וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה מתחת לאפס: עשרות קפאו למוות ברחבי היבשת

ברוסיה מדווחים על החורף הקשה ביותר זה 70 שנה, באוקראינה הקימו "מקלטי חימום" לטובת חסרי הבית ובבולגריה הוכרז מצב חירום בגלל גל הקור הקיצוני הפוקד את אירופה

יח"צ - חד פעמי

גל קור קיצוני פוקד בימים אלה חלקים גדולים מאירופה, וגורם לא רק לקשיים ונזקים רבים, אלא גם לאבידות בנפש. ברוסיה מוגדר החורף הנוכחי כקשה ביותר ב-70 השנים האחרונות, עם טמפרטורות שמגיעות עד 50 מעלות מתחת לאפס. תושב סיביר המחיש את הקור בעירו כשהשליך מחלון ביתו מים שהרתיח - וקפאו בטרם הגיעם לקרקע. באוקראינה השכנה מנו עד כה 83 בני אדם שקיפחו את חייהם בגלל מזג האוויר הקיצוני וכ-500 תושבים מטופלים בבתי חולים בשל כוויות קור. רשת BBC דיווחה היום (שישי) כי מרבית הקורבנות נמצאו ברחובות. במערב אוקראינה מאות נהגים נתקעו עם כלי הרכב שלהם בפקקי ענק שארכו כשלושה ימים, בשל השלג הרב שחסם כבישים רבים.

מזג אוויר סוער באירופה. רויטרס
חסר בית באוקראינה נהנה מארוחה חמה בקור העז/רויטרס

כמאה ערים וכפרים באוקראינה נותקו מזרם החשמל, וצוותים של חברת החשמל המקומית פועלים זה כמה ימים כדי לתקן את התקלות הרבות ברשת החשמל. צבא אוקראינה התגייס אף הוא למשימה, וכוחות נפרשו בערים רבות כדי לעזור בפינוי דרכים שנחסמו מהשלג. הרשויות במדינה פתחו "מקלטי חימום" באזורים רבים, שנועדו להעניק ארוחה חמה ומקום לשהות בו לאזרחים. רוב אלה השוהים במקלטים הם חסרי בית, שקיים סיכון גבוה כי יקפאו למוות אם יעבירו את הלילה ברחוב. ארגוני סיוע שונים באוקראינה ביקרו את התנהלות הרשויות וטענו כי על אף הרצון לעזור לאוכלוסיות החלשות לעבור את החורף הקשה, רבים מחסרי הבית כלל לא מודעים ל"מקלטי החימום" שהוקמו עבורם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מזג אוויר סוער באירופה. רויטרס
התחזית: הקור יימשך/רויטרס

בבולגריה ורומניה שישה בני אדם קיפחו את חייהם בשל הקור. הרשויות בבולגריה הכריזו על מצב חירום במזרח המדינה, ולפי שעה אין סיבה לאופטימיות – החזאים צופים כי הקור ברחבי היבשת יימשך גם בימים הקרובים. מזג האוויר הסוער לא פסח על סין שבאסיה, והטמפרטורות בעמק נהר אילי שבמחוז שינג'אנג צנחו ל-27 מעלות מתחת לאפס. השלגים והרוחות פגעו בראות הנהגים ומאות תאונות דרכים נגרמו בשל כך. הרשויות פרשו מפלסות שלג רבות כדי לפנות את הדרכים החסומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully