פולארד. בשנת 2004, כשנתיים לפני שהלך לעולמו, הודה ויינברגר עצמו בראיון כי פרשת פולארד הייתה למעשה "עניין מינורי" אשר נופח מעבר לכדי מידתו.

ג'ונתן פולארד. Karl Deblaker, AP
"חש חובה לפעול על מנת לסיים את פרשת פולארד"/AP, Karl Deblaker

למעלה מ-75 אלף איש הצטרפו עד כה למכתב האזרחים הקורא לנשיא ברק אובמה לקצוב את עונשו של פולארד ולשחררו במסגרת ביקורו בישראל בחודש הבא. בין החותמים נמצאים הנשיא לשעבר יצחק נבון, זוכי פרס נובל ופרס ישראל, אמנים ואישי ציבור. למרות הלחץ בישראל, דיווח אתמול ערוץ 10 מפי גורמים בבית הלבן כי אובמה אינו מתכוון להעלות את הנושא בביקור. "הנשיא לא מבין למה צריך לחון בוגד כשעשרות אלפי שחורים נמקים בכלא על עבירות פחותות", אמר גורם בבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully