וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים נגד אגודת אפרת: "לא לתת פרס לעבריינים"

7.1.2013 / 19:49

כ-40 בני אדם הפגינו במחאה על הענקת פרס "כנס ירושלים" לאגודה שפועלת למניעת הפלות. "שמה לנגד עיניה את האישה כרחם כדי לפתור את הבעיה הדמוגרפית. ערביות נענו בסירוב"

צילום: עומר מירון עריכה: טל רזניק

כ-40 נשים וגברים הפגינו אחר הצהריים (שני) מחוץ למלון "קראון פלאזה" בירושלים במחאה על הענקת פרס "כנס ירושלים" לאגודת אפרת. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב "הרחם הוא שלי" ו"לא נותנים פרסים לעבריינים". אגודת אפרת קיבלה את הפרס מידיהם של הרב הראשי לישראל יונה מצגר וחבר הכנסת יעקב כץ (האיחוד הלאומי) על פעילותה למניעת הפלות ברחבי הארץ, בכנס בחסות העיתון "בשבע".

"אנו מפגינות נגד נתינת הפרס לאגודת אפרת שהיא אגודה שנויה במחלוקת", כך אמרה עדי שטיין מהתנועה המסורתית, שארגנה את ההפגנה. "מדובר באגודה ששמה לנגד עיניה את האישה אך ורק כרחם הנושא ומביא עוד ועד ילדים כדי לפתור את הבעיה הדמוגרפית. לא מדובר בערך החיים כפי שבאגודה מנסים לתאר, מכיוון שהם מסייעים רק לנשים יהודיות. נשים ערביות שפנו אליהן נענו בסירוב, דבר המוכיח שמדובר בפעילות נגועה בגזענות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נשים ערביות שפנו אליהן נענו בסירוב, דבר המוכיח שמדובר בפעילות נגועה בגזענות". ההפגנה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

שטיין הוסיפה כי למרות הצהרות האגודה לפיהן אף אישה לא התחרטה על כך שלא עשתה הפלה, בידיהן עדויות סותרות. "ברור שאישה לא תבוא לבנה ובתה ותגיד להן סליחה שהבאתי אתכם לעולם. האגודה פועלת בשימוש במניפולציות, במיוחד כלפי נערות צעירות שנכנסו להריון, אומרת להן לא לערוך בדיקות ולא לגלות להורים עד חודש רביעי או חמישי, כאשר מדובר בחודש קריטי שבו כבר לא ניתן לעשות הפלה. מלא להתנגד לפעילות האגודה ועד לתת להם פרס המרחק גדול מאוד".

חברת מועצת העיר ירושלים מטעם מרצ, ד"ר לורה ורטון, אמרה כי "זו תעודת כבוד למי שלקחו חלק בהפגנה חרף הקור ותעודת עניות למערכת הפוליטית כולה, ממפלגת העבודה ועד לליכוד-ביתנו, שנתנה יד להענקת הפרס השערורייתית לעמותת אפרת. זאת, חרף העדויות הרבות על השיטות הפסולות בהן משתמש הארגון, המהלך אימים על נשים וקטינות שמבקשות לבצע הפלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טקס הענקת הפרס לאגודה הפועלת למניעת הפלות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהצד השני אילנית קקול, המתנדבת כ-17 שנה באגודת אפרת, מתחה ביקורת קשה על המפגינים: "אנחנו לא מכריחים אף אחת ולא מצמידים אקדח לרקה של אף אחת כדי לעשות הפלה. האגודה פועלת להצלת התינוקות האלה והביקורת כלפיה היא לא לגיטימית. אני אישית הצלתי מאות ילדים ומעולם לא חזרה אלי אמא שאמרה 'למה שכנעת אותי להציל את הילדה', או התחרטה על ההחלטה שלה". קקול סיפרה כי שיטת העבודה כוללת פנייה טלפונית לנשים שמתחבטות באפשרות לבצע הפלה. "אם הן מוכנות לדבר אתנו אנחנו נפגשות ומציעות להן את העזרה. אין שום פסול בפעילות הזו".

בתגובה לשאלה על פעילות העמותה בפרשת מותו של רז אטיאס, לאור הניסיונות לכאורה של נציגי אגודת אפרת למנוע מחברתו ההרה של הצעיר, לבצע הפלה, טענה קקון כי "כל הפרסומים היו שקריים. מעולם אף אחת מהמתנדבות לא נפגשה עם הצעירה ולא ניסתה לשכנע אותה לעשות הפלה".

"מעודדת גזענות שמרנות וראייה מעוות של המשפחה"

"אגודת אפרת לא רק פוגעת בזכות האישה על גופה, אלא מעודדת גזענות, שמרנות וראייה מעוותת של המשפחה הישראלית", אמרה עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ומנכ"לית ארגון "משפחה חדשה". "שיטות ה'שכנוע' של האגודה כבר גבו קורבנות והרצון לכפות על נשים להביא ילדים לעולם, גם אם הם עלולים לחיות בעולם של סבל ועוני, הוא רצון מעוות לא דמוקרטי וארכאי".

הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית, מסר בתגובה לפרס שהוענק לאגודה כי "פעילותה נעשית פעמים רבות תוך הפגנת חוסר רגישות בולטת למצוקתן של נשים ותוך הצגה חד ממדית, ולעתים מסולפת, של העמדה המורכבת ורבת הפנים של היהדות בסוגיית ההפלות. לאורך השנים זכתה האגודה באופן תמוה ובלתי מתקבל על הדעת לתמיכה של רשויות המדינה בהקצאת תקנים של בנות שירות לאומי, מתן גישה לחדרי קבלה של ועדות להפסקת היריון והטבות נוספות. יש להצטער על כך שבמקום לעמוד תחת ביקורת ציבורית על אופן התנהלותה זוכה האגודה לפרסים ולעידוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully