וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מטלטלה חדשה: חקירת אשכנזי ועוזרו יוצאת לדרך

6.2.2013 / 22:30

צוות החקירה בפרשת הרפז מונה, ובימים הקרובים יקבלו הרמטכ"ל לשעבר וארז וינר זימון. בצמרת צה"ל חוששים מחשיפת פרטים חדשים שטרם פורסמו. "אלופים נוספים הכירו את המסמך"

דו"ח הרפז נותן את אותותיו: קצין המשטרה הצבאית הראשי, תת-אלוף מאיר אוחנה, מינה צוות מיוחד שיחקור את הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף (במיל') גבי אשכנזי, ואת מי ששימש כעוזרו, אלוף-משנה ארז וינר, בחשד להתנהגות שאינה הולמת קצין. זאת בהתאם למנדט שקיבל הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, מהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. בצוות החקירה ייקח חלק פרקליט צבאי מלווה. גורם צבאי המצוי בפרטי החקירה ציין כי כבר בימים הקרובים יזומנו המעורבים לחקירה.

גבי אשכנזי מגיע להלווייתו של אמנון ליפקין שחק, דצמבר 2012. יותם רונן
החקירה תחשוף ממצאים חדשים? אשכנזי/יותם רונן

הגורם ציין כי לא מן הנמנע שיידרשו פעולות חקירה נוספות בשיתוף משטרת ישראל בשל הכוונה להיעזר בטכנולוגיה מתקדמת. "החקירה תיעשה ברגישות רבה", הוא אמר, "בכל זאת מדובר בחקירה של רמטכ"ל לשעבר". הוא הסביר כי בתום החקירה יוגשו הממצאים לפרקליט הצבאי הראשי שיחליט האם להגיש נגד המעורבים כתב אישום. בצמרת צה"ל חוששים כי במסגרת החקירה ייחשפו פרטים חדשים שעלולים לטלטל שוב את הצבא, בכללם פרשות שלא הגיעו עדיין לידי התקשורת.

היועץ המשפטי וינשטיין קיים עם הפרקליט הצבאי הראשי, גורמים ממשרד מבקר המדינה וכן נציגי משטרת ישראל סדרת פגישות על ממצאי דו"ח מבקר המדינה בעניין מסמך הרפז. הפרקליט הצבאי הראשי התעקש על חקירה פלילית על ידי משטרת ישראל, ולאחר ויכוח משפטי נוקב הוחלט על חקירה ממוקדת שתערוך המשטרה הצבאית שבידיה הסמכות לחקור רק את הסעיף התנהגות שאינה הולמת קצין, בשל חשיפתם של המעורבים למסמך הרפז.

מקורבי אשכנזי ווינר מתחו ביקורת חריפה על החלטת וינשטיין. הם טענו כי החקירה מגמתית מאחר שצוות החקירה לא יוכל לחקור את שר הביטחון אהוד ברק ואת אנשיו. אחד הגורמים אף אמר כי מבצעים באשכנזי "סיכול ממוקד". גורם המעורב בפרשה אמר כי אם צוות החקירה יהיה מעוניין לשמוע את האמת, הוא יגלה כי אלופים נוספים במטה הכללי שמעו על המסמך או דיברו עם בועז הרפז, בהם מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, ראש אגף כוח אדם, אלוף אורנה ברביבאי ואלוף פיקוד מרכז הפורש אבי מזרחי. "צוות החקירה יידרש להזמין גם אותם לחקירה", אמר הגורם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully