וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"באטמוביל" המקורי נמכר תמורת 4.2 מיליון דולר

כלי הרכב שופע הגאדג'טים שכיכב בסדרת הטלוויזיה "באטמן" בשנות ה-60' נמכר לתושב אריזונה. "אהבתי את באטמן מאז שהייתי ילד – זה חלום שהתגשם", סיפר האיש

תושב אריזונה, וחובב מושבע של סדרת "באטמן", רכש היום (ראשון) את ה"באטמוביל" המקורי תמורת 4.2 מיליון דולרים. ריק שמפיין, בן ה-56 שרכש במכירה פומבית את כלי הרכב המיוחד אשר כיכב בסדרה האמריקאית "באטמן" בין השנים 1966 ל-1968, אמר: "אהבתי את באטמן מאז שהייתי ילד – זה חלום שהתגשם".

ה"באטמוביל" המקורית משנות השישים נמכרה ב-4.2 מיליון דולר. AP
הבאטמוביל משנות ה-60'. הפתיעה עם גאדג'טים פורצי דרך לעת ההיא/AP

הבאטמוביל הוותיק מבוסס על שלדה של מכונית מסוג לינקולן פוטורה שיוצרה בארצות הברית בשנת 1955. הדגם שכיכב בסדרה - שבה גילם אדם ווסט את באטמן, וברט ווארד את רובין - יוצר לראשונה באיטליה בשנת 1965 על ידי חברת פורד והוא נרכש על ידי ג'ורג' באריס. לרשותו עמדו אז 15 אלף דולרים על מנת לשדרג את כלי הרכב לטובת הסדרה. לדברי באריס, שמחזיק במכונית מאז שנות ה-60', הוא סיפק לתעשיית הקולנוע והטלוויזיה כלי רכב בהזמנה – אך "המקרה הזה היה יוצא דופן".

"רציתי שהמכונית 'תעשה משהו' בדיוק כמו השחקנים", אמר באריס בן ה-87 לפני המכירה הפומבית, "המכונית הייתה צריכה להיות כוכבת בפני עצמה - והיא הפכה לכזאת". לבאטמוביל יש מנוע V-8, מכשור מיוחד על גבי ההגה, ופריטים חדשניים כמו העברת הילוכים בלחיצת כפתור. עם זאת, רבים זוכרים אותו בשל הגאדג'טים שנוספו לו למען הסדרה, ואשר היו פורצי דרך: הטלפון הנייד שהותקן בו, היכולת לשחרר שמן לכביש - ומצנחים אחוריים שאיפשרו לו לבצע פניות מסחררות. באריס סיפר כי אחרי ש"פרשה" מהתוכנית ואחרי שכיכבה בסרט ההמשך, היא עשתה סיבוב של מנצחים בכל רחבי ארצות הברית והוצגה לראווה לאחר מכן בבית מיוחד בקליפורניה. לדברי היוצר שלה, כעת – הגיעה השעה להעביר את "מפתחות העטלף" לידי הבעלים החדשים. יצוין כי זו הפעם הראשונה שהרכב עולה למכירה פומבית, וכי פרט לסכום ששילם עליה הרוכש, יהיה עליו להוסיף סכום של 420 אלף דולרים כפרמיה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully