וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה באינדונזיה: שופט אמר ש"נשים נהנות מאונס"

דמינג סונוסי, המתמודד על משרה בבית המשפט העליון, התנצל על דבריו, ואמר כי "רק ניסה להקל על אווירה" בשימוע מתוח. בשל המחאה הציבורית, מחוקקים דורשים להדיחו

שופט בכיר באינדונזיה, המתמודד בימים אלה על משרת שופט בבית המשפט העליון בבירה ג'קרטה, עורר זעם ברחבי המדינה אחרי שהתבטא בגנות קורבנות אונס, ואמר כי נשים שחוו תקיפה מינית עשויות ליהנות מהמעשה.

השופט, דמינג סונוסי, אמר את הדברים במהלך שימוע שבו נשאל אם לדעתו יש לגזור עונש מוות על אנסים. בשל הביקורת הרבה שהתעוררה במדינה והדרישה להדיחו מכס השיפוט, הוא התנצל במסיבת עיתונאים על דבריו, והסביר כי "רק ניסה להקל על האווירה המתוחה בדיון". ואולם, מחוקקים בכירים אמרו כי לא יתמכו במועמדותו לבית המשפט העליון.

בית משפט מחוזי בג'קרטה, אינדונזיה. 2011. AP
השופט רק רצה "להקל על האווירה בדיון". בית משפט בג'קרטה/AP

ועדה מקצועית של בתי המשפט המליצה להדיח את סונוסי מתפקידו, והעבירה את ההחלטה בעניינו לוועדת אתיקה. עיתון מקומי דיווח כי הוועדה שוקלת גם לחקור כמה מחוקקים שצחקו למשמע ה"בדיחה" שהשמיע השופט.

לפי החוק האינדונזי, בתי המשפט יכולים לגזור עונש מוות על מורשעים ברצח, בטרור ובעבירות סמים, אך לא על מורשעים באונס. פעילים למען זכויות אדם טוענים כי הרשויות באינדונזיה מקלות ראש בעברות אונס, וכי לעתים קרובות תיקי אונס מסתיימים ללא הרשעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully