וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלג'יריה: אזרח קנדי הוביל את המתקפה במתקן הגז

21.1.2013 / 18:36

בהתייחסות ראשונה למרחץ הדמים במזרח המדינה, אמר ראש ממשלת אלג'יריה כי 37 זרים נרצחו במצור וכי 29 מהמחבלים נהרגו בפריצה למתקן. לדבריו, המתקפה תוכננה חודשיים מראש

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

37 אזרחים זרים נהרגו במצור על מתקן הגז באלג'יריה, בו הוחזקו בני ערובה על ידי קבוצה איסלמית קיצונית - כך הודיע הערב (שני) ראש ממשלת אלג'יריה, עבד אלמלכ סלאל, בהתייחסות ראשונה לאומדן המתים במקום. לדבריו, 29 מהחוטפים נהרגו בפריצה למקום, ושלושה נתפסו בחיים. מוקדם יותר העריכו מקורות ביטחוניים באלג'יריה כי מניין ההרוגים במצור עלה ל-80 לפחות, מתוכם כ-60 בני ערובה, והיתר ככל הנראה חוטפים או אנשי צוות.

במסיבת עיתונאים שערך, אמר סלאל כי אזרח קנדי הוא שהוביל את המתקפה על המתקן בעין אמאנס שבמזרח אלג'יריה, לא רחוק מהגבול עם לוב, ואמר כי החמושים שהתבצרו במקום איימו לפוצץ את מכלי הגז, וליצור חורבן ברדיוס של חמישה קילומטרים. מקור ביטחוני באלג'יר, שהתראיין במקביל לסוכנות הידיעות רויטרס, ציין כי מסמכים שנמצאו על גופותיהם של שניים מהחוטפים זיהו אותם כקנדים. משרד החוץ של קנדה הודיע כי הדיווח נבדק.

משבר בני הערובה באלג'יריה - כותרות נוספות
חשש ממרחץ דמים: "מספר הקורבנות עלול עוד לעלות"
הזוועות וסיפורי הגבורה נחשפים: "גופות כפותות נשרפו בכסא"
מנהיג החוטפים: שתום העין שפרש מהצבא ואימץ את הג'יהאד

איסלמיסטים השתלטו על שדה גז טבעי באלג'יריה הרגו 2  ושבו 41 16 בינואר 2013. רויטרס
מתקן הגז במזרח אלג'יריה. עשרות הרוגים בארבעה ימי מצור/רויטרס

למרות חיפושים חוזרים במתקן הגז, אמר סלאל כי שבעה בני אדם עדיין נעדרים, ומקורות ביטחוניים זיהו אותם כאזרחים של ארה"ב, בריטניה, צרפת, יפן, נורבגיה, רומניה ושל הפיליפינים. גורמים רשמיים בוושינגטון אישרו את מותם של שלושה אמריקנים, ומשרד החוץ בטוקיו אישר כי שבעה אזרחים יפנים נהרגו במתקפה. ככל הנראה, בין ההרוגים גם שלושה בריטים, אמריקני אחד ושני רומנים. מקורות באלג'יריה הוסיפו כי אזרח צרפתי נהרג אף הוא במתקפה. ואולם, זהותם של מרבית הקורבנות אינה ידועה, בין היתר משום שרוב הגופות אותרו במצב קשה ובשל מספר הנעדרים הגדול.

ראש הממשלה האלג'ירי ציין כי החוטפים הגיעו ממצרים, מקנדה, מניז'ר, ממאוריטניה מטוניסיה וממאלי. לדבריו, הקבוצה תכננה את המתקפה במאלי במשך חודשיים, אך המחבלים נכשלו במטרתם העיקרית, שהייתה לחטוף אוטובוס שהסיע עובדים ממתקן הגז ולהעבירו לשדה התעופה הסמוך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עובדים בשדה גז באלג'יריה ששוחררו משבי פעילי אל-קאעדה, ינואר 2013. AP
עובדים ששוחררו בשלום ממתקן הגז מתחבקים עם יקיריהם/AP

אמש התפרסמה עדותו של אזרח יפני, שאמר כי ראה באלג'יריה עשר גופות שרופות בבית חולים, ככל הנראה קרבנות השריפה שפרצה לאחר שמסוקים של צבא אלג'יריה הפציצו את מתקן הגז בו התבצרו החוטפים עם בני הערובה. עובד בצוות בית החולים סיפר כי אל בית החולים הובאו לפחות חמש גופות של אנשים שנורו למוות. במקומות שונים במתקן הוטמנו מוקשי נפץ, אשר הפעילים איימו לפוצץ במהלך ארבעת ימי התבצרותם במתקן, בניסיון למנוע את המתקפה הצבאית עליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully