וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצבו של מובארק קשה: "ייתכן שאלה ימיו האחרונים"

ניר יהב

31.12.2012 / 9:50

הנשיא לשעבר, בן 84, הועבר לפני כמה ימים מהכלא לבית חולים צבאי בשל הדרדרות במצבו. גורמי רפואה דיווחו הבוקר כי הוא סובל מסדק באגן, הוא מתקשה לשמוע ומתקשה בהליכה

מצבו הבריאותי של הנשיא לשעבר של מצרים, חוסני מובארק, הולך ומדרדר - כך אמרו הבוקר (שני) גורמי רפואה בבית החולים הצבאי "אל-מועאדי" בקהיר שבו הוא מאושפז זה כמה ימים. אותם גורמים, שצוטטו ביומון הלונדוני א-שרק אל-אווסט", אמרו כי "ייתכן שמדובר בימיו האחרונים" של מובארק, והעריכו כי בשל מצבו הבריאותי, נראה שחזרתו לבית הכלא טורה שבו ריצה את מאסרו "נראית בלתי אפשרית".

לדברי אותם הגורמים, מובארק נוטה לשקוע בתרדמות וסובל מבעיות רפואיות שונות. "הוא סובל מסדק באגן ויש לו חשד לשבר בצלע, בנוסף לבעיות באוזניים שמשפיעות מאד על יכולתו לשמוע. בגלל הבעיות הללו הוא משתמש במכשיר שמיעה". עוד דווח כי מובארק אינו מסוגל להתנייע בכוחו עצמו והוא רתוק לכיסא גלגלים: "מאז שהוא נכנס לבית החולים, הוא מאושפז בטיפול נמרץ", נמסר.

מתן גזר דינו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק. קהיר, יוני 2012. רויטרס
מובארק בבית המשפט בקהיר בחודש יוני/רויטרס

לפי הדיווח, רעייתו של מובארק ואחיו מבקרים אותו בבית החולים "אל-מועאדי" לשם הועבר בשבוע שעבר, אולם הנשיא לשעבר דורש לראות את נכדיו עומאר, בנו של הבן עלא, ואת פרידה, בתו של הבן גמאל. "עד כה לא התאפשר להביא אותם לבית החולים", נמסר. עורך דינו של מובארק, פריד א-דיב, אמר כי מובארק צפוי להישאר בבית החולים הצבאי לפחות כשבועיים "בשל מצבו הבריאותי".

לפני כחצי שנה גזר בית המשפט מאסר עולם על מובארק, בן 84, בגין הרשעתו במעורבות ברצח מפגינים במהלך ההתקוממות נגד משטרו. מובארק הועבר לבית הכלא "טורה" ליד קהיר לריצוי העונש, ואושפז פעמים רבות בבית החולים הצמוד לכלא. לפני מספר ימים הועבר מובארק לבית החולים הצבאי "אל-מועאדי" בשל הדרדרות במצבו הבריאותי. למרות זאת, אתמול צוטטו גורמי רפואה שמסרו כי מצבו הבריאותי "יציב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully