וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת ענק נגד "מלכת המדבר": הפקירו את שושנה בהודו

גלעד גרוסמן

4.2.2013 / 11:28

משפחתה של שושנה רווח-מייזל תובעת מיליונים מהחברה הגיאוגרפית, מארגנת מסע הג'יפים בו נהרגה בקיץ האחרון. "זו כרוניקה מסמרת שיער של רשלנות. תאוות בצע סימאה את עיניהם"

"ב-24 באוגוסט 2012, בבית חולים קטן ומוזנח בעיר השדה קולו שבצפון ההימלאיה ההודית, החזירה שושנה רווח-מייזל ז"ל את נשמתה לבורא עולם, לא לפני שהתייסרה בייסורי תופת במשך יותר מ-13 שעות". כך נפתחת תביעת מיליונים שהגישו היום (שני) בני משפחתה של מייזל, שנהרגה בטיול ג'יפים במסגרת מסע "מלכת המדבר", לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

שושנה מייזל נהרגה בהתהפכות רכב במהלך מסע מלכת המדבר, אוגוסט 2012. באדיבות המשפחה
שיירת הג'יפים בכביש הצר, לצד הג'יפ ההפוך/באדיבות המשפחה

בגיל 62, לאחר עשרות שנים שבהן עבדה כמורה בגדרה, החליטה מייזל לצאת לחוויה של פעם בחיים – טיול ג'יפים בצפון-מערב הודו, "בין נופים ציוריים, מדרונות ירוקים ושופעי מים ורמות טיבטיות צחיחות המשובצות בפסגות מושלגות". אולם החוויה הפכה לטרגדיה. הג'יפ שבו נסעה מייזל התהפך, והיא נחבלה בראשה וכמה שעות אחר כך מתה מפצעיה.

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אביתר קציר וגיורא אבן-צור, מותה בטרם עת של מייזל נבע מ"כרוניקה מסמרת שיער של רשלנות וחוסר אחריות משווע. תחת ה'כסות המבהיקה' של 'העצמת נשים ומינוף העוצמה הנשית', כלשון אחת מסיסמאותיה מושכות הלב של 'מלכת המדבר', טויחה והוסתרה הפקרות, אין מילה אחרת לתאר זאת – הפקרות. זלזול מכפיר בחיי אדם ובסטנדרטים מינימליים של בטיחות, תאוות בצע פשוטה שסימאה את עיני מארגני המסע בכל שלביו ושהובילה לאובדן חיים כה מיותר, אך בה בעת כה צפוי".

"הרכב הפך לפצצה מתקתקת"

עוד נטען בתביעה כי רכבי השטח שרכשה החברה הגיאוגרפית היו מהסוג הזול יותר, ולא הותקנו בהם קשתות או מתקני הגנה מהתהפכות או מפגיעות. "מדובר היה ברכב שטח עם רמת מפרט נחותה מהנהוג בעולם המתקדם ובלא התקני הגנה, עם תקן בטיחות ברמת 'עולם שלישי', ללא בדיקות מתאימות", נכתב בתביעה. "בכך הפך הרכב ל'פצצה מתקתקת' של סיכון".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שושנה מייזל נהרגה בהתהפכות רכב במהלך מסע מלכת המדבר, אוגוסט 2012. באדיבות המשפחה
גל-עד לזכרה של מייזל-רווח, על רקע הג'יפ שבו התהפכה/באדיבות המשפחה

בני המשפחה טוענים בנוסף כי בעוד החברה פרסמה שהמסלולים שנבחרים הם מסלולים נוחים ונטולי סיכונים חריגים, בפועל נסעו משתתפות המסע באחד מ"עשרת השבילים המסוכנים בעולם" – נתיב צר מאוד, תלול ומפותל ללא שוליים, באזור שנחשב מסוכן לנהיגה, רווי תאונות וכמעט בלתי נגיש לפינוי רפואי אפקטיבי. שבוע לפני כן נפצעה מטיילת ישראלית במסע אחר של החברה הגיאוגרפית.

בתביעה עולות גם טענות קשות על הפינוי הרפואי שסופק למייזל, אותו מכנים עורכי הדין "ויה דולורוזה" ("דרך הייסורים". ג"ג). לטענתם, מיד לאחר התאונה התברר שתיק העזרה הראשונה ומסכות החמצן שהיו עם המטיילות לא היו בידי הרופאה שאתן, אלא בג'יפ אחר. לכן לקח למעלה מעשר דקות עד שמטיילת אחרת הביאה לה את הערכה. לאחר מכן, במשך כשעתיים לא ידעו אנשי החברה הגיאוגרפית להיכן לפנותה.

בהמשך היא נלקחה באחד הג'יפים של הטיול למנחת מסוקים שלא היה פעיל בשל תנאי מזג האוויר. כתוצאה מכל אלה, רק לאחר נסיעה של שבע שעות היא הועברה לאמבולנס, שלקח אותה לבית חולים במנאלי. שם התברר כי אין מקום לאשפזה בבית החולים, והיא הועברה לקולו, שם מתה מפצעיה. "עם ההגעה לבית החולים בעיר קולו, אחרי 13 שעות לערך של טלטולים מיותרים, אפסו כוחותיה של המנוחה, והיא מתה מפצעיה", נכתב.

בני המשפחה גם טוענים כי החברה הגיאוגרפית ביצעה "מסע הסתרה", ביקשה מהמשתתפות האחרות "לכבס כביסה מלוכלכת בבית", וכי אנשי צוותה "חזרו על המנטרה ששוננה היטב על ידי חלק מהמשתתפות ולפיה: 'מה שהיה בהודו נשאר בהודו'". עוד נטען כי בהמשך נוהל באתר האינטרנט של החברה "מסע הפחדה והכפשה של מתמודדות ש'העזו' לבקר את דרך התנהלותה".

החברה הגאוגרפית: "מסלולי המסע נוהלו בקפידה"

מהחברה הגאוגרפית נמסר כי "החברה הגאוגרפית ומלכת המדבר הביעו בעבר ועודן מביעות צער עמוק על המקרה הטרגי שאירע בהודו בקיץ האחרון. הנהלת החברה נמצאת בקשר על משפחתה של שוש מייזל ז"ל ותמשיך לעשות כן גם בעתיד".

"מאז 1999 הוציאה החברה הגאוגרפית אלפי נשים למסעות "מלכת המדבר" ביעדים אתגריים בכל העולם", ציינו בחברה. "מסלולי המסע נוהלו בקפידה והתנהלו בדרכים ראשיות, בהם נעים גם אוטובוסים ומכוניות פרטיות. כך נהגה החברה גם בכל הקשור להכנת המשתתפות. כחלק מהחשיבות שרואה החברה לנושא הנהיגה כרכנו במסע התנסות נהיגה, בה מקבלות המשתתפות כלים תיאורטיים ומעשיים. למסע מצורפת רופאה עם ציוד כולל אלונקה, ונהגים מקומיים לנהיגה בחלקים מורכבים. מאז הארוע, בין החדשים ספטמבר-דצמבר 2012 יצאו עוד 8 מסעות לאותו אזור, ובהן כ-300 נשים ובסך הכל יצאו בשנה החולפת למסע בצפון הודו כ-600 נשים. אשר לטענות המועלות, כתב התביעה טרם התקבל במשרדי החברה. עם קבלתו יילמדו פרטיו והחברה תגיב בערכאות המקובלות. אנו מבקשים להדגיש כי החברה הגאוגרפית פועלת מאז ומעולם באחריות וביושרה כלפי כל לקוחותיה ומטייליה בכל רחבי תבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully