וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר ראשוני: חיילת פלטה כדור במטווח ופצעה קשה את המפקדת

במהלך מטווח לטירונים של המשטרה הצבאית בבסיס בית-ליד, העבירה החיילת את הנשק למצב אוטומט, פלטה שני כדורים - והשליכה את הרובה בבהלה. מפקדת הכיתה נפגעה בחזה והתמוטטה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

שתי תאונות קשות בצה"ל בתוך שעות: חיילת נפצעה באורח קשה, כפי הנראה מפליטת כדור שאירעה הערב (רביעי) במטווח טירונים של המשטרה הצבאית בבסיס בית-ליד שבשרון. מתחקיר ראשוני עולה כי כיתת החיילים נערכה למטווח לאחר שהוקראו הוראות הבטיחות, ולפתע ירתה אחת החיילות במצב אוטומט שני כדורים והשליכה את הנשק בבהלה. מפקדת הכיתה נפגעה בחזה והתמוטטה. היא פונתה לבית החולים הלל יפה בחדרה לאחר טיפול רפואי במקום. הודעה נמסרה למשפחתה.

סגן מנהל בית החולים, ד"ר מיקי דודקביץ', סיפר לוואלה! חדשות כי החיילת נותחה עם הגיעה עם פצעי ירי בחזה וברגל, ולאחר סדרת טיפולים שעברה מצבה כרגע יציב ולא נשקפת סכנה לחייה.

בית החולים הלל יפה בו מאושפזת החיילת אשר נורתה במהלך אימון, ינואר 2013. שלומי גבאי
החיילת נורתה בחזה והתמוטטה. מפקדיה בבית החולים, הערב/שלומי גבאי

מוקדם יותר היום, בתאונה אחרת שאירעה בבסיס חיל האוויר ברמת דוד שבצפון, נטשו טייס ונווט של החיל מטוס F-16 לאחר שזיהו בו תקלה טכנית חמורה במהלך הנחיתה. אנשי הצוות בריאים ושלמים, והם הועברו לבית חולים באזור לסדרת בדיקות רפואיות. למטוס נגרם נזק כבד. בדיקה ראשונית העלתה כי המטוס גלש לנחיתה בבסיס, ובשלב מסוים הבחינו הבקרים כי הטייס והנווט, שישבו במטוס בזמן ששעט על המסלול במהירות של 300 קילומטרים לשעה, נוטשים את כלי הטיס לאחר הנגיעה בקרקע. עוד התברר כי סיבת הנטישה היא התקפלות כן הנסע של המטוס בשעת הנחיתה, תקלה שעלולה הייתה לגרום לו לסטות מהמסלול, להתהפך ולהתנגש בתעלה הסמוכה. צוותי כיבוי אש והצלה הגיעו למקום וכיבו את האש שפרצה במטוס.

לפני כחמישה חודשים נהרג מפליטת כדור סמ"ר חיים חלסצי בן ה-21, לוחם מג"ב שנורה בבסיס אימונים ליד ההתנחלות מעלה מכמש. מכריו של חלסצי הדגישו אז כי במשפחה לא מטילים את האשמה למותו על מדריך הקליעה החשוד שפלט כדור לעבר חזהו והרג אותו. סמ"ר חלסצי מת מפצעיו בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, אליו הועבר במסוק לאחר שנפגע באורח אנוש מפגיעת הכדור בחזהו. חלסצי היה בן בכור להוריו והותיר אחריו אח בן 12.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully