וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יחידה בצבא סין מנהלת מתקפת סייבר נגד ארה"ב"

על אף הכחשת סין, מחקר בן 60 עמודים קבע כי יחידה בפאתי שנגחאי אחראית על חדירה למחשבי מערכות עיתונים ומשרדי ממשלה אמריקנים. סין: "כתובות IP אינן נחשבות לראיה מספקת"

גורמים אמריקנים טוענים כי בצבא סין פועלת יחידה שתפקידה להוציא אל הפועל מתקפות סייבר נגד ארצות הברית. כך קובע מחקר בן 60 עמודים שפרסמה היום (שלישי) חברת המחשבים האמריקנית מנדיאנט. ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי על פי המחקר, שם היחידה הוא יחידה 61398. בבניין בן 12 קומות בפאתי שנגחאי המוקף במסעדות ובבתי עסק של יבואני יין ומעסים, יושב בסיסה של היחידה.

חיילים סינים מול בניין הקונגרס. AP
"המדינה שמפקחת יותר מכל מדינה אחרת על רשת האינטרנט" חיילים סינים ליד בניין הקונגרס/AP

בסוף חודש ינואר דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי האקרים סינים תקפו באופן שיטתי את מחשבי העיתון בארבעת החודשים האחרונים. על פי הדיווח, בעיתון מעריכים כי המתקפה קשורה לפרסום ידיעה על ההון הפרטי של משפחת ראש ממשלת סין בחודש אוקטובר האחרון. עוד נמסר מהעיתון כי אנשי מחשבים הצליחו להשתלט על התקלות ולמנוע פריצות נוספות מצד ההאקרים. פחות משבוע לאחר מכן התפרסמה הכחשה בביטאון הרשמי של מפלגת השלטון בסין על הדיווחים על מתקפה שבוצעה לכאורה מצד האקרים סינים על כלי תקשורת אמריקניים.

על פי ההודעה, הממשל בסין הכחיש כל קשר למתקפה שבוצעה נגד מערכות המחשבים של "הניו יורק טיימס" ו"הוול סטריט ג'ורנל". יומיים לאחר הודעת הניו יורק טיימס, הודיע גם ה"וושינגטון פוסט" על מתקפת סייבר שבוצעה נגד מערכות המחשבים של העיתון, שמאחוריה עומדים לדבריו האקרים סינים. "גם כאלה עם הבנה מועטה ברשת האינטרנט יודעים שהאקרים פועלים באופן בינלאומי", נכתב בביטאון הרשמי של המפלגה. "כתובות איי.פי אינן נחשבות לראיה מספקת לאישור מקורם של ההאקרים", לשון ההודעה.

ראיות שנאספו על ידי החברה, אשר אושרו על ידי בכירי מודיעין אמריקנים שטוענים כי תעדו את פעילות היחידה במשך שנים, מציגות שורה ארוכה של מתקפות סייבר על ארגונים ומשרדי ממשלה אמריקנים. "או שמקורן של מתקפות הסייבר הן ביחידה 61398, או שלסין, המדינה שמפקחת יותר מכל מדינה אחרת על רשת האינטרנט, אין מושג על אלף אנשים שהוציאו מתקפות סייבר מהשכונה הזאת," אמר בשבוע שעבר קווין מנדיה, מנהל חברת מנדיאנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully