וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני: מוכנים להיפגש עם הזוכים בבחירות

ניר יהב

24.1.2013 / 18:00

מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבו, אמר כי תוצאות הבחירות פותחות הזדמנות חדשה עבור הישראלים. "הבסיס הוא מדינה פלסטינית בגבולות 67'", הגדיר את נקודת המוצא

"ההנהגה הפלסטינית עוקבת בעניין רב אחר תוצאות הבחירות בישראל, אנחנו חושבים שהן מספקות הזדמנות חדשה ושונה לישראלים", כך אמר היום (חמישי) מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבו. "אנחנו לא מוכנים ללכת למשא ומתן שיעניק גושפנקא למדיניות של ממשלה כמו זו הקודמת", אמר במסיבת עיתונאים שהתקיימה ברמאללה. לדבריו, "אנחנו מוכנים להיפגש איתם (הזוכים בבחירות בישראל - נ.י) בתחילת הדרך ומוכנים לפתוח בדו שיח עם המפלגות הישראליות שמגלות נכונות לנהל דו שיח איתנו בנוגע לאופק של השלב הבא. מי שרוצה במשא ומתן, צריך לצאת מנקודת מוצא שהוא יתבסס על הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67' שבירתה ירושלים. זה הבסיס לכל משא ומתן אמיתי וזה המסר שלנו לכל המפלגות החדשות שקמו בישראל".

בראשית השבוע התעוררה דאגה בליגה הערבית מאחוז הצבעה נמוך בקרב ערביי ישראל בבחירות לכנסת, במה שהביא להודעה בה קראה הליגה הערבית לערביי ישראל לקחת חלק מסיבי בבחירות וזאת "כדי להיאבק בימין הקיצוני". שיעור ההצבעה במגזר הערבי היה מסורתית נמוך יותר משיעור הצבעה הכללי, ומגמה זו הלכה והתחדדה מאז אירועי אוקטובר בשנת 2000. בבחירות לראשות הממשלה שהתקיימו ב-2001 החרים רוב המגזר את הבחירות, ובבחירות האחרונות עמד שיעור ההצבעה על 53.4% בלבד.

פגישת שרי החוץ של הליגה הערבית בקהיר. 5 בספטמבר 2012. רויטרס
"הימין הקיצוני בישראל רוצה להעביר בכנסת חוקים נגד הערבים". כינוס הליגה הערבית בדצמבר/רויטרס

"הימין הקיצוני בישראל רוצה להעביר בכנסת חוקים נגד הערבים ומעוניין לבצע טיהור אתני נגד הערבים", נכתב בהודעת הליגה. "כל הסימנים מראים שצפוי בכנסת רוב לימין הקיצוני והגזעני, שאינו רוצה שלום ולא רוצה את האחר, אלא רוצה מדינה יהודית תחת הסיסמה שהערבי מהווה סיכון על אדמת ישראל".

עוד נכתב בהודעת הליגה כי ערביי ישראל מהווים לא פחות מ-20% מהאוכלוסייה בארץ, ולכן הם מהווים מוקד כוח. לפיכך, היא קראה לערביי ישראל לבטא את גודלם גם בבחירות בכנסת, "כדי שחברי הכנסת הערבים יאבקו בכל הפרה של החוק הבינלאומי ושל עקרונות הדמוקרטיה והצדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully