וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מטוס הקרב המתקדם" של אירן - תעמולה נוספת?

2.2.2013 / 17:16

המשטר בטהרן טוען להישג עם פיתוח מטוס הקרב החדש - ”קאהר 313, בעל יכולת חמקנית". מומחים טוענים: מדובר בדגם מטוס עטוף חלקי פיברגלס. "ניסיון לא רציני להאדיר את הצבא"

צילום מסך

ההנהגה בטהרן ממשיכה להתגאות במטוס הקרב החדש שחשפה הבוקר (שבת) – "קאהר 313", שלדבריה תוכנן אך ורק בידי מומחים אירנים. שר ההגנה של אירן, אחמד וחידי, טען כי כלי הטיס שנועד לדברי הנשיא מחמוד אחמדינג'ד "לצרכי הרתעה בלבד", מסוגל לחמוק ממערכות מכ"ם של האויב כיוון שהוא יוצר בטכנולוגיה "מתקדמת ביותר". הדיווחים מאירן מגיעים מכלי תקשורת המייצגים את המשטר בטהרן, ולא ברור מהי מידת המהימנות של הדיווחים.

עם זאת, מומחי תעופה בעולם ובארץ קבעו כי חשיפת ה"מטוס האירני" הוא לא יותר מלוחמה פסיכולוגית לצרכי פנים וחוץ מאחר שלדבריהם, מדובר בדגם מטוס עטוף בחלקי פיברגלס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טל ענבר, ראש המרכז לחקר החלל במכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל, אמר הערב בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "מדובר בדגם מטוס שחסר מאפיינים רבים של מטוס שמתיימר להיות מתקדם ובעל מאפיינים חמקניים. בחינה של תא הטייס מעלה טכנולוגיה מיושנת, המעטפת החיצונית בנויה מפיברגלס ונראה שמדובר בניסיון לבצע האדרה לצבא האירני ולא יותר. כל מומחה תעופה יודע לזהות במהירות כי מדובר בניסיון לא רציני להציג אלמנטים ממטוס האף-35, החמקן הראשון אף-117, והאיקס-36 (דגם מטוס לא מאויש למשימות קרבות אוויר)".

בתחילת השבוע הכריזה אירן כי שיגרה בהצלחה קוף לחלל. המשטר טען כי מדובר בראיה לכך שמדעניה של אירן משתווים ביכולותיהם לעמיתיהם במערב וכי מדובר בצעד ראשון לקראת שיגור אדם לחלל. העיתון "ניו יורק טיימס" הטיל ספק בטענות האירניות ודיווח כי ייתכן שהשיגור כלל לא אירע. לפני שיגור הטיל "פישגאם" (חלוץ), סוכנות הידיעות האירנית פרסמה תצלומים של בעל שומה אדומה מעל עינו הימנית. מנגד, בוועידה שנערכה לאחר הטיסה, שבמהלכה הוצג הקוף החללי – השומה נעלמה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

בחודש ספטמבר 2012 חשפה טהרן כלי טיס בלתי מאויש המסוגל לבצע משימות וסיורים במשך 24 שעות ברציפות. לפי הדיווח ב-PressTV, כלי הטיס מסוגל לפגוע במטרות בטווח של 1,700 עד 2,000 קילומטרים, ולשאת עליו ציוד תקשורת שיתעד את התקיפה. גם במקרה זה לא ברור אם הדיווחים של כלי התקשורת באירן אמינים ואינם חלק מהתעמולה שמפעיל המשטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully