וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "הצעתי לשתף עם מצרים ידע גרעיני"

נשיא אירן המבקר בקהיר אמר כי על העולם להכיר בכך שארצו הפכה להיות "כוח גרעיני". הוא הבהיר כי אין בכוונת אירן לתקוף את ישראל, "אולם היא נכונה להגן על עצמה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, אמר הבוקר (רביעי) כי הציע למצרים לשתף פעולה עם ארצו ולהפיק תועלת מהידע שצברה בנושא הגרעין. "על העולם להכיר בכך שאירן הפכה להיות כוח גרעיני ובכך שהיא משתמשת ביכולותיה הצבאיות למטרות הגנה", אמר בראיון לעיתון אל-אהראם המצרי בשולי ביקורו בקהיר. עם זאת, הוא הבהיר כי אין בכוונת אירן לתקוף את ישראל, "אולם היא נכונה להגן על עצמה".

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד מבקר במצרים. רויטרס
שיתוף פעולה גרעיני? אחמדינג'ד ומורסי, אתמול/רויטרס

אחמדינג'ד אמר כי כל המהפכות שהיו במסגרת האביב הערבי לא מימשו עדיין את רצונות העמים, אולם לדבריו, "ההתפתחות היא חיובית". הוא הוסיף כי במהלך השנתיים האחרונות מאז התחלף השלטון במצרים לא חל שינוי ביחסי טהרן וקהיר, אך הדיאלוג התפתח. לדבריו, אין בכוונת אירן לפעול נגד שום כוח באזור. "אירן מושיטה ידה לכל המדינות 'האחיות' (מדינות מוסלמיות וערביות – א.י)", אמר ושב על כוונת טהרן להפיץ את תורת השיעה בקרב הציבור הסוני.

אתמול הגיע אחמדינג'ד לקהיר לביקור רשמי, הראשון שעורך מנהיג אירני במצרים מאז המהפכה האיסלמית בשנת 1979. הביקור מסמל את הידוק הקשרים בין שתי המדינות, שאין להן יחסים דיפלומטיים רשמיים. בתמונות ששידרה הטלוויזיה הממלכתית של מצרים, נראה אחמדינג'ד זמן קצר אחרי נחיתתו בנמל התעופה הבינלאומי בקהיר. הוא התקבל בנשיקות על ידי הנשיא המצרי מוחמד מורסי, שהמתין לו ביציאה מהמטוס, שם הושמע ההימנון האירני ונערך מצעד צבאי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד נועד עם נשיא מצרים מוחמד מורסי בקהיר, 5 בפברואר 2013. רויטרס
ביקור היסטורי בקהיר. אחמדינג'ד מתארח אצל מורסי/רויטרס

טרם צאתו, אמר אחמדינג'ד לכתבים כי בכוונתו "להניח יסודות להרחבת שיתוף הפעולה בין אירן למצרים" במהלך ביקורו בן היומיים במדינה, שעוסק גם בסוגיה הפלסטינית, ואמר כי יש צורך ליצור תיאום בין טהרן לקהיר בכל הנוגע לסוגיות האזוריות והבינלאומיות. בראיון לערוץ לבנוני, אמר אחמדינג'ד כי הוא מקווה גם לבקר ברצועת עזה. יצוין כי בעבר, נדחו בקשות קודמות מצד בכירים אירנים להיכנס לרצועה דרך מחסום רפיח.

אמש פרסמה סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" סרטון שבו נראה צעיר סורי מנסה לפגוע עם נעל בנשיא האירני בעת ביקורו ההיסטורי במצרים. על פי הדיווח, הצעיר, שביקש להביע את זעמו על תמיכתה של הרפובליקה האיסלמית בנשיא סוריה, בשאר אסד, ניסה לפגוע בנשיאה כאשר יצא מביקור במסגד אל-אימאם חוסיין בקהיר אתמול. אחמדינג'ד לא נפגע, וכוחות הביטחון המצרים עצרו את הצעיר לחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully