וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נוצרה השמועה המוזרה על הייגל ו"ידידי חמאס"

עיתונאי אמריקני אומר כי בדה ממוחו הקודח את שם הארגון, שהפך לכלי ניגוח עבור הרפובליקנים במועמד לשר ההגנה. "זה שם כל כך מוגזם, היה ברור שאני מדבר באופן היפותטי"

עיתונאי אמריקני ככל הנראה אחראי לשמועה לפיה צ'אק הייגל, המועמד להתמנות לתפקיד שר ההגנה, קיבל כספים מארגון בשם "ידידי חמאס". בשבועיים האחרונים עלו טענות באתרים המזוהים עם הימין בארה"ב, לפיהן מועמדותו של הייגל נתונה בסיכון בגלל מעורבותו עם הארגון המסתורי.

כעת מתברר שהארגון אכן כלל אינו קיים, וכי הוא פרי מוחו הקודח של כתב העיתון "ניו יורק דיילי ניוז", דן פרידמן. לדבריו, הוא ידע שהייגל נתון לביקורת בשל עוינות, לכאורה, כלפי ישראל. בפגישה עם אחד ממקורותיו - עוזר רפובליקני בקונגרס - שאל אותו פרידמן כהלצה: "האם הייגל נאם, למשל, באוזני 'הליגה הצעירה של חיזבאללה' בצרפת? או למשל בפני 'ידידי חמאס'?". בכתבה שפרסם אמש (רביעי), כתב פרידמן כי מדובר היה בשמות ארגונים "כל כך מוגזמים וכל-כך מקושרים לטרור במזרח התיכון, ולכן היה ברור שאני מדבר באופן היפותטי (...) אף אחד לא יכול לקחת ברצינות את ההנחה שארגונים עם השמות האלה קיימים - או להניח שסנאטור לשעבר ידבר איתם".

הסנאטור לשעבר צ'אק הייגל, המועמד לתפקיד שר ההגנה. ינואר 2013. רויטרס
"אף אחד לא יחשוב ברצינות שנסאטור לשעבר ייפגש עם ארגונים כאלה". הייגל/רויטרס

ואולם, מתברר שהיה מישהו שלקח ברצינות את דבריו של פרידמן. ב-7 בפברואר פרסם האתר Brietbart.com כתבה תחת הכותרת "התורם הסודי של הייגל? הבית הלבן מתחמק משאלות לגבי 'ידידי חמאס'". במהרה ה"סקופ" התפשט לאתרים המזוהים עם הימין בארצות הברית וגם כמה חברי סנאט, בהם פול ראנד, תבעו "לקבל הסברים".

בתחילת השבוע העריך הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין כי מינויו של הייגל יאושר בסנאט בהצבעה שתיערך באמצע בשבוע הבא, אחרי שובו של הקונגרס מפגרה ב-25 בפברואר. "איני סבור שהוא מתאים לתפקיד", אמר מקיין, "אך איני חשוב שצריך להמשיך לעכב את המינוי". לפני שבועיים נדחתה ההצבעה על מינויו של הייגל לתפקיד, אחרי שהרפובליקנים בסנאט סיכלו את מאמציהם של הדמוקרטים לאשר את מינויו בהליך מהיר. הדמוקרטים מחזיקים ב-55 מושבים בסנאט, וזקוקים כעת לרוב פשוט של 51 מהקולות כדי לאשר את מינויו של הייגל למחליפו של ליאון פנטה לתפקיד שר ההגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully