וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעיית רון נחמן: "הפרס – הכרה במפעל ההתנחלות"

יהושע בריינר

18.2.2013 / 7:26

לאחר שהתבשרה כי פרס ישראל יוענק לבעלה המנוח, חודש אחרי מותו, אמרה דורית נחמן: "רון היה רואה בכך הצהרה חשובה. זו הכרה במפעל חלוצי וחשוב". מאות יגיעו היום לאזכרה

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

"פרס ישראל לרון הוא הכרה רשמית של מדינת ישראל במפעל ההתנחלות בשומרון" – כך אמרה דורית נחמן, רעייתו של ראש עיריית אריאל לשעבר רון נחמן, שאתמול (ראשון) נודע כי יוענק לו פרס ישראל על מפעל חיים, חודש אחרי שהלך לעולמו. אתמול בישר שר החינוך גדעון סער לנחמן על ההחלטה להעניק לבעלה את הפרס. נחמן, שמת בגיל 70 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, נטמן על פי צוואתו על גבעה הצופה על אריאל, העיר אותה הקים ובראשה מאז שנת 1978.

קברו של רון נחמן, ראש עיריית אריאל לשעבר, שקיבל פרס ישראל לאחר מותו. פברואר 2013. ערן יופי כהן, ספק 500
קברו של רון נחמן, על פסגה הצופה על אריאל/ספק 500, ערן יופי כהן

"אריאל הייתה מפעל חייו של רון, ולכן לא פלא שהוא מקבל פרס על מפעל חיים", אמרה נחמן לוואלה! חדשות. "זה מאוד מרגש כי אין סמלי מכך שהפרס ניתן בדיוק ביום בו מלאו שלושים למותו. רון ראוי לפרס, והפרס ראוי לו. אני חושבת שמעבר להישג האישי שבקבלת הפרס, רון היה רואה בכך הצהרה חשובה של המדינה בכך שאדם כמותו שיצר ובנה עיר בשומרון זוכה להכרה לאומית. זוהי הכרה גם במפעל ההתיישבות בשומרון כמפעל חלוצי וחשוב למדינה. בניגוד לסטיגמות שמנסים להדביק לנו, אנו נושאים בגאון את התואר 'מתנחלים'. התנחלות זו ציונות, וזה מה שעשינו כאן באריאל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מאות צפויים להגיע היום לגבעה במרכז לפיתוח מנהיגות באריאל, שם נטמן נחמן, לטקס האזכרה במלאת שלושים למותו. בהמשך השבוע צפויה עיריית אריאל לקיים אירוע בהיכל התרבות שהקים נחמן בהשתתפות חבריו ואמנים, אירוע שיהיה מיוחד אף יותר לאור הזכייה בפרס.

בנימוקים להענקתו כתב בין היתר יו"ר ועדת פרס ישראל, השופט בדימוס יעקב טירקל, כי "בהנהגתו של נחמן, הפכה אריאל כעיר חילונית לאבן שואבת לעולים חדשים מברית המועצות, וביוזמתו נקלטה בה קהילה דתית של מפוני היישוב נצרים מחבל קטיף. רון נחמן הוביל להפיכת אריאל לעיר חכמה בטכנולוגיות עירוניות בתחום התקשורת, המהוות מודל לחיקוי במישור המוניציפלי. הוא נמנה על יוזמי האוניברסיטה באריאל, שבין כתליה לומדים בצוותא עולים חדשים לצד ותיקים, יהודים ובני מיעוטים, חילונים ודתיים – כולם במצוינות אקדמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully