וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על "האסיר X": "חשיפת יתר עלולה לפגוע בביטחון"

טל שלו

17.2.2013 / 11:10

בהתייחסות ראשונה לפרשת מעצרו והתאבדותו של בן זיגייר, אמר ראש הממשלה לשרים כי "אנחנו דמוקרטיה למופת, שומרים על זכויות הנחקרים והפרט לא פחות מכל מדינה אחרת"

צילום: אלי מנדלבאום, עריכה: גדי וינסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) לראשונה לפרשת "האסיר X" שמסעירה את המדינה. "אני סומך לחלוטין על כוחות הביטחון של מדינת ישראל שפועלים במסירות ומחויבות אין קץ להבטיח שנוכל לחיות בארץ הזו בביטחון. אני סומך באופן מוחלט על רשויות החוק שפועלות בפיקוח מלא ועצמאיות לחלוטין", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה.

תעלומת האסיר X - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
שכני ”האסיר X”: ”אשתו הייתה תחת אבטחה תקופה ארוכה”
דיווח: ”אוסטרליה הייתה עמוק בסוד ענייני האסיר X”
דו”ח זיהוי פנים: ”האסיר X אינו חשוד בחיסול מבחוח”

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו דמוקרטיה למופת". נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה הוסיף כי "בשילוב של השמירה על הביטחון ושמירה על החוק נשמר גם חופש הביטוי. חשיפת יתר עלולה לפגוע קשות בביטחון המדינה. לכן באף דיון אין לזלזל בביטחון המדינה. אנחנו לא כשאר המדינות".

"אנחנו דמוקרטיה למופת", הכריז ראש הממשלה, "שומרים על זכויות הנחקרים והפרט לא פחות מכל מדינה אחרת, אבל מחויבים לשמור על פעילות כוחות הביטחון. אני מבקש מכולם, תנו לכוחות הביטחון להמשיך לעבוד בשקט כדי שנמשיך לחזק את מדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"חבל שכמה חברי כנסת עשו דרור לעצמם"

גם שר האוצר, יובל שטייניץ, התייחס לחשיפת הפרשה. "פרשיות כאלה צופנות איומים על ביטחון המדינה. אנחנו מדינה מאותגרת ומאוימת. יש את ועדת החוץ והביטחון, ועדת משנה של השירותים החשאיים. שם צריך להתברר דברים מן הסוג הזה. חבל שכמה חברי כנסת עשו דרור לעצמם", אמר.

בהתייחסו לעובדה שמי שעמד בראשות ועדת החוץ והביטחון בזמן מעצרו של זיגייר, צחי הנגבי, טען כי לא התקבל עדכון בזמן אמת על פרשת האסיר איקס, אמר שטייניץ כי "זו טעות. ועדת המשנה היתה צריכה לקבל עדכון בזמן אמת".

בראיון לאריה גולן ברשת ב' סיפר הנגבי כי הוא למד על הפרשה מאמצעי התקשורת האוסטרלים, והבהיר כי עצם אי הדיווח לוועדת החוץ והביטחון, או לפחות לעומד בראשה, "מחייב הסדר בין הוועדה לארגוני הביטחון". הנגבי ציין עוד כי "היה מקובל שהמוסד לא מסתיר מיו"ר הוועדה וחברי הוועדה המצומצמת מידע". לדבריו, "היה כשל" במקרה של מי שכונה "האסיר X".

אחרי מעצרו של זיגייר, הנגבי כיהן עוד כשמונה חודשים כיו"ר ועדת החוץ והביטחון, ויו"ר קדימה, חבר הכנסת שאול מופז החליפו בתפקיד. "אני מקווה שמופז קיבל בשעתו דיווח, מאוחר כנראה, על הפרשה", אמר הנגבי. הנגבי ציין כי הוא משוכנע שהשתלשלות הפרשה לא נעשתה כפי שקורה לעתים "במדינות טוטליטריות" וכי כל ההתנהלות של זיגייר לוותה בייעוץ משפטי. "המשפחה הייתה מיודעת", אמר הנגבי, "אני משוכנע שגם בהקשר זה הדברים נעשו בדרך ראויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully