וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגבי: "היה כשל, ועדת החוץ והביטחון לא ידעה על זיגייר"

צחי הנגבי שכיהן באותה העת כיו"ר הוועדה סיפר ש"היה מקובל שהמוסד לא מסתיר מהוועדה המצומצמת מידע". שר החוץ האוסטרלי הודיע על פתיחת חקירת מותו של "האסיר X"

צילום: רשת ABC האוסטרלית, עריכה: יותם בן דוד

סיפור מעצרו של בן זיגייר, סוכן המוסד שעל פי התקשורת האוסטרלית סרח, ולאחר מכן נטל את חייו בכלא הישראלי, לא דווח לסמכות הפרלמנטרית האמונה על התחום, קרי – יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, וגם לא לידיעת תת הוועדה לענייני מודיעין – כך חושף הבוקר (ראשון) מי שעמד בראשות הוועדה בזמן מעצרו של זיגייר – חבר הכנסת צחי הנגבי (ליכוד).

תעלומת האסיר X - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
שכני ”האסיר X”: ”אשתו הייתה תחת אבטחה תקופה ארוכה”
דיווח: ”אוסטרליה הייתה עמוק בסוד ענייני האסיר X”
דו”ח זיהוי פנים: ”האסיר X אינו חשוד בחיסול מבחוח”

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אי הדיווח מחייב הסדר בין הוועדה לארגוני הביטחון". זיגייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראיון לאריה גולן ברשת ב' סיפר הנגבי כי הוא למד על הפרשה מאמצעי התקשורת האוסטרלים, והבהיר כי עצם אי הדיווח לוועדת החוץ והביטחון, או לפחות לעומד בראשה, "מחייב הסדר בין הוועדה לארגוני הביטחון". הנגבי ציין עוד כי "היה מקובל שהמוסד לא מסתיר מיו"ר הוועדה וחברי הוועדה המצומצמת מידע". לדבריו, "היה כשל" במקרה של מי שכונה "האסיר X".

אחרי מעצרו של זיגייר, הנגבי כיהן עוד כשמונה חודשים כיו"ר ועדת החוץ והביטחון, ויו"ר קדימה, חבר הכנסת שאול מופז החליפו בתפקיד. "אני מקווה שמופז קיבל בשעתו דיווח, מאוחר כנראה, על הפרשה", אמר הנגבי. הנגבי ציין כי הוא משוכנע שהשתלשלות הפרשה לא נעשתה כפי שקורה לעתים "במדינות טוטליטריות" וכי כל ההתנהלות של זיגייר לוותה בייעוץ משפטי. "המשפחה הייתה מיודעת", אמר הנגבי, "אני משוכנע שגם בהקשר זה הדברים נעשו בדרך ראויה".

ח"כ אורי אריאל פנה היום במכתב ליו"ר הכנסת, ח"כ פואד בן אליעזר, ויו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ זאב אלקין, לדון ולהצביע בוועדה המסדרת על יו"ר זמני לוועדה לביקורת המדינה שתתכנס בהקדם על מנת לדון בפרשת האסיר x, שאף תקדם הקמת ועדת חקירה ממלכתית מתוקף סמכותה. "אני חש כי מחובתי לדרוש כי הוועדה המסדרת תדון במינוי יו"ר זמני לוועדת הביקורת על מנת שזאת תדון בפרשה ובמסקנות הקשות העולות ממנה ואף תוכל לבחון מתוקף תפקידה הקמת ועדת חקירה ממלכתית", כתב ח"כ אריאל. "כמובן שאני רואה עצמי מועמד ראוי למינוי הזמני המתבקש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

חקירת מותו של X נפתחה באוסטרליה

בתוך כך, שר החוץ האוסטרלי, בוב קאר, אמר היום כי משרדו מוכן לפתוח בחקירה רשמית של הנסיבות סביב מותו של זיגייר. קאר סיפר כי מנהל משרד החוץ עורך דו"ח אשר "יעלה על נייר את כל הקשרים הקונסולריים בין אוסטרליה לישראל", כולל את הקשר בין הסוכנויות לביטחון. "ביקשנו מממשלת ישראל לתרום את חלקה בהכנת הדו"ח. ברצוננו להעניק להם את ההזדמנות להציג את הסבריהם לאירועים שהובילו למותו הטראגי", הסביר קאר.

"אני צריך לדעת מה היה הקשר בין הסוכנויות האוסטרליות ואלו הישראליות, ואני צריך לראות מה הישראלים מוכנים להגיד לאוסטרליה", אמר שר החוץ האוסטרלי והוסיף כי "המפתח הוא קבלת כל המידע. אם הדו"ח יראה מקום לשיפור הטיפול במקרים קונסולריים שכאלה, תהיה לזה השפעה חשובה אם אזרח אוסטרלי יטופל באופן דומה בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully