וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "אובמה ידחוף בביקורו להקפאת התנחלויות"

אף שלא ידוע אם תתקיים ועידה של אובמה עם נתניהו ואבו מאזן, ה"ניו יורק טיימס" דיווח שייתכן שהוא יציב לישראל דרישות, בהן העברת שליטה חלקית על אזורים מסוימים לפלסטינים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

למרות ניסיונות הבית הלבן להנמיך ציפיות לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בישראל וברשות הפלסטינית בחודש הבא, ה"ניו יורק טיימס" דיווח היום (ראשון) כי הביקור צפוי להעלות לדיון כמה נושאים מדיניים, וניסיונות אמריקניים להפשיר את הקיפאון במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.

למרות הצהרתו של דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, לפיה מטרת הביקור אינה להציע תכנית מדינית חדשה, השגריר האמריקני בישראל לשעבר, דניאל קורצר, אמר לעיתון כי "ייתכן שהחידוש יהיה מעבר לניסיון לחדש את המשא ומתן, מפני שזה מוגבל מדי". קורצר אמר כי "עלינו לעשות כמה דברים בו זמנית, כדי שאף אחד מהצדדים לא יגיד שהייתה הטיה נגדם בתהליך".

קורצר הסביר כי הגישה האמריקנית לתהליך היא כמו "שולחן מתאבנים". "אתה מוצא משהו שמוצא חן בעיניך ויש גם דברים שאתה לא אוהב - אבל כל השולחן הוא דבר שאתה מסכים לו", אמר. לדברי העיתון, האמריקאים שואפים להקפיא את הבנייה הישראלית בהתנחלויות במקביל לדרישה מהפלסטינים לדחות את המהלכים שתכננו בעקבות שדרוג מעמדם באו"ם.

בנימין נתניהו, אבו מאזן וברק אובמה בפסגה בוושינגטון ספטמבר 2010. AP
אילון העריך כי דווקא תתכן ועידה. אבו מאזן, אובמה ונתניהו, בפסגה בוושינגטון ב-2010/AP

כמו כן, על פי הדיווח עלתה האפשרות שישראל תעביר לרשות הפלסטינים שליטה חלקית על אזורים נוספים בגדה, ותשחרר אסירים פלסטינים כמחווה. עוד נכתב כי האמריקאים מתכננים להעביר 200 מיליון דולרים לרשות הפלסטינית, סיוע כלכלי שעוכב במשך כמה חודשים. למרות הדרישות המדיניות הרבות שארה"ב עשויה להציב בפני ישראל, על פי הדיווח האפשרות של ועידה משותפת לאובמה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות אבו מאזן, נראית קלושה.

בסוף השבוע העריך סגן שר החוץ היוצא, דני אילון, כי דווקא תיתכן ועידה משולשת ואולי אף מרובעת "אני מעריך שכבר כעת עובדים על פגישת הפסגה, בין אובמה, נתניהו ואבו מאזן ואולי גם עם עבדאללה מלך ירדן, שלאמריקנים יש עניין לחזק אותו", אמר אילון באירוע שבתרבות בחולון, והוסיף שבמקרה של פסגה משולשת היא תתקיים בירושלים ואם ישתתפו בה ארבעת המנהיגים, היא תתקיים בעמאן. ביום רביעי אישר הבית הלבן כי אובמה יגיע במהלך חודשי האביב לביקור ראשון בישראל כנשיא. אובמה אף צפוי להגיע לגדה המערבית ולירדן במסגרת ביקורו במזרח התיכון, כך אמר דובר הבית הלבן, ג'יי קרני. על פי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", אובמה צפוי לנאום בכנסת או באוניברסיטה העברית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully