וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: סורי ניסה לפגוע באחמדינג'ד בביקורו בקהיר

סוכנות הידיעות הטורקית פרסמה סרטון שבו נראה הצעיר מנסה לפגוע בנשיא האירני עם נעל בעת שיצא ממסגד בקהיר, במחאה על תמיכת אירן באסד. אחמדינג'ד לא נפגע, התוקף נעצר

צילום: סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה", עריכה: מיכאל ברגמן

סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" פרסמה אמש (שלישי) סרטון שבו נראה צעיר סורי מנסה לפגוע עם נעל בנשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, בעת ביקורו ההיסטורי במצרים. על פי הדיווח, הצעיר, שביקש להביע את עמו על תמיכתה של הרפובליקה האיסלמית בנשיא סוריה, בשאר אסד, ניסה לפגוע בנשיאה כאשר יצא מביקור במסגד אל-אימאם חוסיין בקהיר היום. אחמדינג'ד לא נפגע, וכוחות הביטחון המצרים עצרו את הצעיר לחקירה.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד מבקר במצרים. רויטרס
אחמדינג'ד ומורסי בעת קבלת הפנים/רויטרס

אחמדינג'ד הוא המנהיג האירני הראשון שמבקר במצרים מאז המהפכה האיסלמית בשנת 1979. הביקור מסמל את הידוק הקשרים בין שתי המדינות, שאין להן יחסים דיפלומטיים רשמיים. זמן קצר לאחר שנחת עם פמלייתו בשדה התעופה הבינלאומי בקהיר, התקבל הנשיא האירני בחום על ידי נשיא מצרים, מוחמד מורסי. המארח המתין לאורח הכבוד בפתח המטוס, ולקול ההמנון האירני, קיבל אותו בנשיקות. לכבוד אחמדינג'ד התקיים בשדה התעופה מצעד צבאי. לפני שהמריא מאירן אמר אחמדינג'ד כי בכוונתו "להניח יסודות להרחבת שיתוף הפעולה בין אירן למצרים". אחמדינג'ד הצהיר כי ישאף ליצור ליכוד בין טהרן לבין קהיר, בנוגע לסוגיות האזוריות והבינלאומיות, בדגש על הסוגיה הפלסטינית. הנשיא האירני אף התראיין לערוץ הטלוויזיה הלבנוני "אל-מיאדין", והביע תקווה כי יוכל לבקר ברצועת עזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מפגינים יידו בקבוקי תבערה לעבר ארמון הנשיאות בקהיר, מצרים, 1 בפברואר 2013. רויטרס
הביקור ההיסטורי התקיים על רקע הפגנות נגד השלטון המצרי/רויטרס

שר החוץ האירני, עלי אכבר סלאחי, התלווה לאחמדינג'ד בביקור הרשמי. משלחת הבכירים מטהרן ישתתפו בפסגת הארגון לשיתוף פעולה איסלמי המתכנס בקהיר עד יום חמישי. היחסים בין שתי המדינות נותקו לפני 34 שנים בעקבות חתימת הסכם השלום בין מצרים לבין ישראל. לאחר עלייתו לשלטון של מורסי, גברו הדיווחים לפיהם היחסים בין קהיר לבין טהרן התחממו. במהלך הביקור פנה איש הדת הסוני הבכיר ביותר במצרים, שייח' אחמד א-טייב, לנשיא אירן ואמר כי ארצו חייבת להעניק את מלוא הזכויות לסונים המתגוררים בארצו ולהימנע מהתערבות בנעשה במדינות הערביות במפרץ הפרסי. א-טייב, העומד בראש אוניברסיטת "אל-אזהר" בקהיר, אף האיץ באחמדינג'ד "לכבד את בחריין כ'מדינה-אחות' ערבית".

הביקור רם הדרג של המשלחת מטהרן מתקיים על רקע התערערות היציבות השלטונית במצרים, לנוכח הפגנות ההמונים ברחבי המדינה נגד שלטונו של מורסי, איש תנועת "האחים המוסלמים". בסוף השבוע החולף נפגעו עשרות בני אדם בעימותים עם כוחות הביטחון במצרים, רובם מחוץ לארמון הנשיאות בקהיר. המפגינים זרקו בקבוקי תבערה לעבר ארמונו של מורסי וקראו לו להתפטר על רקע האלימות הגוברת במדינה בחודשים האחרונים. כוחות הביטחון עשו שימוש בגז מדמיע ובזרנוקי מים בניסיון להניס את המפגינים, שגם יידו אבנים ונעליים לעבר הארמון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully