וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח חמור על רצח השגריר בלוב: המאבטחים לא היו מנוסים

19.12.2012 / 8:43

ערב השימוע בקונגרס, דו"ח חקירה שעסק ברצח השגריר האמריקני בלוב בספטמבר מעלה כי לא היה צוות אבטחה מנוסה במתחם הקונסוליה בבנגזי, חרף בקשות חוזרות מצד הדיפלומטים במקום

דו"ח חקירה עצמאית שעסקה ברצח השגריר האמריקני בלוב, ואשר התפרסם הלילה (רביעי), מבקר באופן חריף את הדרג הבכיר במחלקת המדינה האמריקנית. כמו כן, הדו"ח מותח ביקורת על היעדר צוות אבטחה מנוסה במתחם הקונסוליה האמריקנית בבנגזי, שבו נרצח השגריר, כריסטופר סטיבנס, ושלושה אזרחים אמריקנים נוספים בחודש ספטמבר - חרף בקשותיהם להציב אבטחה במקום.

הדו"ח קבע כי הקונסוליה הסתמכה על כוחות מקומיים בלתי-מנוסים על מנת לאבטח את המתחם. בראש הוועדה שחיברה את הדו"ח עמד תומס פיקרינג, לשעבר שגריר ארה"ב בישראל, ובין חבריה היו הרמטכ"ל האמריקני לשעבר מייק מאלן.

סערת הסרט על מוחמד: שגריר ארה"ב בלוב נרצח. רויטרס
ההתקפה על מתחם הקונסוליה האמריקנית בבנגזי, ספטמבר 2012/רויטרס

בעקבות הדו"ח אמרה הלילה מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, כי היא מקבלת את ממצאיו וכי הורתה למשרדה ליישם את המסקנות "במהירות ובשלמות". כמו כן אמרה קלינטון כי "ארה"ב תשלח מאות נחתים נוספים כדי לאבטח נציגויות אמריקניות ברחבי העולם". קלינטון אף הוסיפה כי משרדה ידרוש תקציב נוסף לשיפור אמצעי האבטחה, ואף ימנה מומחה לפיקוח על נציגויות הנתונות לאיומים. ביום חמישי יעידו שניים מסגניה של שרת החוץ קלינטון בפני שני בתי הקונגרס בנוגע למתקפה בבנגזי. קלינטון, המתאוששת מזעזוע מוח ומנגיף במעיים, לא תבוא לשימוע.

קלינטון בפורום סבן: "רוצה שישראל תכבוש עליונות מוסרית". רויטרס
הודיעה כי משרדה ידרוש תקציב נוסף לשיפור האבטחה בנציגויות. קלינטון/רויטרס

בחודש שעבר ספג הממשל האמריקני, ובפרט קלינטון והנשיא ברק אובמה, ביקורת רבה עקב הסתירות החוזרות ונשנות בהצהרות הרשמיות על חקירת רצח השגריר. בהודעה נדירה הודה בסוף החודש שעבר ראש מערך המודיעין הלאומי בארצות הברית, ג'יימס קלאפר, כי מקור הבלבול היה במידע מודיעיני שגוי ולא בבית הלבן. לדבריו, בניגוד לדיווחים הראשוניים, היה מדובר במתקפת טרור מתוכננת היטב.

"שיכתבנו את ההערכות הראשוניות שלנו על התקיפה, כך שישקפו גם מידע חדש לפיו מדובר במתקפת טרור מכוונת ומאורגנת", מסרו בלשכתו של קלאפר. עוד נמסר כי אותן "הערכות ראשוניות" שגובשו לאחר המתקפה בקונסוליה בבנגזי הועברו תוך זמן קצר ל"גורמים בכירים וחברי קונגרס, שהשתמשו בהן על מנת לדון במתקפה בפומבי ולספק עדכונים חדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully