וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למנוע ציון לשבח מהאיש הפועל למניעת הפלות"

טל שלו

27.12.2012 / 21:09

פרס שיקבל ד"ר אלי שוסהיים מאגודת אפרת מסעיר את הרשתות החברתיות, עקב פעילותו השנויה במחלוקת: "הסכמה בשתיקה עם מטרותיו". המארגנים: "לא נוותר, הוא מציל עוברים ממוות"

הכנס השנתי של עיתון "בשבע" וערוץ 7 מעורר בימים האחרונים סערה, בעקבות ההחלטה להעניק בו פרס מיוחד לד"ר אלי שוסהיים, העומד בראש אגודת "אפרת" הפועלת למניעת הפלות בקרב נערות יהודיות. מארגני הכנס הבהירו מנגד כי לא ייכנעו ללחצים ואמרו כי הם עומדים מאחורי הענקת הפרס, אך ברשת האינטרנט נרשמות עוד ועוד פניות לבכירים ופוליטיקאים המשתתפים בכנס, להביע את הסתייגותם מהענקת הפרס.

בעוד כשבוע וחצי צפוי להיפתח כנס ירושלים העשירי של העיתון הימני-לאומי "בשבע" וערוץ 7 הדתי, תחת הכותרת "יהדות-מדינה-מודרנה". בכנס, שבו מתקיימת מדי שנה שורה של פאנלים בנושאים אקטואליים, ישתתפו בכירי המערכת הפוליטית, בהם השרים גדעון סער, גלעד ארדן ולימור לבנת, כמו גם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, חבר הכנסת מהעבודה אבישי ברוורמן ומועמד "התנועה" לכנסת, אלוף (במיל') אלעזר שטרן. צפויים להשתתף באירוע גם ראש העיר ירושלים ניר ברקת, הרבנים הראשיים לישראל ושורה של רבנים מכובדים נוספים, וכן עיתונאים בכירים המנחים את הפאנלים השונים. לצד שוסהיים, גניקולוג במקצועו, יוענקו פרסים גם לרב ישראל אריאל, ראש מכון המקדש, לרב חיים דרוקמן, יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא, למועצה המקומית קרני שומרון, לרשת בתי החינוך אמי"ת, למרכזי הילדים וכפרי הנוער של "אמונה" ולמכללת תלפיות.

בערבו הראשון של הכנס מתכננים המארגנים להעניק את "פרס ירושלים" לד"ר אלי שוסהיים, העומד בראש אגודת אפרת, על פועלו רב השנים במסגרתה. "לאחר שהתוודע ד"ר שוסהיים לממדים העצומים של אובדן חיים בישראל בגלל הפלות, הצטרף לאגודת אפרת, ובתוך זמן קצר הוצב בראשה. מאז הוא מקדיש את חייו להצלת חיי תינוקות מהפלות", נכתב בידיעה שפורסמה באתר ערוץ 7 אודות הענקת הפרס. עוד נכתב כי "אגודת אפרת זכתה להציל למעלה מ-54 אלף ילדים, ופעילותו זוכה להוקרה בכל רחבי העולם".

רז אטיאס, שנורה על ידי מתנדב משטרה לאחר שאיים להתאבד יחד עם חברתו. דרור עינב
מותו הביא להחרפת הביקורת נגד האגודה. רז אטיאס/דרור עינב

בשנים האחרונות עוררה פעילותה של אגודת אפרת ביקורת ציבורית רבה, שהאשימה את האגודה בין היתר בהפחדה וניצול מצוקתן של נערות בשעת צרה. ההד התקשורתי הגיע לשיאו לפני כחודשיים בעקבות מותו של הנער רז אטיאס. משפחתו של אטיאס, שנורה למוות על ידי מתנדבי המשטרה שלעברם ירה כמה ימים לאחר שגילה שחברתו בהיריון, הפנתה אצבע מאשימה כלפי אנשי האגודה, שהפעילו לטענתה לחצים על הנערה לשמור את ההיריון. באפרת הכחישו אז כל מעורבות ודחו את הביקורת הציבורית. הם הדגישו כי מתנדבות הארגון לא פועלות בתוך בתי חולים, וכן כי אין הם "נגד הפלות", אלא "בעד בחירה".

"הדרך לפגיעה בזכויות האישה על גופה קצרה"

בימים האחרונים החלה להתעורר ברשת האינטרנט סערה סביב הכוונה להעניק לשוסהיים את הפרס בזמן הכנס, בו משתתפים בכירי הפוליטיקאים בישראל. עשרות פעילים ופעילות כבר הודיעו כי בכוונתם להפגין מול האירוע בערב הענקת הפרס. במקביל, שיגרו הפעילים פניות לנציגי המפלגות ולנציגי הארגונים האזרחיים המשתתפים בכנס, כמו יו"ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא ומנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון שחר אילן, בדרישה שיבטלו את השתתפותם באירוע, המהווה "הסכמה בשתיקה לגבי מטרותיה ודרכי פעולתה של אגודת אפרת במקרה הטוב, ואות לבאות במקרה הרע".

בדף הפייסבוק שנפתח לצורך המחאה נכתב כי "הדרך לפגיעה בזכויות האישה על גופה במדינת ישראל קצרה, אם נבחרי הציבור אינם רואים סתירה או צרימה בין זכויות נשים בישראל לבין השתתפות בכנס". במקביל, קבוצת "הליכודניקים החדשים" קראה לשרים ולחברי הכנסת מהמפלגה המשתתפים בכנס להתנער פומבית מהענקת הפרס לשוסהיים. "אנו קוראים לכם להסתייג ללא כחל וסרק מפעילותה של אגודה זו, ולהימנע ככל הניתן מתמיכה בארגון זה, אשר אפילו המצדדים בצמצום האפשרות לבצע הפלות צריכים להזדעק כנגד פעילותו", נכתב בפנייה, שמוענה לשרים גלעד ארדן, גדעון סער וסילבן שלום, ולמועמדים ברשימת הליכוד דני דנון, ציפי חוטובלי ומשה פייגלין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

האחראים לכנס: "האגודה ראויה לפרס - והשנה במיוחד"

לדברי הדר שריר, סטודנטית למשפטים באוניברסיטה העברית ואחת ממארגנות המחאה בפייסבוק, הפוליטיקאים אינם ממהרים בינתיים להתנער מהענקת הפרס. "לא קיבלנו בדל של התייחסות, ואפילו להפך", אמרה שריר לוואלה! חדשות. "מי שהתייחסו, נתנו תשובות מאכזבות ומיתממות שהם לא מעודדים חרמות ולא הם מעניקים את הפרס, וכי הם ממשיכים לתמוך בחופש הביטוי". שריר הדגישה כי הלחץ אינו מופעל כלפי העיתון והערוץ המארגנים את הכנס, "כי אין שם פרטנר להידברות", אלא מול חברי הכנסת והארגונים האזרחיים שמשתתפים בו, "שלפחות יביעו הסתייגות וינצלו את הבמה שניתנת להם כדי להתנער מהשבחים שיחולקו לאפרת".

יו"ר קבוצת "בשבע" דוד סעדה מסר בתגובה: "מאז הכרזנו על הענקת פרס ירושלים לאגודת אפרת קיבלנו עשרות פניות לבטל את ההענקה. קיבלנו גם דיווחים על כך שברשתות החברתיות מתחוללת מחאת גולשים ועל הפגנה הצפויה להתקיים בכנס, אך יידעו כולם – אנו לא מוותרים. האגודה ראויה לקבל את פרס ירושלים דווקא בזכות פועלה רב השנים להצלת עוברים מגזר דין מוות. מצאנו לנכון במיוחד להעניק להם את הפרס דווקא השנה, בגלל ההתנגדות התקשורתית והציבורית הלא הוגנת עליהם לאורך השנה האחרונה". עוד אמר סעדה כי "כנס ירושלים משמש במה מובילה לנושאים החשובים על סדר היום הלאומי, ועיתויו מאפשר שיח אמיתי ודיון מעמיק על סוגיות בוערות, רגע לפני שהציבור ישמיע את קולו בקלפיות. בחרנו בקפידה את הנושאים שיועלו השנה לדיון, חלקם נושאים טעונים ושנויים במחלוקת בהיבטים מסוימים כמו שאלת גיוס הציבור החרדי לשורות צה"ל, המצב הביטחוני המסתמן בדרום לאחר סיומו של מבצע 'עמוד ענן', סוגיית היחס לערביי ישראל, האפשרות לאפשר למורשעים בפלילים להתמודד בבחירות ודיונים ציבוריים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully