וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סופת המאה" בארה"ב: למעלה מ-650 אלף מנותקים מחשמל

9.2.2013 / 15:14

הסופה הקשה "נמו" החלה לתת אותותיה בצפון-מזרח המדינה. עשרות סנטימטרים של שלג החלו להצטבר, ומיליונים מסתגרים בבתים. "כששתי סערות מתחברות, אתה יודע שאתה הולך לחטוף"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

סופת השלגים "נמו" שפוקדת את ארצות הברית החלה לתת אותותיה: מזג האוויר הקשה גרם הלילה (שבת) להרס של תשתיות באזורים נרחבים בצפון-מזרח המדינה. יותר מ-650 אלף בתים ובתי עסק נותקו מרשת החשמל, מהם כ-200 אלף במסצ'וסטס, כ-100 אלף ברוד איילנד וכ-30 אלף בקונטיקט. כ-5,300 טיסות בוטלו, לאחר ששלושת נמלי התעופה של ניו יורק נסגרו, וכך גם נמל התעופה של העיר בוסטון שבמסצ'וסטס.

סופת שלגים בארה"ב- 8.2.13. AP
בודדים יצאו לרחובות המושלגים/AP

החזאים התריעו כי כמטר של שלג צפוי לכסות את רוב שטחה של בוסטון. באזורים במרכז קונטיקט הצטברו כבר יותר מ-40 סנטימטרים של שלג. בניו יורק צופים שכבה לבנה בגובה של עד כ-30 סנטימטרים. אמש התחזקו הרוחות, והן הגיעו לעוצמה של 65-55 קילומטרים בשעה. לפי ההערכה של מומחי מזג האוויר, הרוחות עלולות להגיע למהירות של עד כ-100 קילומטרים בשעה.

במסצ'וסטסט הודיעה הוועדה לפיקוח על הגרעין (NRC) הודיעה כי מתקן להפקת אנרגיה בפליימות' הושבת אמש עקב השלג הכבד שירד במקום. צוות המתקן הודיע על "אירוע בלתי שגרתי" – הדרגה הנמוכה ביותר של מצב חירום. כמו כן נמסר כי הופעלו גנרטורים לגיבוי התקלה, וכי אין סכנה לשלום הציבור.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
סופת שלגים בארה"ב- 8.2.13. AP
השלג בבוסטון כבר החל להצטבר/AP

תנועת הרכבות בין ניו יורק, בוסטון ונקודות נוספות בחוף המזרחי הושבתה. יחד עם זאת, הודות לתזמון של הגעת הסופה – בסוף השבוע – עוד לפני הגעתה נרשמה תנועה דלילה של כלי רכב בצירים המרכזיים. צוותי החירום במדינות החוף המזרחי מקווים כי יספיקו להתמודד עם הנזקים שנגרמו לפני תחילתו של השבוע הבא. משטרת ניו יורק מסרה כי מאות כלי רכב נתקעו בשלג מאז אתמול בכביש המוביל לרוד איילנד, וכי נעשות פעולות במטרה לחלצם.

סופת שלגים בארה"ב- 8.2.13. AP
שיבושים קשים בתחבורה/AP
הסופה נמו פוגעת בניו יורק- 9 בפברואר 2013. רויטרס
לאן עפות הציפורים בסופה?/רויטרס

החזאי ג'ף מסטרס הסביר כי הסופה האדירה נוצרה כתוצאה מהתלכדות של שתי סערות. היא עתידה להירשם בתור אחת מחמש הסופות החמורות ביותר שידע האזור. "כששתי סערות מתחברות יחד, אתה יודע שאתה הולך לחטוף מכה", אמר. לדבריו, ייתכן שבאזורים מסוימים יישברו שיאים מבחינת הצטברות השלג. עם זאת, למרות התחזית הקודרת, מסטרס אמר כי בזכות אוויר חם יחסית שצפוי להגיע כבר ביום שני, השלג יימס במהרה.

"לקחת את הסופה ברצינות"

ראש עיריית בוסטון, תומאס מנינו, אמר כי "זו סופה בקנה מידה גדול מאוד". מנינו קרא לתושבים להישאר בבתיהם ולא לנסוע בכבישים. גם מושל קונטיקט דן מלוי הזהיר כי "יש לקחת את הסופה הזאת ברצינות. אנא הישארו בבתיכם, פרט למקרי חירום אמיתיים". ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג אף המליץ לאזרחים הספונים בבתיהם "לבשל משהו או לצפות בסרט". הוא סיפר כי הוא מתכנן לנצל את הסופה כדי להשלים שעות שינה.

הסופה נמו פוגעת בניו ג'רזי- 9 בפברואר 2013. רויטרס
אוגרים מזון לקראת הימים הבאים/רויטרס
סופת שלגים בארה"ב- 8.2.13. AP
משחקים בשלג במדינת מיין/AP

רייני נבס מבוסטון הזדרזה להצטייד במצרכים הכרחיים לימים הקרובים, שבהם ככל הנראה תהיה נצורה עם ילדיה בבית. "אני קונה הרבה דברים שיכולים לעזור לי אם לא יהיה חשמל", אמרה. "אני קונה גם ממתקים ואפילו סרטים שיעסיקו את הילדים בזמן הסערה". גם ג'קי קוולייר בת ה-28 מברוקלין הגיעה למרכול המקומי כדי להצטייד לקראת הסופה. היא אמרה כי לאחר שנתיים שבהן לא ירדו כמויות גדולות של שלג באזור ניו יורק, היא מצפה כעת להתעורר לבוקר לבן במיוחד. "אני רוצה לגלוש במזחלת", אמרה קוולייר.

הסופה נמו פוגעת בניו יורק- 9 בפברואר 2013. רויטרס
גשר ברוקלין מושלג/רויטרס
סופת שלגים בארה"ב- 8.2.13. AP
לצד הנזקים היו גם מראות יפים/AP

אך לצד ההתרגשות קיים גם חשש שיוצפו אזורים שעדיין מתאוששים מהסופה "סנדי" שהכתה בחוף המזרחי בחודש נובמבר האחרון וגרמה לכמאה הרוגים ולנזק בסך של עשרות מיליארדי דולרים. בקנדה השכנה נרשמו כבר קורבנות בנפש, כאשר שלושה בני אדם נהרגו אתמול – שניים בתאונות דרכים שנגרמו עקב תנאי מזג האוויר ועוד קשישה שמתה בעת שגרפה שלג בחצר ביתה.

סופת שלגים בארה"ב- 8.2.13. AP
סופת שלגים בארה"ב- 8.2.13/AP
סופת שלגים בארה"ב- 8.2.13. AP
שריפה פרצה במין עקב הפגיעה בתשתיות/AP
הסופה נמו פוגעת בניו יורק- 9 בפברואר 2013. רויטרס
הסופה נמו פוגעת בניו יורק- 9 בפברואר 2013/רויטרס
הסופה נמו פוגעת בניו יורק- 9 בפברואר 2013. רויטרס
סוער בניו יורק/רויטרס
סופת שלגים בניו יורק ארה"ב- 8.2.13. AP
סופת שלגים בניו יורק ארה"ב- 8.2.13/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully