וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכן סמוי הפליל 21 סוחרי סמים: "חיים כפולים"

15.1.2013 / 22:44

לפני שמונה חודשים הגיש ד' מועמדות למשטרה – ונקרא למשימה "שאי אפשר לסרב לה". תחילה רכש את אמון הסוחרים, אחר כך רכש גם קוקאין והרואין. היום הם נעצרו, ו-ד' גויס רשמית

צילום: דניאל בוק, דוברות מחוז ת"א, עריכה: טל רזניק

הישג ללוחמה בנגע הסמים: 21 חשודים בסחר בסמים נעצרו היום (שלישי) ביפו ובלוד, רובם בשעת בוקר מוקדמת. מי שחתום על המבצע המרשים הוא ד', סוכן משטרתי שחדר לשורותיהם של סוחרי הסמים באזור המרכז. תחילה הציג עצמו ד' כסוחר ברכוש גנוב, ובמשך חודשים קנה סמים מסוג קוקאין והרואין ב-40 מקרים לפחות. במשטרה מבינים כי מדובר בטיפה בים, אך ד' הסוכן חש סיפוק מההישג. "הייתי ממשיך עוד חודשים אם לא היו מושכים אותי מהשטח", הוא אומר, אך מפתיע בכל הנוגע ליחס שלו לעבריינים שבקרבם פעל.

הסוכן שהפליל סוחרי סמים: "אלה חיים כפולים". דניאל בוק
"הייתי ממשיך עוד חודשים אם לא היו מושכים אותי"/דניאל בוק

ד' הופעל במשך שמונה חודשים, אשר הגיעו לסיומם לפנות בוקר. הוא הושתל ביפו על ידי מחלק הסוכנים במרחב יפתח של משטרת מחוז תל אביב, במסווה של עבריין העוסק בסחר ברכוש גנוב. לאחר שרכש את אמונם של הסוחרים, החל ד' לרכוש מהם גם קוקאין והרואין וכן חפצים גנובים. לפנות בוקר פשטו כוחות משטרה רבים, בהם בלשי מרחב יפתח, שוטרי יס"מ, יחידת 101 של מג"ב ושוטרי סיור, ועצרו 18 חשודים. שלושה נוספים נעצרו בימים האחרונים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"לאט לאט אתה מכיר אנשים"

ד' עלה לארץ מאוקראינה כשהיה בן 12. אביו היה שוטר בברית המועצות. לפני שמונה חודשים הגיש מועמדות לגיוס למשטרה, שם קיבל, לדבריו, "הצעה שאי אפשר לסרב לה" – להיות סוכן סמוי. הוא עבר הכשרה, במהלכה למד להפוך לסוחר סמים מן המניין, לדבר בשפתם של העוסקים בתחום ואפילו כיצד לנהוג כאשר "חבריו" חושדים בו. רק בשלב מאוחר קיבל ד' את פרטי המשימה. "אתה שוכר דירה ביפו, מתחיל להסתובב בעיר ולהכיר אנשים. סיפור הכיסוי שלי היה שאני סוחר בסחורה גנובה", הוא מספר.

"הסוכן הופעל במקומות שבהם ידענו שמתבצעת פעילות פלילית", מסבירה סגן-ניצב מירי פלג, קצינת החקירות והמודיעין של מרחב יפתח. לדברי ד', "לאט לאט אתה מכיר אנשים. הולך איתם לאותה מכולת, יושב איתם מתחת לבית לקפה וסיגריה. מכיר אנשים בדרך הטבעית, הרגילה, ותוך כדי אתה בונה לעצמך חיים כפולים שם". ד' החל להתעניין בקניית החומרים האסורים ולבצע עשרות עסקאות, אותן תיעד. בכל עסקה קנה כמה גרמים בודדים מהסם.

המשפחה לא לחצה

ד', בסוף שנות ה-20 לחייו, נשוי ואב לילד. הוא לא נראה כמו עבריין מאיים, אלא יותר כמו צעיר עדין ומנומס. למרות זאת, הצליח לשכנע את החשודים כי הוא אחד מהם. אחד המקרים הבעייתיים ביותר בהם נתקל לעתים סוכן סמוי הוא כאשר סביבתו חושדת בו. זה קרה כאשר ביקשו מד' להשתמש בסם. הוא מסרב לספר כיצד התחמק מכך, אך מציין ש"מלמדים אותך במהלך ההכשרה מהן הדרכים לענות על זה. בעיקר צריך לעבוד עם הראש ולהסביר את עצמך מהר כדי להוריד לצד השני את החששות".

סמים שנתפסו במסגרת פשיטה משטרתית על סוחרי סמים באמצעות סוכן ה סופר טנקר, אוקטובר 2011. חטיבת דובר המשטרה
במשך חודשים רכש ד' קוקאין והרואין ב-40 מקרים לפחות/חטיבת דובר המשטרה

"במהלך אחד הניסיונות לקנות סמים, החשוד התחיל להגיד שאני שוטר והטיח בי דברים", נזכר ד'. "זה הגיע לקטע שהבנאדם דוחף אותי מהכניסה לפתח הבית שלו. ההנחיה היא לא להסלים את המצב. אתה מדבר אומנם במילים קשות, אך צריך להוריד את הלהבות, כדי שהמצב לא ייגרר לאלימות. מלבד זאת, יש לך את הצוות שמלווה אותך".

לדברי ד', משפחתו לא ידעה על משימתו – וגם לא שאלה שאלות. "החברים שלי לא יודעים. המשפחה יודעת חלקי דברים. ידעו שאני הולך להתגייס, אבל לא ידעו לאן. במהלך השנה הזאת ביקשתי שלא ישאלו שאלות. למזלי, התברכתי במשפחה שלא לחצה". היום, כאמור, הסתיים המבצע, וד' גויס באופן רשמי לשורות המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully