וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפני ליף כפרה באישומים נגדה: "מאמינה בצדקתי"

גלעד גרוסמן

23.1.2013 / 12:32

"לתביעה המשטרתית לא הייתה סמכות להגיש כתב אישום כלל", אמרה עו"ד של מנהיגת המחאה החברתית, שנאשמת בגין חלקה בהפגנה ביוני האחרון. ליף: "למחאה הייתה השפעה על הבחירות"

צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק

דפני ליף, ממנהיגות המחאה החברתית בקיץ 2011, הנאשמת בעבירות של השתתפות בהתפרעות, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ושימוש בכוח או באיומים למנוע מעצר, כפרה הבוקר (רביעי) באישומים נגדה. "לתביעה המשטרתית לא הייתה סמכות להגיש כתב אישום כלל", אמרה פרקליטתה של ליף, עו"ד גבי לסקי, ליף התייחסה לאחר הדיון לתוצאות הבחירות ואמרה כי בפני כל מי שפיזר הבטחות לפני הבחירות, עומדת כעת חובת ההוכחה: "אני חושבת שיש לנו פה עוד הרבה עבודה כדי שיהיה פה טוב".

לפני כחודשיים הוגש נגד ליף כתב אישום נגד ליף בגין חלקה בהפגנה שנועדה לחדש את מחאת האוהלים בתל אביב בחודש יוני 2012. על פי כתב האישום, ליף "הובילה מפגינים זועמים ועודדה אותם במעשיהם נגד פקחים ושוטרים", במהלך הפגנה שהתקיימה בשדרות רוטשילד. לטענת המשטרה, המפגינים תקפו שוטרים ופקחים של עיריית תל אביב במהלך ההפגנה. עוד נטען כי ליף התנגדה למעצר והתיישבה על הרצפה בזמן שמפגינים אחרים ניסו לשחררה והכו את השוטרים.

משפטה של דפני ליף בבית משפט השלום בת"א, ינואר 2013. יותם רונן
"אני מאמינה בצדקתי, ותחושת העלבון היא קשה". ליף/יותם רונן

"אני פשוט עדיין מעכלת את החוויה, לא יודעת לדבר במונחים משפטיים. אני מוכנה לומר רק דבר אחד - אני לא עשיתי שום דבר לא בסדר. אני מאמינה בצדקתי, ותחושת העלבון היא קשה", כך אמרה ליף הבוקר ביציאתה מהדיון. "הלוואי והייתי יכולה לומר משהו יותר מוגדר או מגובש, אבל אני לא יכולה, כי זה תהליך שהוא גם רגשי. את מה שבנפשי אני לפעמים לא יכולה להגיד במילים, ולפעמים אני גם בוחרת לשמור אותו לעצמי".

"אנחנו דוחות את עובדות כתב האישום באופן כללי, בכל הנוגע לאלימות המפגינים באופן כללי ושל הנאשמת בפרט כלפי השוטרים", אמרה עו"ד לסקי בדיון הבוקר בבית משפט השלום בתל אביב. לטענתה, ליף השתתפה במחאה בלתי אלימה, שלא הצריכה רישיון. היא מפנה אצבע מאשימה למשטרה ולפקחי עיריית תל אביב, שלטענתה גרמו לאלימות. "רשויות האכיפה שהיו במקום התגרו בצורה אלימה מאוד כלפי כל הנוכחים והמפגינים במקום, תוך כדי חטיפת שלטים מידי אנשים, תקיפות, דחיפות ופגיעות במפגינים, תוך פגיעה בחופש הביטוי וההפגנה‬ שלהם. ללא כל סיבה, תוך כדי כך שהיא גם נדחפת על ידי השוטרים, נעצרת הנאשמת,‬ ‫תוך הפעלת אלימות כנגדה, על ידי שוטרים גברים ותוך כדי שעוברים, גם אם לא‬ במתכוון, על טוהר המידות במעצר נשים, ללא התנגדות מצידה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דפני ליף נעצרה במהלך מחאת האוהלים ברוטשילד. דרור עינב
על פי כתב האישום, ליף "הובילה מפגינים זועמים ועודדה אותם במעשיהם נגד פקחים ושוטרים". ליף בהפגנה ביוני 2012/דרור עינב

עו"ד לסקי טענה עוד, כי למרות הראיות שליף הותקפה, לא נפתחה חקירת מח"ש נגד השוטרים המעורבים. לדבריה, היה מקום לפתוח בחקירה על אף שליף לא הגישה תלונה. כמו כן, היא טענה כי עובדות כתב האישום מגבשות‬ עבירה של תקיפת שוטרים, שלא מופיעות כאישום, משום שאין בסמכות התביעה המשטרתית להגיש כתב אישום על תקיפת שוטרים. המשך המשפט נדחה לחודש אפריל.

"ברור שאחרי בוקר הבחירות פחות מסקרים דברים כאלה", אמרה ליף בהתייחסה למשפטה. לטענתה, למחאה הייתה השפעה על הבחירות: "אני לא מדברת אף פעם בשמאל וימין, מבחינתי כל האנשים שיש שם בלי יוצא מן הכלל אמורים לשרת את הציבור. אנחנו צריכים לוודא שזה מה שהם יעשו. כל האנשים האלה שנורא אוהבים לנפנף את הדגל של צדק חברתי, הם אלה שצריכים להגיד - אנחנו על פגרת הקיץ השנה מוותרים. אנחנו לא הולכים אחרי פחות מחצי שנה של עבודה ללכת עכשיו לחופש של 3 חודשים בשכר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully