וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הלבנוני: "ישראל עושה טרור לשכנותיה"

שר החוץ, עדנאן מנסור, קרא להטיל חרם מדיני וכלכלי על ישראל. כלי תקשורת בלבנון דיווחו על פיצוצים בצור ועל נוכחות ערה של מטוסים ישראליים בדרום המדינה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שר הביטחון אהוד ברק מתייחס לאיומים האזוריים, אתמול במינכן

האם ישראל תקפה שוב את שכנותיה מצפון? רשת SKY NEWS בערבית דיווחה כי מטוסים של חיל האוויר הישראלי תקפו אמש (ראשון) במזרח העיר צור שבדרום לבנון. לפי הדיווח, ייתכן שמדובר במטוסים ללא טייס. בשלב זה לא נמסרו פרטים באשר לנפגעים או לנזק שנגרם כתוצאה מהפיצוץ. עד ראייה סיפר כי הפיצוץ נשמע במספר עיירות בסביבה.

רשת "נהר-נט" דיווחה על נוכחות ערה של מטוסי חיל האוויר בלבנון, לרבות באזור הבקעא, המשמש כמעוז כוחו של חיזבאללה. גם שם דווח על פיצוצים עזים בדרום לבנון, ונמסר כי חיזבאללה סגר לתנועה שטחים רבים בדרום המדינה. סוכנות הידיעות הכוויתית "קונה" דיווחה כי שישה מטוסי קרב חדרו מדרום לבנון וטסו מעל מספר ערים בטרם שבו לישראל. מדיווח של רשת MTV הלבנונית עולה כי מאז השעה 22:00 בערב חגו מטוסי חיל האוויר מעל אזור נבטייה ומארג' עיון. תחנת הטלוויזיה Future TV אף דיווחה כי ייתכן שמטוס ישראלי הפציץ מתקן לשידור אלקטרוני השייך לארגון חיזבאללה. עוד לפני כן הודיעה סוכנות הידיעות הממלכתית בלבנון על נוכחותם של המטוסים הישראליים מעל שמי לבנון וציינה כי כלי הטיס "לא עזבו את השטח האווירי של דרום המדינה לאורך כל היום".

האזור שהותקף לכאורה בלבנון:

במקביל, כלי תקשורת בלבנון, בהם האתר "כלאם אחבר", דיווחו כי שר החוץ הלבנוני, עדנאן מנסור, אמר לפני צאתו לכינוס המדינות המוסלמיות בקהיר, כי מאז הקמתה של ישראל ועד היום, היא נוקטת פרקטיקה של טרור ותקיפות חוזרות ונשנות – לא רק נגד ארצו, אלא נגד כל עמי האזור, המדינות השכנות וריבונותן. כמו כן הוסיף השר הלבנוני הבכיר כי התקיפה הישראלית, לדבריו, נגד סוריה, מהווה תוקפנות נגד לבנון, מכיוון שישראל חדרה לשטחה האווירי וממשיכה לעשות זאת מדי יום. הוא קרא להטלת חרם כלכלי ומדיני על ישראל.

בתוך כך אמרו אמש לעיתון "ניו יורק טיימס" גורמים אמריקאים המעורים בחומר המודיעיני על האזור כי "ייתכן שהתקיפה הישראלית על השיירה של סוללות הנשק נגד מטוסים פגעה גם במרכז מחקר סורי ליד דמשק, המשמש לפיתוח נשק כימי וביולוגי". בכך איששו הגורמים דיווחים של כלי תקשורת בעולם הערבי באשר לייעודו ותפקידו של מרכז המחקר הסורי, וכן קשרו בין שתי המטרות של התקיפה הישראלית שאירעה לכאורה באמצע השבוע שעבר – שיירת סוללות ה-SA-17 שנשיא סוריה בשאר אסד ניסה להעביר לחיזבאללה, ומרכז המחקר שבפאתי דמשק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת התקיפה הישראלית בסוריה בשבוע שעבר, לפי פרסומים זרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגורמים ציינו כי בעוד שהמטרה העיקרית של המתקפה הייתה סוללות הנ"מ, שישראל חששה לטענתם שיגיעו לידי חיזבאללה, גם מכון המחקר נפגע בתקיפה. המתחם, המוכר כ"מרכז הסורי לפיתוחים ומחקרים מדעיים", היה נתון לסנקציות מצד המערב במשך יותר מעשור, בשל הערכות המודיעין כי הוא משמש לפיתוח נשק כימי וביולוגי.

גורם בכיר בצבא ארצות הברית שנשאל אודות הדיווחים כי המכון נפגע, אמר כי "אני מעריך שהבניינים נפגעו מפיצוצי משנה, כתוצאה מתקיפת סוללות הנ"מ". הגורם, שביקש לשמור על אנונימיות, אמר כי ישראל בחרה באופציה שתגרום לנזק מינימלי, וכי המטרה העיקרית שלהם הייתה בכל זאת מערכות ההגנה האווירית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully