וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפעת החזירים בפגייה: שלושה פגים נדבקו ברמב"ם

קובי מנדל

7.2.2013 / 12:06

בבדיקה התגלה שהפגים נשאים של הנגיף, אך לא חולים. התינוקות בודדו ונבדק מהו מקור ההדבקה. "מצבם טוב. יש דאגה, אך אין פניקה", אמר סגן מנהל בית החולים, ד"ר מיקי הלברטל

נגיף שפעת החזירים אותר אצל שלושה פגים בפגייה בבית החולים רמב"ם בחיפה, כך מתברר היום (חמישי). הפגים שבודדו נשאים של הנגיף בשלב זה ואינם חולים. ההידבקות התגלתה בעת בירור רפואי שנערך לאחת הפגות. בחלק מהבדיקות שנעשה לה התברר כי היא נושאת את הנגיף ובעקבות כך נעשתה סקירה לכל 30 הפגים בפגיית בית החולים, ונמצאו עוד שניים הנושאים את הנגיף.

שאלות ותשובות: כל מה שרציתם לדעת על השפעת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין פניקה". הפגייה בבית החולים רמב"ם, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגן מנהל בית החולים, ד"ר מיקי הלברטל, מסר לוואלה! חדשות כי מצבם מוגדר טוב וכי כעת נערך בירור אפידמיולוגי בבית החולים כדי לבדוק מה מקור ההדבקה וכן נעשו תהליכי בידוד כדי לעצור את ההדבקה בתוך הפגייה. הורי הפגים יודעו ונמסרו להם הסברים. "יש דאגה, אך אין פניקה. הגבלנו את כמות המבקרים בפגייה ועל כולם לעטות מסכות בהיכנסם. כמו כן ניתן לשלושת הפגים טיפול מונע. הנושא מטופל ונמצא בשליטה".

בשבועות האחרונים אושפזו כמה חולים בעקבות שפעת החזירים. לפני כשבועיים אושפזו גבר כבן 50 וילדה בת ארבע במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ נשימתי בבית החולים ברזילי שבאשקלון. מבית החולים נמסר כי אחד המאושפזים סובל ממחלות רקע, העלולות להביא להידבקות במחלה ולהחמרת השפעתה. בבית החולים סורוקה אושפז במצב קשה מאד תושב באר שבע בן 32, שהובא לחדר טיפול נמרץ לאחר שהתברר כי נדבק בנגיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
30 הפגים נבדקו. הפגייה בבית החולים רמב"ם, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר מתה בבית החולים סורוקה משפעת החזירים אישה בת 28 מהפזורה הבדואית, לאחר שמערכות גופה קרסו. בבדיקה לאחר המוות שנערכה התגלה כי נדבקה בשפעת הקטלנית. באמצע החודש עבר הובהל פעוט בן שלוש לבית החולים שניידר בפתח תקווה, כשהוא ללא רוח חיים. כאשר הוריו הבחינו במצבו, הם הזעיקו צוות של מגן דוד אדום. הפרמדיקים שהגיעו לבית החלו בפעולות החייאה תוך כדי פינויו לשניידר, שם נקבע מותו. לאחר מכן, הועבר הילד למכון לרפואה משפטית באבו כביר כדי לעבור נתיחה שלאחר המוות. בבדיקה התגלה כי הילד ככל הנראה מת מדלקת ריאות שהתפתחה כתוצאה מהשפעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully