וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים ורופא ייחקרו בעקבות פרשת סירוס הפדופיל החרדי

7.2.2013 / 14:16

מעצרו של החשוד בעשרות מקרים של מעשים מגונים הוארך בבית משפט השלום בירושלים. מהחקירה עולה כי ריצה מאסר על עבירות פדופיליה בניו יורק, והנושא בבדיקה עם האינטרפול

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

מעצרו של סימון בינסטי, הגבר החרדי מירושלים שחשוד בעשרות מקרי תקיפה מינית של ילדות וילדים, הוארך היום (חמישי) בשישה ימים בבית משפט השלום בבירה. מחקירת המשטרה עולה כי האיש, בן 50, ריצה מאסר על עבירות פדופיליה בניו יורק, והנושא נמצא בבדיקה עם האינטרפול. עוד עלה מהחקירה כי הוא עבר סירוס כימי שמומן על ידי גורמים חרדים במטרה למנוע דיווח למשטרה. גם הרופא שניפק את התרופות, והרבנים שלפי החשד ידעו על כך, צפויים להיחקר במשטרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשוד מובא להארכת מעצר, היום בבית משפט השלום בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

נציג המשטרה ביקש בדיון להאריך את מעצרו בשמונה ימים, טען כי הוא נעצר ביום שני האחרון ומדובר בהארכת מעצר שנייה ושמאז נחקרו שלוש ילדות. "מאז מעצרו של המשיב החלו להגיע תלונות נוספות של שתי קטינות נוספות. אחת מסרה את עדותה בפני חוקרת ילדים והשנייה מעל גיל 14 מסרה את עדותה במשטרה. מההודאות עולה כי המשיב ביצע גם בהן מעשים נוספים. ישנם עדויות לקורבנות נוספות שטרם נחקרו. חומר החקירה מלמד שהמשיב היה מוכר בקרב הקהילה החרדית בירושלים ככזה המבצע עבירות מין ואף נלקח על ידי עסקני הקהילה לטיפול רפואי כימי. המשיב הודה בחקירתו בביצוע שורה ארוכה של עבירות מין מסוגים שונים במספר רב של קטינות במשך תקופה ארוכה". בהמשך אמר נציג המשטרה כי החשוד נשלח לטיפול רפואי כימי על ידי הקהילה החרדית בירושלים כבר לפני שנים.

סנגורו של החשוד, זכריה שימפולובסקי, מהסנגוריה הציבורית טען בדיון כי "אם זה המקרה, עם כל החומרה שיכולה להיות למקרים מהסוג הזה, זה בסופו של דבר מחלה שהיא בעצמה מהווה עבירה פלילית. בגלל שהוא שיתף פעולה בחקירה, בגלל שמדובר במחלה שהוא מטפל בה, הוא זכאי לחקירה מהירה ולכן אני מבקש קיצוץ משמעותי ממספר הימים שהמשטרה ביקשה". שופט בית המשפט השלום, דב פולוק, אמר בהחלטתו בין היתר כי לאחר שעיין בחומר החקירה שוכנע כי "קיים חשד סביר שהמשיב ביצע את העבירות המיוחסות לו בפרשה. יש חיזוק של ממש בחשדות נגד המשיב. יש עילה למעצר ובהיות המשיב סכנה לציבור ובאשר לשיבוש הליכי חקירה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

הרבנים מימנו סירוס פרטי

המקרה נחשף לאחר שאתמול עצרה משטרת ירושלים את האיש בחשד לביצוע מעשה מגונה בילדה בת 11, תושבת המרכז, בעת שהתארחה אצל בני משפחה בירושלים לפני מספר חודשים. בעקבות החקירה נחשף החשד למקרים נוספים שביצע האיש.

התלונה הגיעה למשטרת תל אביב והועברה למחוז ירושלים, לאחר שאמה של הילדה החרדית התלוננה. החשוד, גרוש ואב לשלושה, לא נמצא בקשר עם משפחתו ובשל כך התארח אצל משפחות חרדיות בבירה על מנת להפיג את בדידותו. המשטרה חושדת כי במשך השנה וחצי האחרונות פגע בעשרות ילדים וילדות, תוך שהוא מנצל את התארחותו בבתים שונים בעיר. שיטת הפעולה שלו הייתה זהה - יצירת קשר עם הילדים שהתארח בבתיהם וביצוע המעשים באותו הבית.

בחקירתו הודה בעשרה מעשים דומים נוספים, מלבד התלונה שהגיע למשטרה, אך המשטרה חושדת כאמור שהיו מקרים רבים יותר. כאמור, במשטרה חושדים כי תלונות בנושא הגיעו לרבנים מהעדה החרדית בירושלים, ואלה מימנו עבורו סירוס כימי באופן פרטי על מנת למנוע מהתלונות להגיע לידי המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully