וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולגריה וארה"ב לאירופה: חיזבאללה - לרשימת הטרור

שר החוץ הבולגרי קרא לאיחוד האירופי להכיר בחיזבאללה כארגון טרור, עקב חקירת הפיגוע בבורגס. היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן: "אסור לאירופה להתעלם מהאיום שמוצב בפניה"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בשר הפנים הבולגרי מאשים את חיזבאללה באחריות לפיגוע בבורגס, בשבוע שעבר)

בעוד האיחוד האירופי נותר איתן בעמדתו שלא להכיר בחיזבאללה כארגון טרור, קרא הערב (שני) שר החוץ הבולגרי, ניקולאי מלאדנוב, לשרי האיחוד להקשיח את עמדתם כלפי הארגון, עקב תוצאות החקירה הבולגרית שהטילה עליו את האחריות לפיגוע בבורגס בשנה שעברה, בו נהרגו חמישה ישראלים. מלאדנוב החל להציג הערב בפני שרי האיחוד את מסקנות ועדת החקירה הבולגרית.

האוטובוס השרוף מהפיגוע בבורגס בולגריה, יולי 2012. רויטרס
"החקירה בבולגריה הוכיחה את מה שחיזבאללה מנסה להסתיר שנים". הפיגוע בבורגס/רויטרס

כשנשאל בדרכו לפגישת שרי האיחוד האירופי האם על האיחוד להכיר בחיזבאללה כארגון טרור אמר השר מלאדנוב כי "אני חושב שהתשובה ברורה, בהתחשב בכל ההצהרות שהשמענו עד כה בנוגע לאחריות למתקפה בבורגס". בשבוע שעבר הודיעה בולגריה כי היא השלימה את זיהויים הסופי של שני המחבלים שהשתתפו בפיגוע בנמל התעופה בעיר בורגס. שר הפנים צווטן צווטנוב אישר כי השניים - שאת שמותיהם לא מסר - הם בעלי אזרחות כפולה: האחד קנדי-לבנוני, והשני אוסטרלי-לבנוני.

"להבטיח שבורגס תהיה המתקפה האחרונה של חיזבאללה באירופה"

במקביל למאמצים הבולגריים להכניס את חיזבאללה ל"רשימה השחורה", פרסם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, טום דונילון, מאמר דעה ב"ניו יורק טיימס", בו קרא גם הוא לאיחוד האירופי להקשיח עמדתו כלפי הארגון. "אירופה לא יכולה להמשיך להתעלם מהאיום שהארגון הזה מציב בפני היבשת והעולם כולו", כתב. "החקירה בבולגריה הוכיחה שוב לעולם את מה שחיזבאללה מנסה להסתיר כבר שנים: מעורבותו המתמשכת במתקפות טרור בינלאומיות נגד אזרחים".

"ארצות הברית משבחת את המדינות שמזמן הכירו בטבעו המרושע של חיזבאללה, ואשר כבר גינו את הארגון על המתקפה בבורגס", המשיך דונילון. "על אירופה להפגין כעת אחדות ולהגיב בנחישות על המתקפה הזאת שבוצעה בתוך גבולותיה, על ידי הוספת חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי. זה הצעד הבא בדרך, כדי להבטיח שבבורגס התרחשה המתקפה המוצלחת האחרונה מבחינת חיזבאללה על אדמת אירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully