וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים נגד בריטניה: מאמצת העמדה הפלסטינית על אריאל

טל שלו

27.12.2012 / 23:30

דובר משרד החוץ הישראלי תקף את ההצהרה הבריטית לפיה הכרה במרכז באריאל כאוניברסיטה היא צעד בלתי חוקי והבהיר כי מדובר בהצהרה שתרחיב את הפערים "במקום לגשר עליהם"

ירושלים משיבה אש: לאחר שבריטניה גינתה את ההכרה הישראלית במרכז האוניברסיטאי באריאל כאוניברסיטה ואמרה כי מדובר בצעד בלתי-חוקי, תוקפים במשרד החוץ את לונדון וטוענים שזו מאמצת "ככתבה וכלשונה את העמדה הפלסטינית השנויה במחלוקת". בעוד שבבריטניה הביעו "אכזבה עמוקה" מהמהלך הישראלי, הבהיר דובר משרד החוץ, יגאל פלמור, כי ההצהרה הבריטית רק "מרחיבה את הפערים במקום לגשר עליהם".

"אנו מגנים גם את אישור בנייתן של למעלה מ-3,150 יחידות דיור בגבעת המטוס ו-1,242 יחידות בשכונת גילה", אמר השר לענייני המזרח התון הבריטי אליסטר ברט, "אלו פעולות פרובוקטיביות ביותר שעומדות בניגוד לאמנת ז'נבה הרביעית. בנקיטת צעדים אלה, על אף הדאגות שהקהילה הבינלאומית ממשיכה להעלות שוב ושוב, ממשלת ישראל פוגעת בתדמית הבינלאומית של מדינת ישראל". מנגד, במשרד החוץ הישראלי דחו את טענות הפגיעה באמנת ז'נבה והבהירו כי האמנה איננה רלוונטית לרשות הפלסטינית שכן היא נוגעת אך ורק למדינות החתומות על האמנה, וכי הרשות איננה כלל מדינה.

ההכרה באוניברסיטת אריאל - כותרות אחרונות:
גינוי בריטי: "אוניברסיטה באריאל - לא חוקי"
האוניברסיטאות לבג"ץ: לא להכיר במרכז באריאל
"ההכרזה על אוניברסיטה באריאל - לצורך הבחירות"
ברק הנחה את צה"ל: להכריז על אוניברסיטה באריאל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החליפו את השלט. אוניברסיטת אריאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההצהרה הבריטית היא למעשה הגינוי הבינלאומי הראשון להכרה באריאל, זאת לאחר שהצעד גרר תגובות זועמות בשמאל הישראלי. "אריאל נמצאת מחוץ לקו הירוק והיא התנחלות בלתי חוקית לפי החוק הבינלאומי", טען מוקדם יותר הערב השר ברט בהצהרה שפרסם המשרד לענייני המזרח התיכון בלונדון. ברט גם התייחס לבנייה הישראלית מעבר לקו הירוק, שהגיעה כצעד ענישה לפנייה הפלסטינית לאו"ם וההכרה בה כמדינה משקיפה.

ברט הוסיף כי "ההחלטה (על הבנייה. ט"ש) תבסס את נוכחות ההתנחלויות בשטח הפלסטיני ותיצור מכשול נוסף בדרך לשלום. אנו שבים על קריאתנו לישראל לחזור בה בדחיפות מהחלטתה ולא לנקוט בצעדים נוספים שירחיבו או יבססו את ההתנחלויות".

בנוסף, ציין ברט כי שוחח עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ושיבח אותו על "התגובה המתונה של ההנהגה הפלסטינית לפעולות האחרונות של ישראל". לדבריו, "אנחנו מגנים באופן מוחלט את הקריאות האחרונות לאינתיפאדה שלישית על ידי גורמים בחמאס. הסתות לאלימות ולטרור אינן מקובלות. אנחנו מברכים את הנשיא עבאס על כך שדחה את ההערות המסיתות הללו, ועל כך שהבהיר את העמדה של ממשלת פלסטין הלגיטימית אשר הכירה במדינת ישראל בגבולות 67'".

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully