וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר העימותים: פעילי ימין עוזבים המאחז עוז ציון

יהושע בריינר

29.12.2012 / 18:29

מאות פעילי ימין עזבו את המאחז הבלתי חוקי שליד בית אל, בתום סוף שבוע מתוח, שכלל עימותים עם כוחות הביטחון. בלחץ המתנחלים ח"כ אלקין סיכם עם קצין בכיר על דחיית הפינוי

צילום: מור שאולי, עריכה: יותם בן-דוד

פעילי הימין ששהו במהלך השבת במאחזים עוז ציון וגבעת אסף הסמוכים לבית אל, החלו להתפנות מהמאחזים לאחר שאתמול, סמוך לכניסת שבת, פרצו עימותים בין הפעילים לבין שוטרים שנערכו לפנות את המאחז עוז ציון מיושביו. הרב דב ליאור, מבכירי הציונות הדתית שהעביר את השבת בגבעת אסף, עזב את המקום. על פי ההערכות, כוחות הביטחון לא יפנו הערב את המאחז הבלתי חוקי עוז ציון, והם ימתינו עד אשר מאות מפעילי הימין יעזבו את שני המאחזים.

מה שהוביל לדחיית הפינוי אתמול הוא לחץ שהפעילו המתנחלים, בהם חברי מרכז ליכוד מאזור השומרון, באמצעות ח"כ זאב אלקין, כלפי הצבא. כחצי שעה לפני כניסת השבת, פנו המתנחלים לאלקין, שהתקשר לקצין בכיר בצה"ל באזור יהודה ושומרון וביקש ממנו להורות על דחיית הפינוי למוצאי שבת. אלקין הסביר כי הוא נסמך בבקשה על סיכום שהושג בין חברי ועדת חוץ וביטחון לבין צה"ל, לפיו יש להימנע ככל הניתן מפינוי מאחזים בימי שבת, על מנת למנוע את חילולה.

פעילי ימין במאחז עוז ציון

בשיחה בין אלקין לבין הקצין, סיכמו השניים כי הפינוי שנקבע ליום שישי בעוז ציון יידחה, ובמקביל יפעל חבר הכנסת להרגעת הרוחות, על מנת שהפעילים יעזבו במוצאי שבת את המאחז מרצון. "פציעתם של השוטרים היא חמורה מאוד. מה שלא יקרה, דבר אינו מצדיק פגיעה בחיילים ושוטרים", אמר ח"כ אלקין, והוסיף כי "צריך לפעול מול אותם אנשים שתקפו את השוטרים ובמקביל לוודא שפעולות מסוג זה מתואמות ונעשות על ידי צה"ל בצורה הנכונה, על מנת שלא להגיע להתנגשות בין הצדדים".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מתנחלים עזבו את מאחז עוז ציון. טלי מאייר
הרב שמואל אליהו ופעילי ימין במאחז עוז ציון, הערב/טלי מאייר

אנשי תנועת "נחלה", בראשות פעילת הימין דניאלה וייס, ארגנו את מאות פעילי הימין שהעבירו את השבת בעוז ציון. אנשי "נחלה הקימו את המאחז לפני כשנה. במקום הוקמו שלושה מבנים ארעיים, שנהרסו כמה פעמים בעבר על ידי כוחות הביטחון. במאחז מתגוררים משפחה, קבוצת בנות וקבוצת בנים. "זה מאחז שאף פעם לא נעזב על ידנו ויש בו חיים כבר תקופה ארוכה", אמרה וייס לוואלה! חדשות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות ביטחון במאחז עוז ציון, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

במאחז עוז ציון הורגשה במהלך השבת החולפת מתיחות רבה, לאור חששם של פעילי ימין כי בכוונת כוחות הביטחון לפנות מהמאחז הלא חוקי עשרות מפעילי נוער הגבעות שהגיעו לשם. העימותים אתמול פרצו בשל היערכות של 300 אנשי כוחות הביטחון, בפיקודו של מפקד חטיבת בנימין, לפנות את המאחז מיושביו. בעימותים נפצעו שישה שוטרים ופעיל ימין, בן 16, נעצר.

מתנחלים עזבו את מאחז עוז ציון. טלי מאייר
פעילי ימין במאחז עוז ציון, הערב/טלי מאייר

חלק מהשוטרים נפצע מאבנים שיודו לעברם. בנוסף לכך, פעילי הימין ניקבו את צמיגיהם של שני ג'יפים של הכוחות. בתגובה לעימותים אמרה וייס כי "אינני אחות רחמנייה ומוטב שהצבא לא ישלח אף אחד שיפריע לבניית ארץ ישראל. את השאלות מדוע נפצעו שוטרים או חיילים יש להפנות לראש הממשלה שמונע התיישבות ברחבי הארץ".

לבני: "הימין הקיצוני השתלט על הליכוד והבית היהודי"

בעקבות העימותים מיהרו במערכת הפוליטית לגנות את האירועים האלימים. מפלגת העבודה פרסמה הודעה לפיה "האירועים האלימים במאחז הבלתי חוקי עוז ציון הם תוצאה ישירה של מדיניות הקריצה של נתניהו למתנחלי המאחזים לאורך ארבע השנים האחרונות. מי כמו אותם פורעי חוק יודע לזהות את רפיסותו של ראש הממשלה מול מפעל המאחזים הבלתי חוקיים ולנצל אותה כדי להרים יד על ריבונותה של מדינת ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות ביטחון במאחז עוז ציון, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר "התנועה", ציפי לבני, בחרה להפנות אצבע מאשימה, בנוסף כלפי הליכוד, גם כלפי יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. "הימין הקיצוני שהשתלט על הליכוד והבית היהודי מתעמת עם חיילי צה"ל, עושה כבשלו בשטחים וכופה על צה"ל והמשטרה לעסוק בזה במקום בביטחון. אלה הרבנים של בנט, זו הכניעה של נתניהו ואלה כולנו שמשלמים את המחיר לסחטנות הפוליטית הבריונית הזו", נכתב בהודעה מטעמה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully