וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר רבני "צהר" יתמודד על תפקיד הרב הראשי

10.1.2013 / 14:03

הרב דוד סתיו, שפעל בראש מיזם הנישואין שמשך חילונים רבים הנרתעים מהרבנות הראשית, הודיע על החלטה בסרטון ברשת. "מועמדות זו אינה נגד אף אחד". גם הרב דוד לאו יתמודד

מינוי הרב הראשי לישראל נדחה בעקבות הקדמת הבחירות, אך כבר עתה מתחילים מועמדים להתכונן למרוץ שייפתח, על פי הערכות, בחודש יוני הקרוב. הרב דוד סתיו, רבה של שוהם ויו"ר ארגון רבני "צהר" החליט להגיש את מועמדותו לתפקיד. לרשת הועלה אתמול (רביעי) סרטון של הרב, בו הסביר את הסיבות שהובילו להחלטה. לדברי מקורביו, הרב הגיע להחלטה לאחר מספר חודשים בהם התייעץ עם רבנים ואישים בכירים בציבוריות הישראלית.

לדבריו, לאחר 17 שנה בהן פעל יחד עם חבריו במסגרת מיזם הנישואין של ארגון "צהר" נוכח לדעת הרב סתיו כי "עם ישראל במדינת ישראל ניצב בפני סכנה גדולה". "בכל שנה, יותר ויותר ישראלים צעירים, יקרים ואהובים, אמרו לנו שבלי 'צהר' הם היו בוחרים, חלילה, לוותר כליל על חופה וקידושין, ובמקום זאת הם היו מתחתנים בקפריסין, או אצל עורך-דין", סיפר. "למה? בגלל הרתיעה מהיחס והזלזול, בגלל הפחד מהליך הגירושין ברבנות, ובעיקר בגלל שאין כבר הבנה לצורך. תחושות הלב הקשות שלנו קיבלו אישור מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפיהם, כבר עכשיו, כשליש מהחילוניים בוחרים להתחתן בחו"ל בחתונה אזרחית. רק לא ברבנות".

בסרטון הדגיש הרב סתיו את ההשלכות של הרתיעה של חלק מהזוגות החילונים מהרבנות הראשית. "בואו נחשוב מה זה אומר על הילדים שנולדים לזוגות אלה", ביקש. "כשהם ירצו להתחתן, האם נוכל להכיר בהם כיהודים? ללא כתובה של אמא? ללא חיבור לשרשרת הדורות? חלילה נגיע למצב שבו הם יידחו, גם אם ירצו להתחתן כיהודים ויצטרפו למאות אלפי הישראלים שכבר כיום חסרי סיווג דת, ולמיליוני הלא-יהודים החיים בקרבנו. כך, במשך עשור או שניים, נתחלק בעל כורחנו לשני עמים, האחד יהודי-דתי, והשני ישראלי-גוי".

"לחבר את החברה הישראלית לבורא עולם"

כפי שמסביר הרב סתיו, המצב שהוא מתאר הוביל אותו ואת הרב יעקב אריאל לכתוב תוכנית שמטרתה לחזק את הרבנות הראשית. לאחר שנים של פעילות במסגרת ארגון "צהר", שלא פעם הכעיס את הרבנות הראשית, הוא הגיע למסקנה שהשינוי צריך לבוא מבפנים ועליו להתמודד על משרת הרב הראשי. בסרטון ניסה הרב סתיו גם להרגיע את אלה שלא מסכימים עם דרכו ואמר כי "מועמדות זו אינה נגד אף אחד - היא בעד. בעד לחבר את העם היהודי לתורה, בעד לחבר את החברה הישראלית כולה לבורא עולם. היא בעד לחבר אותנו ביחד. מה שעשינו ב'צהר' במשך 17 שנה, הלכה למעשה אנחנו מבקשים להפוך לנחלת העם כולו והמדינה".

בינתיים הרב סתיו הוא המועמד היחיד שהצהיר על מועמדותו לתפקיד, אך בין המתלבטים נמצאים הרב דוד לאו, רבה של העיר מודיעין ובנו של הרב הראשי לשעבר הרב ישראל מאיר לאו, הרב יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב ובנו של הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא שגם שימש בעבר בתפקיד. מועמד נוסף שמדובר עליו הוא הרב דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully