וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "50 נהרגו מפגיעת טיל בשכונה אזרחית בחלב"

רשת אל ג'זירה דיווחה כי במתקפת טילים על שכונת ג'בל בדר בעיר נהרגו גם נשים וילדים. לאירוע קדם ירי פצצות מרגמה. לפי הדיווח, אתמול נהרגו ברחבי סוריה 130 בני אדם

50 בני אדם נהרגו מפגיעת טיל סקאד בעיר חלב שבסוריה - כך דיווחה הבוקר (שלישי) רשת אל ג'זירה, מפי מורדים סורים. בין ההרוגים, בשכונת ג'בל בדר בעיר, גם נשים וילדים שנהרגו באירוע שהיה חלק מתקיפת טילי סקאד על בניינים אזרחיים, ואשר קדם לו ירי פצצות מרגמה על העיר. לצד מניין ההרוגים בג'בל בדר, לפי הדיווח, נהרגו אתמול בסוריה 130 בני אדם.

המורדים בחלב, סוריה 16 בפברואר 2013. רויטרס
130 בני אדם נהרגו אתמול בסוריה. הריסות בעיר חלב, בתחילת השבוע/רויטרס

היום תשלח ממשלת רוסיה שני מטוסים לסוריה על מנת לספק 46 טונות של ציוד הומניטרי לאזרחי המדינה, כך הודיע אתמול דובר המשרד למצבי חירום והגנה אזרחית במדינה. עוד נמסר כי המטוסים יפנו אזרחי רוסיה וחבר המדינות השוהים במדינה. על פי הדיווח, המטוסים יישאו במטענם אוהלים, גנרטורים, רהיטים ו-11 טונות של מזון ויועברו לעיר הנמל לטקיה שבצפון-מערב המדינה. רוסיה נחשבת לאחת הסייעניות הגדולות למשטרו של בשאר אסד, אולם בחודשים האחרונים שוגרו סימנים ממוסקבה המעידים על התכוננות לנפילתו האפשרית.

אתמול הודיע פאנל חוקרים של האו"ם כי הוא זיהה בכירים סורים "בעמדות הנהגה" שעשויים להיות אחראים לפשעי מלחמה. לדברי החוקרים, הן הממשלה הסורית והן הקבוצות החמושות של המורדים אחראיות לפשעי מלחמה, ובהם מעשי רצח ועינויים שהתבצעו במהלך מלחמת האזרחים שהחלה לפני כשנתיים. לדברי החוקרים, "הגיעה העת" להפנות את הטיפול בנושא הסורי לבין הדין הפלילי הבינלאומי. בתוך כך החליט אתמול האיחוד האירופי על הארכת הסנקציות נגד סוריה בשלושה חודשים. כמו כן הודיע הארגון על שינויים באמברגו הנשק על המדינה, על מנת לספק סיוע טכני להגנה על אזרחים.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה
  • חלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully