וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט לאולמרט: "הרבה היו מוכנים להתחלף איתך"

גלעד גרוסמן

26.2.2013 / 11:38

השופט דוד רוזן ביקש מעורך דינו של ראש הממשלה לשעבר לקצר את חקירת עד המדינה ורמז כי הראיות נגד אולמרט חלשות. עד המדינה: "זייפתי בעבר, לא כשיטה"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בדיון הקודם במשפט אולמרט שנערך ביום ראשון)

"הרבה נאשמים היו מוכנים להתחלף אתכם עם כמות ועוצמת הראיות", כך אמר היום (שלישי) במהלך הדיון במשפט הולילנד בבית המשפט המחוזי בתל אביב השופט דוד רוזן לעורך דינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, עו"ד רועי בלכר, לאחר שזה התנגד לקיצור חקירתו של עד המדינה ש"ד. השופט ביקש מבלכר לצמצם את מספר הימים בהם יחקור את ש"ד ואמר כי מסמך שהוצג היום בדיון והיווה את מרבית החקירה יזכה למקום קצר, אם בכלל, בהכרעת הדין, ושניתן לקצר את החקירה. בלכר השיב כי הוא לא יספיק לחקור את עד המדינה בנוגע לכל האישומים נגד אולמרט, בין השאר מכיוון שאולמרט, בניגוד למרבית הנאשמים האחרים, נאשם גם בפרשת הולילנד וגם בפרשת הזרע.

מאמירתו של השופט ניתן להבין כי הוא סבור כי הראיות שהציגה הפרקליטות נגד אולמרט הן חלשות, או לכל הפחות חלשות ביחס לראיות שהוצגו כנגד נאשמים אחרים. עיקר הראיות של הפרקליטות, מלבד עדותו של עד המדינה, מוכיחות, לכאורה, שהעד העביר כספים למקורביו של אולמרט - אחיו יוסי וראש לשכתו לשעבר, שולה זקן. לטענת הפרקליטות, זקן היוותה צינור להעברת סכומי כסף גדולים לאולמרט, ויוסי אולמרט קיבל כספים מהעד לבקשת אחיו. בשלב זה לא הוצגה ראיה להעברת כספים ישירה מהעד או מיזמי פרויקט הולילנד, לאולמרט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שהציג עד המדינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר בדיון הציג בלכר מכתב ששלח העד באוגוסט 1994 לאיש העסקים הלל צ'רני, ובו הוא כותב ששולה זקן פנתה אליו בשם אולמרט, וביקשה למנות את רואה החשבון של אולמרט לטפל בחשבון של הולילנד, כדי "לעזור בדו שיח בינינו". זו לטענת העד, הפעם הראשונה שאולמרט ביקש טובת הנאה מיזמי הפרויקט. אולם, לטענת ההגנה, מדובר ההוכחה ל"שיטת הפעולה" של העד וכי מדובר במסמך מזויף שנכתב כמה שנים מאוחר יותר.

העד כתב אז כי הוא התנגד לבקשה, אולם צ'רני החליט לבסוף להיענות לבקשה. את תשובתו של צ'רני כתב העד על הדף. הוא הוסיף כי לאחר שכתב את המכתב צילם אותו. הדף, שנמסר לבית המשפט, כולל בגבו לוגו של החברה בבעלותו של העד, שכלל מספר טלפון בעל שבע ספרות, מספר שהיה קיים רק החל מ-1996.

לטענת עורך הדין בלכר, מדובר בהוכחה שהמסמך מפוברק, וכי לעד יש "שיטה לזייף ולפברק מסמכים כדי לקבל מה שאתה רוצה". העד טען שמדובר בצילום שנעשה מאוחר יותר, אולם הדף המקורי הוא מ-1994. לשאלת בית המשפט אמר כי זייף בעבר מסמכים, "אבל לא כשיטה".

ביום ראשון הציג צוות ההגנה של אולמרט רשימה מאחד מיומניו של העד. לטענתם, מדובר ברשימה של "משוחדים" לכאורה בפרשה, ממנה נעדר שמו של אולמרט - דבר המוכיח שלמרות האישום, הוא לא היה חלק בפעולות הבלתי חוקיות. אותה רשימה אף אינה כוללת את אחיו של אולמרט, יוסף, ואת שולה זקן, שלפי כתב האישום היוו "צינור" עבור כספי השוחד שהועברו לראש הממשלה לשעבר."לא זוכר למה רשמתי את הרשימה", העיד העד ש"ד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully