וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשכנע את הסנאט שיש מועמדים טובים יותר מהייגל"

אישור מינויו של צ'אק הייגל לשר ההגנה הבא של ארצות הברית נדחה עד שתסתיים הפגרה בישיבות הסנאט. בוועד החירום למען ישראל טוענים: "כנראה עדיין לא יודעים הכל לגבי עברו"

חברי הסנאט הרפובליקנים הצליחו לדחות את ההצבעה על מינויו של צ'אק הייגל לשר ההגנה האמריקני הבא, אבל נדמה שזה יאושר אחרי הפגרה הקצרה של הסנאט שתסתיים ב-25 בפברואר. עם זאת, השבוע הקרוב נותן הזדמנות למתנגדי המינוי לחדד את המתקפה שלהם מולו, ולהפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות. בין היתר בכוונתם לחשוף מידע מעברו של הייגל ולהעבירו לסנאטורים.

"אנחנו צריכים שר הגנה חזק, אבל בשל האירועים האחרונים תדמיתו נחלשה – ואולי עדיף לחזור ולדון במינוי", אמר אמש ראש ועדת הכוחות המזוינים בבית הנבחרים, הווארד מקאון. הבית הלבן מצדו אמר כי העיכוב במינוי הוא תוצאה של מאבק פוליטי וטקטי, וכי הנשיא ברק אובמה עדיין נחוש בדעתו להשלים את המהלך. "לא אהיה מופתע אם יהיו עוד תככים פוליטיים בסוגיה", אמר הדובר ג'וש ארנסט והוסיף: "זה מאד מצער".

ועד החירום למען ישראל בארצות הברית הודיע כי ימשיך במאמציו לשכנע את הסנאטורים שישנן אפשרויות טובות יותר לתפקיד שר ההגנה. "הליך המינוי של הייגל התקדם מהר יותר מהליך הגילוי אודותיו", אמר יו"ר הוועד נוח פולק, "אנחנו כנראה עדיין לא יודעים הכל לגבי עברו". לדבריו, הפגרה בסנאט תאפשר לאנשיו להדביק את הפער.

ארגון "אמריקנים למען הגנה חזקה" (גוף חוץ פרלמנטרי שמטרתו לקדם את המדיניות שתבטיח את ביטחונה של ארצות הברית) הודיע כי גם הוא ינצל את ההפוגה כדי לחשוף עוד פרטים לגבי הייגל. הדובר רייאן וויליאמס אמר כי הארגון יציף את משרד הסנאט בשיחות מאנשים שדורשים לבטל את המינוי. לדבריו, מטרתם גם לפעול לגילוי התשלומים שקיבל הייגל על נאומים שקיים, ולחשיפת התרומות הזרות לארגונים פרטיים ולעסקים שהיה מזוהה עמם אחרי שעזב את הסנאט בשנת 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully