וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמרגנו לשעבר של קובי פרץ שיקר - המשפט נפתח מחדש

גלעד גרוסמן

26.2.2013 / 22:29

התפתחות בפרשת רשות המסים 2: פרקליטיו של דודו ואנונו, בכיר לשעבר ברשות שהורשע בקבלת שוחד, טוענים כי האמרגן שהעיד נגדו שיקר. העליון: יש לדון מחדש בטענות שהועלו

בית המשפט העליון הורה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב לדון בטענות עורכי דינו של דוד ואנונו, בכיר לשעבר ברשות המסים - לפיהן יוחאי יעיש, אמרגנו לשעבר של הזמר קובי פרץ ומי ששימש כעד מדינה בתיק נגדו, שיקר מעל דוכן העדים בכל הנוגע לחדשות נגד פרץ. כעת בית המשפט המחוזי יצטרך להחליט האם יעיש שיקר, ומה ההשלכות של כך על המשפט.

בספטמבר 2011 גזר בית המשפט גזר שש שנות מאסר על ואנונו, לשעבר מנהל מחלקת מודיעין וחקירות ברשות המסים, שהורשע בקבלת שוחד תמורת סיוע לנישומים בטיפול ענייניהם מול רשות המסים. ואנונו, שעבד במשך כ-25 שנים במשרד האוצר וברשות המסים, הורשע בארבע עבירות שוחד. בין השאר, ביקש שוחד מהזמר קובי פרץ על מנת להסדיר את חובותיו לרשות המסים, בקשה שהזמר דחה. כמו כן, לקח כ-300 אלף שקל מיעיש, וכן התכוון לסייע לאשתו של מנכ"ל מפלגת קדימה, משה שחורי, שהסתבכה. עם זאת, הוא זוכה ממספר עבירות סחיטה בהן הואשם.

"הנאשם היה אמון על אכיפת החוק וחשוף ונגיש למידע עדין ומסווג מן המעלה הראשונה לגבי חקירות רשות המסים, כמו גם תיקי מודיעין ותיקי חקירה של המשטרה הנערכים בשיתוף פעולה עם רשות המסים", כתב השופט דוד רוזן בגזר הדין. "לא מדובר בתפקיד ציבורי רגיל, ככל שהיה נכבד ורם מעלה. הנאשם ביצע העבירות מתוככי אחד ממשרדי הממשלה שהינו ממבצרי שלטון וחוק", אמר השופט רוזן שהוסיף כי ואנונו "פעל בתפקידו הרם כאחרון העבריינים".

"ידעו שאני שומר על קובי פרץ ולא מפליל אותו"

לאחר המשפט חתם יעיש על הסכם עד מדינה נוסף, הפעם במסגרת חקירה שנוהלה נגדו ונגד פרץ בחשד להעלמות מס. במהלך חקירתו ברשות המסים, אמר יעיש לחוקרים כי סיכם עם הפרקליטות שלא יאמר אמת במשפט בכל הקשור לפרץ. "לאורך החקירות שלי והמשפט של דוד וענונו הם ידעו שאני שומר על קובי פרץ ולא מפליל אותו ולא נותן עדות אמת לגביו", אמר יעיש לחוקרים. החוקרים שאלו אותו לאחר מכן אם מסר גרסה לא נכונה בנוגע לענייניו הכספיים של פרץ, ועל כך השיב יעיש: בדיוק.

פרקליטיו של ואנונו, ירון ושלמה גיגי, ערערו לבית המשפט העליון על ההרשעה וביקשו לאפשר להם לגבות עדות חדשה מיעיש. כמו כן, הם טענו כי לא קיבלו לידיהם 13 קרגלים של חומרי חקירה הקשורים לפרץ, חומרים העשויים להשפיע על הרשעתו של ואנונו. בדיון היום טענו נציגי הפרקליטות כי הרשעתו של ואנונו לא הסתמכה על מהימנותו של יעיש, וכי כל מה שהוא סיפר גובה בראיות.

בפרקליטות טוענים כי גם חומרי החקירה שלא הועברו לידי ההגנה וגם שקריו לכאורה של יעיש נוגעים לפרץ, ולא לוואנונו, ולכן אין להם השפעה על ההרשעה. לכן, טענו, אין מקום להחזיר את התיק למחוזי. אולם, השופטים קבעו כי בית המשפט המחוזי, שמכיר את התיק, ידון פעם נוספת בטענות ויבחן האם יש מקום לשנות את הכרעת הדין.

פרקליטו של ואנונו, עו"ד ירון גיגי אמר הערב כי דבריו של עד המדינה "חשפו בפנינו את חלום הבלהות של כל אזרח שומר חוק בישראל. מדובר בפרשה חמורה וחסרת תקדים אשר מדירה שינה מעינינו, במסגרתה נכלא עובד ציבור נקי כפיים לפרק זמן חסר תקדים. אנו קוראים בזאת לתביעה הכללית בישראל לגלות הגינות אלמנטרית, ולהורות על שחרורו של מרשנו לאלתר. אין כל צל של ספק כי מרשנו היה מזוכה זיכוי מוחלט אם הפרשה הייתה נחשפת קודם לכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully